Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ootko miettinyt omassa kodissasi pakoreittejä siltä varalta jos taloosi tunkeutuisi joku aseen kanssa? Onko tämä normaalia?

Vierailija
07.09.2025 |

Onko normaalia, että olen suunnitellut joka kerroksesta ja huoneesta mitä kautta pakenisin ulos ja millaiset selvitytysmahdollisuudet mulla olisi mistäkin huoneesta. Sekä minne tarvittaessa voisin piiloutua parhaiten. Olen myös harkinnut salaove tai huoneen rakentamista :O mietin onko tämä nyt ihan normaalia. Mitään tosiasiallista syytähän minulla ei ole. Asun ihan ok rauhallisella alueella, eikä tänne ketään tuu. Tai todennäköisyys on ainakin hyvin hyvin pieni.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon 5. kerroksesta on aika hankalaa paeta. Tosi survivalistilla olisi varmaan narutikkaat parvekkeelta.

Vierailija
2/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikait. Onko sulla jotain traumoja? Tai vaan tylsää vähän?

Väkivaltaisen suhteen jälkeen melkein kaksi vuotta tarkistin joka paikassa heti ensimmäisenä intuitiivisesti että mistä pääsee pakoon jos sattuu jotain. Ihan jo sukulaistenkin luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että olet laittanut asian ajattelemiseen niin paljon aikaa ja energiaa, ettei se ole mikään ohikiitävä "entä jos"-ajatus, vaan jonkinlainen alitajuinen pelkotila. Sinuna lähtisin tutkimaan tuota, kenties terapeutin kanssa, että mistä turvattomuuden tunteesi kotona tulee. Ei meinaan tee hyvää, jos stressitasot ovat jatkuvasti koholla.

Normaali ihminen voi joskus pysähtyä ajattelemaan tällaista kerran tai ohimennen, muttei tee mitään kunnon suunnitelmia jokaiseen huoneeseen. Siinä on pelko takana jos tällaisia miettii. Monelle nimenomaan koti on se turvapaikka. Sinulle ei ole. Sinun pitää löytää miksi.

Vierailija
4/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kansaa alistava kokkare, on ihan paikallaan, että varaudut vallankumoukseen.

Vierailija
5/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde mihinkään. On se nyt p*rkele, jos ei oma kotikaan ole enää tihulaisilta vapaata vyöhykettä. Taistelisin viimeiseen asti.

Vierailija
6/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tupessa olevia puukkoja kotona piiloteltuna mm makkarissa, eteisessä, olohuoneessa. Asun pienten lasten kanssa yksin haja-asutusseudulla landella. Koskaan ei tiedä. 

Vierailija
7/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ikkunan kautta menen taloyhtiön katolle. Olen tuota siis miettinyt muuten vaan tulipalon takia. 

Vierailija
8/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isken komean hyökkääjän. No ei vaan. Menen kaappiin ja iso sanko päähän, tai romun taakse? Parvekkeelta ei pääse pakoon eikä makkarin kautta. Litistyn huomaamattomaksi? Verhon taakse vai sängyn taakse. Otan vastaan hyökkääjän luodin ja pääsen taivaaseen? Maskeeraan itseni kuolleeksi? Pääsen vapaaksi jostain syystä tai livahdan ovesta pakoon? Hämäys..?

Vierailija
9/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mattoveitsi oven vieressä hyllyllä. Sillä isken, jos ovesta yrittää tulla sisään. 

Vierailija
10/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hulluja tuttuja/sukulaisia, saattaa joutua miettimään tällaisia. En osaa kommentoida onko "normaalia". Normaalia on minusta kaikki millä suojataan henkeä ja terveyttä.

Vierailija
11/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaovi ja salahuone on kiva ajatus. Jos siis ei jää jumiin sinne ja siellä on varauloskäyntejä, hälytin. Pakotunneleita tai portaita.

Vierailija
12/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mattoveitsi oven vieressä hyllyllä. Sillä isken, jos ovesta yrittää tulla sisään. 

Mitä jos se on joku muu? Eikä ole hyökkäämässä kimppuusi. Vaikka muuten voi olla mietittynä mitä tekee.

Vierailija
13/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kolmekymppiskriisin tai jonkin seurauksena preppaamisvimma. Bug out bagin pakkaamisen sijaan luin Mccormackin Tie-kirjan ja kaikkea muuta teotwawki-skenaarioita. Lopulta se kausi meni ohi.

Vierailija
14/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajassa ihan normaalia.

Kun työpaikkoja ei ole enää ja ihmisillä ei ole rahaa, ja samaan aikaan miljonäärien määrä ja kuilu rikkaiden ja köyhien välillä on isompi, niin tulee olemaan enemmän rikollisuutta.

Varsinkin omakotitaloihin tullaan murtautumaan yhä suuremmassa määrissä

Vierailija
15/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellarissa kiipeän pakastimen päälle ja siitä ikkunan kautta ulos. Yläkerrassa joko ikkunasta palotikkaita pitkin tai parvekkeelta. Parvekkeelta voin kiivetä myös katolle hämätäkseni. Makkarista voin paeta toisesta ovesta. Ainoastaan olohuoneesta olisi melko vaikea paeta. Ikkunasta tietty, mutta pitäisi saada se rikki nopeasti. Tai auki, mutta sitä avainta mulla ei ole, en tiedä missä se on. Yläkertaan voisin rakentaa salahuoneen. 

Vierailija
16/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira kyllä ilmoittaa hiippareista.  Luultavasti se hiippari sitten pysähtyy ovelle kun näkee haulikon piipun silmiensä edessä.  Tuskin edes testaa onko ladattu.

Vierailija
17/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari pesäpallomailaa eteisessä myös.

Vierailija
18/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähde mihinkään. On se nyt p*rkele, jos ei oma kotikaan ole enää tihulaisilta vapaata vyöhykettä. Taistelisin viimeiseen asti.

Meillä on metsästysaseita, en osaa ladata mutta osoitella voin, jospa sitä pelästyisivät

Olen ajatellut näin.

Vierailija
19/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaovesta ulos.

Vierailija
20/36 |
07.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos se on joku muu? Eikä ole hyökkäämässä kimppuusi. Vaikka muuten voi olla mietittynä mitä tekee.

Siis mitä tarkoitat joku muu? Jos joku yrittää tulla, niin on kyllä tunkeilija sitten.