Kummit, millaisia joululahjoja ja kuinka monta ostatte kummilapsillenne?

Vierailija

Minulla on alle kouluikäinen kummityttö. Minusta on ihana ostaa sellaista tyttömäistä sievää. Joululahjoista olen sitä mieltä, että lapsi ei tiedä, keneltä se tulee, joten lapsen kannalta panostan enemmän sitten syntymäpäivälahjaan, eli syntymäpäivänä ostan jonkun toivejutun / kalliimman / vanhempien kanssa sovitun kalliimman tarpeellisen vaatteen. Joululahjaksi sitten sellaista ihanaa sievää, mitä olisin itsekin pienenä tyttönä toivonut: sieviä pikkareita, Hello kitty ym. juttuja, "koruja", aamutakki, yöpaita jne.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

No ei minulle ole tärkeintä ollut että lapsi tietäisi että lahja on juuri minulta vaan saa minun puolestani mennä pukin piikki kun tarkoitus on ilahduttaa lasta.
Mutta ihan budjetista johtuen joululahjaan käytän yleensä vähemmän rahaa kuin synttärilahjaan koska jouluna on useita kenelle ostan perheen ulkopuolelle lahjoja. Synttärilahjaankaan en ole määritellyt budjettia erikseen, lahjat voineet olla ihan 10-100€ välillä mikä nyt on vaikuttanut mieluisalta. Tykkään kuitenkin itse valita lahjat enkä oikein hirveästi tykkää jos vanhemmat nimeävät että kummit voisi ostaa tämän tai tuon jutun koska en myöskään pidä lahjomista itsestäänselvyytenä

Vierailija

Nahkakintaat. Peli. Kirja. Vaatetta (toiveet ja koot vanhemmilta). Lumilapio. Hiusjuttuja / korjua. Tässä esimerkkejä mitä olen ostanu aiempina vuosina. Hintarajana olen pitänyt max 30e. Halvimmillaan ollut 15e luokkaa.

Vierailija

Joululahjaksi ostan jotain pienempää perusjuttua, esim. nyt ostin pari paitaa. Ne menee hyvin siinä "sivussa" kun saa kuitenkin paljon lahjoja muutenkin jouluna. Synttärilahja on sitten vähän arvokkaampi, yleensä kummipojan harrastukseen liittyvä.

Kummitytölle ostan lahjakortin hänen toivomaansa kauppaan. Tyttö itse näin halunnut jo monta vuotta. siihen mukaan laitan jonkun karkkiherkun. Tuo siis jouluksi. Synttäriksi yleensä on ostettu joku kalliimpi juttu muiden kummien kanssa yhteisesti.

Vierailija

Olen opiskelija ja mulla on 7 kummilasta, joten oon pyrkinyt pitämään hinnat lähempänä kahta kuin kolmea kymppiä. Viime vuonna vein yhden kummipojan Heurekaan, toisen pelaamaan Megazonea, kolmannen leffaan ja syömään. Tykkäsivät kaikki tosi paljon. Yhdelle kummitytölle ostin repun ja toiselle sisustusjuttuja. Kaikkeista pienimmille ostin muumisoittimia.

Vierailija

Tänä jouluna toivon, ettei tarvitsisi ostaa mitään. Ostaisin mieluummin omille lapsillemme. Taloustilanteemme on mennyt alamäkeä, mutta se ei näy päälle, joten ilmeisesti luullaan, että lahjat vaihdetaan kuten ennenkin.

Mitä voisi antaa joululahjaksi pikkurahalla 11-16 -vuotiaille, tytöille ja pojille?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tänä jouluna toivon, ettei tarvitsisi ostaa mitään. Ostaisin mieluummin omille lapsillemme. Taloustilanteemme on mennyt alamäkeä, mutta se ei näy päälle, joten ilmeisesti luullaan, että lahjat vaihdetaan kuten ennenkin.

Mitä voisi antaa joululahjaksi pikkurahalla 11-16 -vuotiaille, tytöille ja pojille?

Marketista shampoo/suihkugeelipakkaukset?

Vierailija

1 lahja per kummilapsi. Olen laittanut lahjaan rahaa noin 50 e sekä synttäreillä, että jouluna. Isommat saa sen rahana tai lahjakorttina, pienemmille ostan jotain. Pienemmät ovat yleensä toivoneet jotain lelua tai sitten kyselen vanhemmilta, että jos lapsi tarvitsee jotain.

Vierailija

Nuoremmalle ( 8v.) olen antanut jonkun pelin, kirjan,keräilykorttetteja tai harrastukseen liittyvän jutun yms.Vanhemmalle (16v) saa nykyisi lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen.Tykkää paljon vaatteista.Molemmat pojat saavat vain yhden lahjan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Marketista shampoo/suihkugeelipakkaukset?

Kiitos ehdotuksesta! Muille tämä käy, mutta 11-12 -vuotiaat pojat eivät valitettavasti tykkää yhtään, tiedän kokemuksesta.

Vierailija

Sisareni lapsille, joiden kummi olen, ostan harrastuksiin ja ulkoiluun liittyviä, vähän extra-juttuja, max. 100€ per lapsi. Leluja en osaa ostaa. Olen perheetön, joten muita lahjottavia ei ole.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat