Laura Lindstedt sai 30 donaa verovapaasti!

Vierailija

Finlandia-palkinto on veroton. Kelpaa siinä sitten syyllistää pääomatulojen saajia, jotka maksavat 30 - 33 prosenttia veroa niistä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

No ihan sama...mutta se kirja Oneiron...pidittekö? En tosiaan halua loukata kirjailijaa, mutta en millään jaksanut lukea kirjaa loppuun. Makuja on tietysti monia, mutta miten tuntuu, että just nämä Finlandia-palkitut on usein sellaisia, että jäisivät varmaan ihan huomiotta ilman palkintoa?

Vierailija

Myötähäpeä oli kyllä suuri tämän daamin "kiitospuhetta" kuunnellessa. Tyypillistä vasemmistolaista retoriikkaa itserakennettuja olkiukkoja vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ihan sama...mutta se kirja Oneiron...pidittekö? En tosiaan halua loukata kirjailijaa, mutta en millään jaksanut lukea kirjaa loppuun. Makuja on tietysti monia, mutta miten tuntuu, että just nämä Finlandia-palkitut on usein sellaisia, että jäisivät varmaan ihan huomiotta ilman palkintoa?

Niin, Finlandia-palkitut ovat laatukirjoja eivätkä mitään helppoja viihderomaaneja.

Vierailija

Kyllä ei kiitospuhe ole se paikka jossa avaudutaan. Olisi niitä tilaisuuksia ollut muitakin. Mutta olen hyvilläni että hän käsitteli puheessaan yliopistojen rahoitusleikkauksia. Ne liittyvät aiheeseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä ei kiitospuhe ole se paikka jossa avaudutaan. Olisi niitä tilaisuuksia ollut muitakin. Mutta olen hyvilläni että hän käsitteli puheessaan yliopistojen rahoitusleikkauksia. Ne liittyvät aiheeseen.

Juuri oikea paikka, kun televisiokamerat pyörivät ja lähetys menee suorana ja toimittajia on paikalla. Mitä ne muut tilaisuudet olisivat olleet? Mielipidekirjoitus lehteen?

Vierailija

Senhän valitsee "diktaattori". Yksi ihminen, nyt tunnettu vasemmistolainen Heikki Harma. Toki esiraati valitsee ensin. Luin kirjan ja ihan ok. Sinänsä aika onneton systeemi koko Finlandia.

itse666

Tuskin on kirjailija ikinä joutunut tekemään oikeita töitä. Apurahoilla ja muulla valtion tuella on varmaan kirjoitettu kirjoja koko elämä. Suomessa on paljon ihmisiä jotka purevat ruokkivaa kättä. Toivon että ruokkiminen loppuu nyt ja jokainen alkaa kustantamaan oman elämänsä. 

Vierailija

Minäkin luin kirjan, olen ostanut ihan omaksi peräti. Se pitää lukea kokonaan, että juttu kietoutuu kokoon.  Jäi pitkäksi aikaa pohdittavaa, Kyllä minä ainakin 7-8 antaisin sille arvosanaksi.

Äiti luki sen myös ja osti omaksi hänkin.

N45

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Finlandia-palkinto on veroton. Kelpaa siinä sitten syyllistää pääomatulojen saajia, jotka maksavat 30 - 33 prosenttia veroa niistä.

Ai ai, onko papparaisella jäänyt nyt sossun rahat saamatta vai miksi kiristää nutturaa. Mene töihin.

Vierailija

itse666 kirjoitti:
Tuskin on kirjailija ikinä joutunut tekemään oikeita töitä. Apurahoilla ja muulla valtion tuella on varmaan kirjoitettu kirjoja koko elämä. Suomessa on paljon ihmisiä jotka purevat ruokkivaa kättä. Toivon että ruokkiminen loppuu nyt ja jokainen alkaa kustantamaan oman elämänsä. 

Mistä lähten yksityiset apurahat on valtion? "ONEIRON-romaania varten Lindstedt on saanut apurahaa vuosina 2008–2014 yhteensä 80 200 euroa. Yksityisten säätiöiden osuus summasta on 67 200 euroa ja valtion apurahojen osuus summasta on ollut 13 000 euroa. "

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1449108205676.html

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat