Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen

Vierailija

Kävi sellainen kämmi nyt sitten, että ehkäisy petti ja pelkään olevani raskaana. Löysin meinaan rikkoutuneen kondomin sänkyni alta, kun aloin vaihdella järjestystä. Sinne se oli unohtunut ja nyt löysin. Siitä on nyt 5 päivää, kun näin miestäni viimeksi. Olemme siis kaukosuhteessa.

No nyt panikoin sillä pelkään olevani raskaana. Seuraaviin kuukautisiini on vielä aikaa ja koitan pitää sen pois mielestäni, mutta en pysty. Mahdollinen vahinkoraskaus raastaa mieltäni päivittäin. Revin pian hiukset päästäni, koska ahdistaa niin paljon. Raskaus olisi painajainen! Hirvittävä painajainen.

Olen 20-vuotias. Mulla ei ole mitään tarjottavaa. Mun elämä on ollut yhtä helvettiä. Oon ollut pahasti masentunut, yrittänyt itsemurhaa, ryyppäsin, asetin itseni tietentahtoen vaaraan eikä millään ollut mitään väliä. Entinen poikaystävä oli narsisti. Inhosin itseäni joka solullani. Koulu jäi kesken ja sitä rataa. Nyt vuoden 2015 alkupuolella aloin saada otteen elämästä uudestaan. Kaikki alkoi tuntua paremmalta ja tulevaisuus mielessäni sai värinsä takaisin. Aloin nähdä maailmaa uusin silmin. Aloin seurustella nykyisen mieheni kanssa. Hän on kiltti ja aivan upea ja ihana ihminen. Ymmärrämme toisiamme. Voin sanoa, että olen viimein onnellinen ja uskallan ajatella, että kaikki muuttuu parempaan päin. Olemme suunnitelleet yhteenmuuttoa tulevaisuudelle, kun ensin saan asiani siihen järjestykseen. Mutta nyt tämä. Raskaus sekottaisi kaiken. Jo pelkästään omassa pääkopassani. Minun ja mieheni kummankaan toiveisiin eikä suunnitelmiin kuulu lasta. Emme halua lasta. Emme ainakaan pitkään aikaan. Eikä minulla ole nyt mitään tarjottavaa. Ei koulutuspaikkaa, minulla ei ole edes ammattia, ei töitä, ei oikeutta tukiin, mulla ei ole rahaa, ei omaa kotia, asun äitini kanssa. Mulla ei ole mitään. Olen aivan alkutekijöissä. Lisäksi olen vasta toipumassa syömishäiriöstä, jonka masennus jätti jälkeensä. Sen takia sairastelenkin usein, sillä kroppani ei ole ihan voimissaan. Joten olen paniikissa. Googlasin aborttia, mutta se ei auttanut. Mua pelottaa. Siis abortti. Tuli luettua kaikenlaisia pelotteluja siitä. Mutta se olisi ehdoton. En tahdo synnyttää yhtäkään lasta, ainakaan nyt. Eikä varmasti kroppani kestäisi edes raskautta.

Anteeksi avautuminen. Harvoin avaudun, mutta nyt oli pakko purkaa. Ahdisti sen verran jumalattomasti.

Kommentit (3)

Vierailija

Ensinnäkin on hienoa lukea, kuinka olet onnellinen kaiken kokemasi jälkeen:)

Toiseksi nyt hautaa ne raskauspelot siksi kunnes seuraavat kuukautisesi ovat käsillä. Jos niitä ei kuulu, tee raskaustesti. Se, että murehdit etukäteen ei nopeuta tiedon varmistumista ja syö vain mieltäsi turhaan. Kärsivällisyyttä, keskity muihin asioihin äläkä miettimiseen.

Mutta, jos nyt niin käypi että olet raskaana ja abortti tuntuu sinusta ITSESTÄSI parhaalta ratkaisulta niin sitten varailemaan aikaa siitä. Tärkeintä kuitenkin on sinun oma jaksamisesi ja tilanteesi. Parempi äidille ja vauvallekin, että äiti on terve. Jos sinä haluat abortin niin se on sinun päätös eikä kellään ole siihen nokankoputtamista. Sinun terveytesi ennenkaikkea. Hoidat nyt itsesi kuntoon.

Jaksuja sulle ja kaikkea hyvää!:) Kaikki järjestyy usko pois.

Vierailija

P.S. Äläkä lue niitä nettijuttuja! Kenenkään ei pitäisi googlata tällaisia asioita tai tehdä mitään itsediagnooseja netin avulla. Se on täynnä kaikenlaksta kuraa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat