Lue keskustelun säännöt.
Asperger lääkärinä
26.11.2015 |
Aloitin hiljattain opiskelemaan lääkäriksi. Minua kuitenkin arveluttaa voiko asperger toimia lääkärinä. Minun asperger on aika lievä, mutta silti arveluttaa. Pitäisikö minun lopettaa opiskelut?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi söpöä, että hoitava lääkärini, tietysti parannuttuani, kutsuisi minut kotiinsa ja sitten yhdessä hoitelisimme siellä vauvoja ja minä vaihtaisin tarvittaessa myös lääkärin vaipat ynnä syötäis jauhelihakastiketta..
Vaihtaisit lääkärin vaipat? Ja miksi hän ylipäänsä kutsuisi sinut luokseen?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Asperger voi olla todella hyvä lääkäri! Monella on todella paljon tietämystä tietyistä omista mielenkiinnon kohteista ja erittäin hyvä muisti ja kyky ajatella loogisesti. Jos se mielenkiinnon kohde sattuu olemaan jokin tietty lääketieteen erikoisala niin asperger henkilö ei koskaan kyllästy hankkimaan aina vaan lisää tietoa juuri siihen liittyen ja on aidosti innostunut asiasta. Ei siis "leipiinny" työhönsä vaan ottaa innolla haasteet vastaan ja etsii ratkaisuja vastaan tuleviin omaan alaan liittyviin pulmiin ihan eri innolla kuin henkilö jolle työ on vaan työtä. Kaikki aspergerit eivät tietenkään sovellu lääkäriksi. Jokaisella on omat vahvuutensa ja heikkoutensa siinä missä muillakin. Mutta ei tosiaan aspergerit mitään ihme avaruusoloita oo vaan ihan normaaleja ihmisiä omine erityispiirteineen.