Lapsi ystävän kanssa?
Haluaisin kovasti lapsen, mut olen sinkku. Tunnen miehen joka haluaisi myös lapsen kipeästi, me olemme ystäviä tai enemmänkin kavereita ja meillä oli myös lyhyt suhde vuosia sitten. En usko että meistä olisi pariskunnaksi, mutta olisiko mahdotonta tai tyhmää ajatella että tehtäis lapsi yhdessä vaikkei oltais yhdessä..?
Kommentit (23)
Minulle kävi näin vahingossa, eli harrastin seksiä kaverin kanssa, tulin raskaaksi ja päätimme pitää lapsen. En sano, että kaikilla menisi yhtä hyvin kuin meillä, mutta minä itse asiassa yllätyin siitä, miten paljon helpompaa lapsen hoidon järjestäminen ja kasvatusasioista sopiminen on kaverin kanssa kuin ex-kumppanin. Jälkimmäisestä minulla ei tosin ole kokemusta, mutta olen sellaisia erohelvettejä ja huoltajuuskiistoja seurannut sivusta, että en voi kuin olla tyytyväinen omaan tilanteeseeni. Lapsen ei tarvitse kärsiä vanhempien keskinäisistä kaunoista tai mustasukkaisuudesta. Kaverin kanssa eivät välit tulehdu yhtä helposti kuin puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveä, itsekäs idea, jossa lapsen etu unohdettu. Elämä ei ole kuin elokuvissa. Lähtökohta lapsen hankinnassa pitää olla se, että lapsella on molemmat vanhemmat täysipäiväisesti osana elämäänsä, vaikkei ihanne lopulta toteutuisikaan.
Kenellä on molemmat vanhemmat täysipäiväisesti osana elämää? No meillä on, kun teemme miehen kanssa kotoa töitä, mutta suurimmassa osassa perheitä näin ei ole. Ja meilläkin lapset aloittavat jossain vaiheessa kokopäiväisen päivähoidon.
Toivottavasti tämä subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan ennen kuin se vaihe koittaa. Tai ei sitä tarvitse poistaa, mutta kustannuksia vastaavat maksut niille jotka eivät päivähoitoa oikeasti tarvitse.
No miten ajattelit, että me saadaan työt tehtyä, jos lapset on kotona? Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla, mutta sitten, kun palaan töihin, lapset kyllä todellakin menevät hoitoon. Ihan oikeastiko kuvittelet, että on mahdollista tehdä työtä ja hoitaa lapset samalla?
Se on ollut ennen mahdollista, kun on tehty raskasta vaativaa ja aikaa vievää navettatyötä. Miksi se ei ole nyt mahdollista? Näpyttelet vähän koneella tai askartelet joulukoristeita, mikä siinä estää lapsista huolehtimisen samalla?
Tää oli varmaankin vitsi. Ota sinä lapset työpaikalle mukaasi, niin jutellaan sitten.
Se on ollut ennen mahdollista, kun on tehty raskasta vaativaa ja aikaa vievää navettatyötä. Miksi se ei ole nyt mahdollista? Näpyttelet vähän koneella tai askartelet joulukoristeita, mikä siinä estää lapsista huolehtimisen samalla?