Keliaakikon yhden päivän ruokailu, ilman erityisruokia

Vierailija

aamu: jugurttia, marjoja, keitetty kananmuna
välipala: manteleita ja suklaata
lounas: kasvis-juustokeitto,kermakahvi
välipala: banaani,kermavaahtoa
illallinen: broilerin koipi nahkoineen, lanttu-porkkanaraastetta, suklaata pari palaa.

Sivut

Kommentit (86)

Vierailija

Minä olisin tuolla ruokavaliolla koko päivän nälkäinen... Tai no ehkä päivällisen jälkeen olisi pari tuntia kylläinen olo (broilerin tosin söisin ilman nahkaa).

Vierailija

Keliaakikko voi syödä ihan normiruokaa ilman gluteiinia. Mietin juuri oman perheen ruokavaliota ja jos siitä jättäisi täysjyväleivän pois se kävisi sellaisenaan.

Esimerkkipäivä:

- marjasmoothie tai munakas juustolla aamiaiseksi

- lounas keittoa tai ruokaisa salaatti lihalla/kalalla/kanalla

- välipalaksi pähkinöitä

- päivälliseksi kotiruokaa - esim ruokaisa gulassi tai vaikka tomaattipohjainen jauhelihakastike kasviksilla/perunalla

- iltapala - vaikka hedelmärahka tai -smoothie

Ja tosiaan kyseessä on normaali ruokavalio, ei tarvitse ostella mitään kallliita erikoistuotteita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keliaakikko voi syödä ihan normiruokaa ilman gluteiinia. Mietin juuri oman perheen ruokavaliota ja jos siitä jättäisi täysjyväleivän pois se kävisi sellaisenaan.

Esimerkkipäivä:

- välipalaksi pähkinöitä

- päivälliseksi kotiruokaa - esim ruokaisa gulassi tai vaikka tomaattipohjainen jauhelihakastike kasviksilla/perunalla

Ja tosiaan kyseessä on normaali ruokavalio, ei tarvitse ostella mitään kallliita erikoistuotteita.

Tolla jää kyllä nälkäseksi. Ei smoothiet pidä nälkää, ne on jälkkäreitä eikä mitään aamupaloiksi seveltuvia. 

Ihme kitudieettejä ehdotatte keliakikoille. 

Vierailija

Ei se olekaan niin, että ei löytäisi mitään syötävää. Hankalaksi tekee se, että pitäisi olla tarpeeksi monipuolista, jotta ei kyllästy. Itse en pysty syömään perunaa ja riisiä montaa kertaa viikossa. Bataatti ei myöskään mene usein, koska se on niin makeaa. Juureksia tulee kyllä käytettyä, mutta en osaa muuta kuin uunissa tai keitoissa käyttää. Siksi tarvitsen välillä niitä kalliita gluteenittomia spagetteja ja makaroneja tai pastaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
illallinen: broilerin koipi nahkoineen, lanttu-porkkanaraastetta, suklaata pari palaa.

3 eri laktoosi tuotetta olen laskevinaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esimerkkipäivä:

- välipalaksi pähkinöitä

Tolla jää kyllä nälkäseksi. Ei smoothiet pidä nälkää, ne on jälkkäreitä eikä mitään aamupaloiksi seveltuvia. 

Ihme kitudieettejä ehdotatte keliakikoille. 

No syö sitten smoothie JA munakas. Mulle riittää jompikumpi. Paremmin kuin aikoinaan puuro tai leipä. Mutta olen hoikka ja pieniruokainen. Muutenhan nuo oli ihan kunnollista ruokaa ja annoskoon voi päättää itse... Iltapalan jätän itse yleensä pois kokonaan, tuossa vain esimerkkinä jos joku sitä kaipaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anteeksi 4, jogurtti vilahti ohi heti ensimmäisenä. Saa sitä tietenkin laktoosittomanakin, mutta esim. suklaata ei saa.

Vierailija

Toinen keliaakikko söi näin:

Aamulla munavoita, mandariini, kahvia (olen huono syömään aamuisin).

Ulkoilun jälkeen pyttipannua (makkara, peruna, lanttu, porkkana, kaali, sipuli).

Välipalaksi vispipuuroa (mannaryynien sijaan karkeaa riisijauhoa joka on melkein saman hintaista kuin mannaryynikin). Kupponen teetä.

Päivälliseksi lihakeittoa, gluteenitonta rosmariininäkkäriä (ainoa gluteeniton leivänkorvike mitä voin syödä, oikeastaan aika herkullista), voita ja juustoa.

Iltapalaksi kotimainen omena, viiliä ja kanelia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anteeksi 4, jogurtti vilahti ohi heti ensimmäisenä. Saa sitä tietenkin laktoosittomanakin, mutta esim. suklaata ei saa.

Maailma on täynnä laktoositonta suklata, siis nimenomaan suklaata, ei karkkisuklaata.

Vierailija

Mä en kans tykkää tosta, että gluteenittomassa ruokavaliossa vedetään paljon sitten leivän ja puuron tilalla maitotuotteita. Itselleni on vehnä allergia (ei käy myöskään hirssi, tattari, ruis tai ohra) ja maitotuotteet saa vatsan myös välillä kipeäksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat