Doctor Who?

Vierailija

Onko kyseinen sarja kauhean pelottava? Katson sarjoja aina illalla, jolloin uhkaava tunnelma tuo epämukavan olon :D Onko sarja aikuiselle (mutta kohtuu säikkyvälle, ei nyt kamalan) myöhäiskatsojalle liian iso pala?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Ei :D Siinä on kyllä tarkoitus olla, ja onkin, jännitystä, mutta se on tehty myös humoristisesti ja on jotenkin tosi sympaattinen sarja. Missään nimessä siinä ei ole mitään verenroiskuntaa tms. ällöä. Suosittelen ehdottomasti!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei :D Siinä on kyllä tarkoitus olla, ja onkin, jännitystä, mutta se on tehty myös humoristisesti ja on jotenkin tosi sympaattinen sarja. Missään nimessä siinä ei ole mitään verenroiskuntaa tms. ällöä. Suosittelen ehdottomasti!

Okei :) Veri yms ällöt jutut mua ei pelotakaan, vaan enemmän sellainen pitkään jatkuva pelottava tunnelma. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Okei :) Veri yms ällöt jutut mua ei pelotakaan, vaan enemmän sellainen pitkään jatkuva pelottava tunnelma. Ap

Jos kurkkaat imdb sivuilta, niin näet että sarja on luokiteltu seikkailu-, draama- ja perhesarjaksi. Nuo kokoperheen ohjelmat harvemmin kai mitään karmeutta on :)

http://www.imdb.com/title/tt0436992/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos kurkkaat imdb sivuilta, niin näet että sarja on luokiteltu seikkailu-, draama- ja perhesarjaksi. Nuo kokoperheen ohjelmat harvemmin kai mitään karmeutta on :)

http://www.imdb.com/title/tt0436992/[/quote]
Onpa hassua! Googlettelin aikaisemmin, niin törmäsin useaan artikkeliin, jossa valitettiin sitä, että sarja ei todellakaan sovi lapselle. Ap

Vierailija

Doctor Who ei missään tapauksessa ole lastenohjelma, sillä kyseessä on kuitenkin teemoiltaan ja tapahtumiltaan aika synkkä ohjelma. Päähenkilö on yksinäinen muukalainen, joka on ainoa lajiaan muiden Ajanherrojen kuoltua Aikasodassa. Tohtorin menneisyydessä on paljon menetyksiä ja paljon puhutaan siitä, miten Tohtori pakenee menneisyyttä ja ongelmia. Jaksoissa kuolee henkilöitä rajuillakin tavoilla (vaikka varsinaisesti verta ei nähdäkään). Lisäksi käsitellään tosi universaaleja ja rankkojakin aiheita, kuten pelkoa, menettämistä, onnellisuutta, anteeksiantoa.

Minulla ei vielä ole lapsia, mutta itse en missään tapauksessa katsoisi lapsieni kanssa kyseistä sarjaa. Sarja ei ole siis _pelottava_ (poislukien jotkut jaksot, esimerkiksi Dont Blink ja Listen), mutta rankka se kyllä on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Doctor Who ei missään tapauksessa ole lastenohjelma, sillä kyseessä on kuitenkin teemoiltaan ja tapahtumiltaan aika synkkä ohjelma. Päähenkilö on yksinäinen muukalainen, joka on ainoa lajiaan muiden Ajanherrojen kuoltua Aikasodassa. Tohtorin menneisyydessä on paljon menetyksiä ja paljon puhutaan siitä, miten Tohtori pakenee menneisyyttä ja ongelmia. Jaksoissa kuolee henkilöitä rajuillakin tavoilla (vaikka varsinaisesti verta ei nähdäkään). Lisäksi käsitellään tosi universaaleja ja rankkojakin aiheita, kuten pelkoa, menettämistä, onnellisuutta, anteeksiantoa.

Minulla ei vielä ole lapsia, mutta itse en missään tapauksessa katsoisi lapsieni kanssa kyseistä sarjaa. Sarja ei ole siis _pelottava_ (poislukien jotkut jaksot, esimerkiksi Dont Blink ja Listen), mutta rankka se kyllä on.

Kuulostaa hyvältä! Ap

Vierailija

Jotkin jaksot ovat sellaisia, että kuvittelisin herkemmän säikähtävän. Mikäs se oli nimeltään se kirjastojakso, jossa örkkinä olivat Vashta Nerada? Tai se junajakso, jossa ihmiset näkevät näyn ja 60 sekunnin päästä heille tapahtuu kamalia. Samoin 6:n mainitsemat Don't Blink ja Listen. Verta ja ällöä ei ole, mutta joissain jaksoissa on juuri sitä pitkään jatkuvaa pahaenteisyyttä, mitä mainitsit kammoksuvasi.

Vierailija

Hei jos täällä on jotain sarjaa seuranneita niin osaisko joku sanoa, voiko sarjaa alkaa katsoa ihan mistä kaudesta vaan? Vai mistä olis parasta alottaa?

Vierailija

Itse aloitin uuden sarjan alusta, eli 9. Tohtorista :) Tohtorina Cristopher Eccleston. Siinä pääsee hyvin ummikkokin kärryille, että mikä se Dr Who on ja mitä tapahtuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei jos täällä on jotain sarjaa seuranneita niin osaisko joku sanoa, voiko sarjaa alkaa katsoa ihan mistä kaudesta vaan? Vai mistä olis parasta alottaa?

Uusi sarja kannattaa aloittaa alusta, eli Ecclestonin tuotantokaudesta. Siinä tarina selitetään alusta alkaen, eikä myöhemmin tule suurempia sekaannuksia tai aukkoja tarinan universumin ymmärtämisessä. Sitten kun on päässyt juoneen mukaan, niin voi halutessaan katsoa myös vanhaa sarjaa (8 ensimmäistä tohtoria). Sieltä kuitenkin puuttuu niin paljon jaksoja, että sieltä ei välttämättä pääse juoneen niin hyvin mukaan. Jos uuden sarjan aloittaa tuotantokausien keskeltä, niin kelkasta voisi kuvitellakseni pudota helposti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On siinä koko ajan paljon viittauksia aiempiin kausiin ja tohtorin eri inkarnaatioihin, mutta periaatteessa sarjat ovat omia kokonaisuuksiaan ja niitä voi seurata tuntematta aiempia kausia. Jos on mahdollisuus niin kannattaa aloittaa 9. tohtorista eli Ecclestonista ja katsoa siitä eteenpäin, sillä niissä sekä 10. tohtorin aikaan mukana on myös iki-ihana Rose.

Oma suosikki on kymppi eli David Tennant.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat