Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako 8-vuotiaan heittää pihalle

Vierailija

sateeseen pariksi tunniksi? Ja saako pakottaa kurikset päälle?

nimim. hermot menee

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vedä itselles ne kurikset ja mee ulos tuulettuun.

Ei ehdi, kun mun pitäisi siivota täällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedä itselles ne kurikset ja mee ulos tuulettuun.

Ei ehdi, kun mun pitäisi siivota täällä.

Ja tää yks vaan sotkee ja riehuu. Kohta lentää pihalle.

Vierailija

Periaatteessa saa, lapsi on vanhempansa omaisuutta ja vanhempi saa tehdä lapselleen ilkeyksiä, jos niin haluaa. Kaikki ilkeilyt eivät ole lainmukaisia, mutta aina ei tule rangaistusta, vaikka rikkoisikin lastaan vastaan.

On sitten eri asia, kannattaako. 8-vuotias on ihminen, ja jos ihminen ei jotakin halua tehdä, niin kannattaisi ehkä mieluummin ottaa selvää siitä, mistä kiikastaa, kuin ruveta pakottamaan. Jos lapsi on laiska, niin asia muuttuu vain hankalammaksi, jos lapsen opettaa pakottamalla vihaamaan ulkoilua. Jos kuravaatteet tuntuvat lapsesta pahalta, niin kannattaa mieluummin hankkia paremmat sadevarusteet. Jos lapsi pelkää ulkona jotain, niin silloin lapsi kannattaa ehdottomasti pakottaa pelkonsa keskelle - mikäli siis haluaa olla oman lapsensa ikuisesti vihaama hirviö.

Miten ajattelit pakottaa lapsen pariksi tunniksi pihalle? Työnnät ovesta ulos ja ovi lukkoon? Kahden tunnin päästä saa tulla takaisin sisälle?

Vierailija

Siis sanotaan nyt sama vähän nätimmin, ettei tule sossutädit paikalle. Siis saako pakottaa ulkoilemaan edes vähäksi aikaa, jos koko päivän on sateista? Ja saako vaatia asianmukaiset vaatteet päälle?

nimim. jo vähän rauhoittunut

Vierailija

Anna sotkea. Miksi pitää suhtautua noin tiukkapipoisesti elämään ja asioihin? Lapsi kaipaa myötätuntoasi, ei sitä, että suoritat elämääsi toisille siisteyspoliiseina toimiville ihmisille.

Vierailija

Lapsi oppii kivat siivouksen alkeet. Vihaamaan sitä, että joku siivoaa. Meillä en siivoa ollenkaan. Minua haukuttiin. Annan lasteni itse valita suhteutumistavan siivoamiseen, sentään. Jokainen osaa siivota, tärkeintä on, ettei ainakaan TUHOA asennetta siihen.

Vierailija

Höpöhöpö. Pistä pihalle vaikka kaverin kanssa. Onhan se itsestäkin välillä ärsyttävää lähteä vaikka lenkille tai pihahommiin jos on huono keli, ja silti sieltä tulee aina hyvällä mielellä takaisin. Ulkoilu tekee hyvää, menet vaikka itse perästä kun saat siivottua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat