Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asperger lääkärinä

Vierailija
26.11.2015 |

Aloitin hiljattain opiskelemaan lääkäriksi. Minua kuitenkin arveluttaa voiko asperger toimia lääkärinä. Minun asperger on aika lievä, mutta silti arveluttaa. Pitäisikö minun lopettaa opiskelut?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi heikkolahjainen ihmisten ahdistelija joka ei osaa matikkaa. Dream on, Henna.

Kuka on Henna ja eikö ole muita as-henkilöitä? tunnen pojan, joka osasi 5 v laskutehtäviä, joita kuudesluokkalainen ei osannut.

Esim. tutkijalääkäriksi sopii erittäin hyvin, jos kerran on opiskelemaan päässyt, niin varmasti pärjää.

Lääkäriksi pääsee opiskelemaan ilman mitään psykologisia testejä, joita yleensä vaaditaan hoitoalalla. Erikoinen tilanne että hoitsuksi Assilla ei varmaan oli mitään mahkuja ja sitten lääkäriksi pääsee kyllä.

Lääkäreinä on suhteettoman paljon ihan pimeitä tyyppejä, kyllä joku testi olisi paikallaan.

Vierailija
22/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut oikeesti jaksaa kirjoitella mielettömän pitkiä kannustusviestejä tälle trollille... Kilometrin päähän näkee, että ketjun aloiiaja (ja suurimmaksi osaksi myös kommentoija) on itse hullu-Henna 😃

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka ap on, oiskin vaikka trolli, nii kyllä asperger voi hyvin toimia lääkärinä. Itse opiskelen lääketiedettä, en ole asperger mutta sosiaaliset taidot aika huonot. Osittain tämän ja tietysti kiinnostukseni takia aion opiskellä erikoislääkäriksi, jolla on verrattain vähän potilastyötä. Oon ollu harjottelussa seuraamassa yleislääkärin vastaanottoa ja en todellakaan pystyis tekee sellasta joka päivä, ku melkein kaikki potilaat rupee tarinoimaan!

Vierailija
24/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tarinoissa on pahaa?

Vierailija
25/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä lopeta. Sinullakin on oikeus hoitaa potilaita!

T. Psykiatrilakimies

Jos hankkisit kolmannen "ammatin", niin mikä se olisi? 

Vierailija
26/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatria olisi huono erikoistumisala, mutta kaikki muu käy. Vaikka ihotautilääkärille asperger voi olla vain eduksi, kun jaksaa paneutua yksityiskohtiin ja tosiasioihin eikä potilaan persoonallisuuteen.

Vierailija
27/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä lopeta. Sinullakin on oikeus hoitaa potilaita!

T. Psykiatrilakimies

Jos hankkisit kolmannen "ammatin", niin mikä se olisi? 

Hammaslääkäri.

T. Psykiatrilakimies

Vierailija
28/43 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit ehdi kuunnella turhia tarinoita. 

Vierailija
29/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologina pärjäät hyvin.

Vierailija
31/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tutkijalääkäriksi sopii erittäin hyvin, jos kerran on opiskelemaan päässyt, niin varmasti pärjää.

Lääkäriksi pääsee opiskelemaan ilman mitään psykologisia testejä, joita yleensä vaaditaan hoitoalalla. Erikoinen tilanne että hoitsuksi Assilla ei varmaan oli mitään mahkuja ja sitten lääkäriksi pääsee kyllä.

Lääkäreinä on suhteettoman paljon ihan pimeitä tyyppejä, kyllä joku testi olisi paikallaan.

Höpöhöpö. En ole asperger, mutta mulla on diagnosoimaton autismin kirjoon sopiva"häiriö" ja silti toimin sairaanhoitaja. Kaikki hoitajat eivät ole haavoihin puhaltelijoita, vaan tarvitaan myös ihmisiä joilla on laaja erikoisalakohtainen osaaminen ja kiinnostus, sekä rautaiset hermot. Hoitoalan eri osa-alueille sopivat monenlaiset ihmiset, ja ihan puhtaasti voi päästä psykologisista testeistä läpi, vaikka ei olisikaan tyypilliseen"sisar-hento-valkoinen" stereotypiaan sopiva. Esim. leikkurissa, teholla ja ensihoidossa toimii yleensä ihan erilaisia persoonilla varustettuja  tyyppejä kuin vaikka vanhusten sekä vastasyntyneiden parissa ja vuodeosastoilla.

Ja mitä aloitukseen tulee :  oman kokemukseni mukaan lääkäreissä on kohtuullisen paljon autismin kirjoon sopivaa porukkaa. En näe mikset sinäkin voisi toimia lääkärinä, todennäköisesti osaat ja opit  jopa keskiverto-opiskelijaa enemmän, mikäli lääketiede kuuluu juuri erikoiskiinnostuksenkohteisiisi.

Vierailija
32/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergerin oireyhtymän virallisen määrityksenhän teki aikanaan lääkäri Hans Asperger, jolla itsellään oli oireyhtymän piirteitä. H. Asperger oli vieläpä lastenlääkäri, eli ei se sitäkään erikoistumisvaihtoehtoa pois sulje. Anti palaa vaan.

Vierailija
33/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi söpöä, että hoitava lääkärini, tietysti parannuttuani, kutsuisi minut kotiinsa ja sitten yhdessä hoitelisimme siellä vauvoja ja minä vaihtaisin tarvittaessa myös lääkärin vaipat ynnä syötäis jauhelihakastiketta..

Vierailija
34/43 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia käynyt samalla hammaslääkärillä. Mielestäni hänellä on aika paljon asperger-tyyppisiä piirteitä. On oikein pätevä ja luotettava hammaslääkäri, menen taas pian rutiinikontrolliin.

Vierailija
35/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin röntgenlääkärinä toimii hyvin vahvasti tätä sairastava

Vierailija
37/43 |
12.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana lääkärissä juostessani tavannut monta, jotka sopivat hyvin aspergerin kuvaan. Hyviä lääkäreitä ovat pääsääntöisesti olleet ja joidenkin kanssa on ollut jopa sosiaalisestikin mukava asioida, kun ollaan tultu tutuiksi. Mulla on perussairaus jonka hallitseminen vaatii paljon omaa panosta, yleensä as-tyyppisten kanssa on parhaiten saanut asiakeskustelu aikaan. "Tavalliset" lääkärit helposti ottaa hieman alentuvan asenteen, kun hehän ammattilaisia ovat, as-tyyppiset saa paljon helpommin selittämään asiat JOS osaa oikealla tavalla kysyä.

Vierailija
38/43 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi toimia! Olet perseestä ja luuseri! Assit teki mun kouluajoista helvettiä! Uskomatonta että teitä otetaan lääkikseenkin!

Vierailija
39/43 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriksi heikkolahjainen ihmisten ahdistelija joka ei osaa matikkaa. Dream on, Henna.

Miten niin heikkolahjainen ihmistenahdistelija ja miten niin ei osaa matiikkaa?

Vierailija
40/43 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala radiologiksi niin ei ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä