Kuukautiset myöhässä

Neuvoton

Olen syönyt ehkäisypillereitä 10 vuotta, olen vakituisessa suhteessa ja viimeisen vuoden syönyt pillereitä vähän niin ja näin. Nyt ensimmäistä kertaa koskaan menkkani eivät ole alkaneet ja ovat myöhässä 4 päivää. Mahaa on särkenyt koko viikon, kuin menkat olisivat alkaneet mutta ei. Kahden viikon ajan olen ravannut pissalla ainakin 5-10 kertaa päivässä. (normaalisti käyn n. 3 kertaa). Olen tehnyt raskaustestiliuskoja 4, ja negaa näyttää. Mitä pitäisi tehdä? Jos kyse ei ole raskaudesta niin mistä sitten. Outo tunne mahassa epäilyttää, lisäksi uusi pillerimerkki jota olen syönyt nyt puoli vuotta, päästää vuodon heti läpi jos unohtaa ottaa pari kolme pilleriä ja nyt ei mitään?

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

pissalla ravaaminen ja paineen tunne alavatsalla voivat viitata virtsatieinfektioon. Se siis kannattaa nyt sulkea pois. Tulehdukset lantion alueella voivat vaikuttaa kuukautisiin jättäen niitä pois, runsastuttamalla niitä tai tekemällä ylimääräisiä tiputteluja tai kipuja varsinkin kuukautisten jälkeen.

Joskus raskaus näkyy testissä vasta viikon kuluttua kuukautisten poisjäännistä, vaikka raskaustestit ovatkin hyvin herkkiä ja niiden pitäisi näyttää raskaus heti, kun kuukautiset jäävät pois.

Jotkut pillerimerkit jättävät kuukautiset pois kokonaan. Tämä ei välttämättä tapahdu heti vaan voi viedä aikaa. Kuukautisesi ovat voineet jäädä pois uuden pillerimerkinkin myötä.

Käy nyt kuitenkin sulkemassa pois vti:n mahdollisuus, ettei siitä tule ongelmaa.

t. Mia, terveydenhoitaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat