Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni kohtu,ongelmia vauvan saannissa tai synnytyksessä?

Vierailija

Kävin Gynekologilla ja siellä hän sanoi että kohtuni on pieni. Onko kenellekkään sanottu samaa?

Haaveissa olisi vauva joten mietinkin,että koituuko sillon ongelmia.

Kommentit (6)

Vierailija

asennutin kierukan ja silloin minulle sanottiin, että kohtuni on pieni. "mutta hyvin pienelläkin kohdulla saa lapsia!" gyne vielä sanoi.

kierukan asennuksen aikaan tyttäreni oli 8 kuukauden ikäinen, en ollut koskaan kuullut pienestä kohdustani ennen raskautta eikä se vaikuttanut millään tavalla mihinkään, ei raskauteen tai synnytykseen. tyttö oli 51 cm pitkä ja painoi 3220 grammaa, jos sillä on merkitystä.

Vierailija

Kokemusta ei ole, mutta kyllähän kohtu joutuu kaikilla valtavasti venymään raskauden aikana. Tuskin pieni kohtu siinä suhteessa on ongelma. Ja samalla tavoin kai se hedelmöittyminenkin onnistuu, jos kohtu ja munasarjat muutoin toimivat normaalisti.

Vierailija

Yleensä statusmerkinnöissä sanotaan että pieni kohtu, se tarkoittaa normaalia kohtua, siis vastakohtana esim raskauden tai kasvaimen suurentama kohtu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset kysyny siltä? Mut tuli mieleen et ehkä se tarkotti et normi kohtu? Pieni=ei nyt raskaana?

minulla siis ainakin mitattiin kohtu kierukan asennuksen yhteydessä ja mittatulos viittasi pieneen kohtuun.

en tiedä, vaikuttiko kohdun pienuus sen suht hitaaseen kasvamiseen (vaikka sikiö vastasi aina viikkoja sf-mitta kulki keskikäyrällä), maha alkoi näkyä ilman vaatteita noin rv 23 ja löysähkön paidan kanssa noin rv 28.
samaten kohtu palautui nopeasti; synnäriltä kotiutuessa vatsassa ei ollut merkkiäkään raskaudesta (pl. linea negra :D). en siis tiedä, oliko näillä yhteys vai muuten vaan olen tällainen, mutta näin minulla meni.

terv. kirjoittaja numero 2

Vierailija

Olisi varmaan kannattanut kysellä lääkäriltä. Uskoisin kuitenkin, että ongelma on enemmänkin itse raskaudessa kuin synnyttämisessä. Riippuu kyllä ihan miten pieni se on, sanoiko lääkäri ohi mennen vai oliko asiasta enemmän puhetta? Kuitenkin normaalin kokoiseen kohtuun mahtuu kaksoset ja kolmoset (en tiedä aikaistetaanko kolmosten synnytystä?) niin eiköhän pieneen kohtuun mahtuisi yksi sikiö.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat