Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys Triptylin käyttäille!

joopa joo

Eli oon syönyt Triptyliä kymmenisen vuotta 10 mg unettomuuteen. Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut, paitsi painonnousu. Nyt keväällä/kesällä neurologi nosti annoksen 25mg migreenin estoon.
Kuukauden/kahden kuluttua nostosta tuli jäätävä kiertohuimauskohtaus, joka kesti nonstoppina 2 vrk, jonka johdosta käväsin nukkumassa sairaalassa( ts. sairaalassa olo alkoi helpottaa ja pääsin kotiin) mutta siitä lähtien tähän päivään asti, mulla on ollu huimausta ihan jokapäivä ja oikeastaan koko päivän. Nyt se vaan ei ole enää selkeesti karusellimaista huimausta vaan enemmänkin on sellanen sekava tunne päässä.
Triptylin haittavaikutuksista lukiessa bongasin, et se voi aiheuttaa huimausta. Mitä ootte mieltä, voisko tää mun huimaus johtua siitä annostuksen nostosta?
Eikä pliis mitään veemäisiä vastauksia, kun toi olotila on jo ihan tarpeeks vittumainen.

Kommentit (5)

Vierailija

Vaikea sanoa. Mulle ei ole tullut mitään haittavaikutuksia, unettomuuteen ja kipukynnyksen nostoon myös. Annostusta nostettaessa alkoi ainoastaan väsyttämään nopeammin. Mulla annostus 50-75 mg.

joopa joo

Juur täs mietin, et jos koitan sitä vähentää kokeeks vaiks takas siihen 10mg, ni voiks sen tiputtaa ns. lennosta siihen vai pitääkö sitä purkaa pikkuhiljaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juur täs mietin, et jos koitan sitä vähentää kokeeks vaiks takas siihen 10mg, ni voiks sen tiputtaa ns. lennosta siihen vai pitääkö sitä purkaa pikkuhiljaa?

Kyllä voi. Joskus, jos olen oikein väsynyt, olen ottanut ainoastaan 25 mg normaalin 50 mg:n tilalta. Ei mitään sivuvaikutuksia tms. Heräilen vaan sitten parin tunnin välein.. Mutta, mä olen supersietokykyinen kaikille lääkkeille, ei heilauta mikään suuntaan tai toiseen :D. Eli voithan sä olla herkempi. Mutta ei Triptyliä tarvitse pikkuhiljaa lopetella. Varsinkin, jos unettomuuteen, sitten et vaan ehkä nuku ;)

t. 3

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat