En laihdu vyötäröstä millään

omena

Olen normaalipainoinen 172/64. En ole syönyt oikeastaan ikinä niitä pullia ja herkkuja y.m muita höttöruokia, ja liikuntaa olen harrastanut aina. Intervalleja, juoksua, kävelyä, lihaskuntoa ja myöskin pitänyt lepopäiviä. Tiedän ettei ongelmani ole suuri, mutta kun ärsyttää että vaatekokotaulukkojenkin mukaan lantioni on kokoa s, vyötärö l, yläkroppa m.:) Osta siinä sitten hyvin istuvia vaatteita. Hahaha

Ja sitten myös maha korostuu erittäin hyvin kun jalat ja kädet on treenatut, ja maha sellainen läskimakkara, tosi kivaa.

Olen yrittänyt järkevin keinoin laihduttaa sen pienemmäksi, mutta ei onnistu. esim 1000-1500 kalorin dietillä ja liikunnalla maha ei pienenen mihinkään. Sitävastoin se kuuluisa "reisivako" minulla on. En kyllä olisi edes halunnut sitä. En halua olla mikään riutuneen laihan näköinen, vaan sopusuhtainen ihminen. Hormoonidieettiä olen kokeillut, ei auta. Ylämaha kyllä jonkin verran muotoutui, mutta pahin kohta eli navan ympärys ei kavennut yhtään.

Jos jollain on jotain toimivaa ratkaisua niin kertokaa. Tällä hetkellä yritän 800 kalorin dieettiä ja vähennän liikunnan määrää. Aion kokeilla tätä 2 viikkoa. Vyötäröni on nyt navan kohdalta 84cm:(. Kyllä olen se kuuluisa omenavartalo, kylläkin ilman tissejä, hahahah

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Se on kropan mallista kiinni. Mulla on tosi lyhyt selkä, joten vyötärölle ei jää tilaa.

Siksi minä pidän itseni alipainoisena, että saisin edes hieman kapean vyötärön. Sivusta katsottuna olen kyllä hoikka, mutta edestäpäin tasapaksu.

Vierailija

MInäkään en saa jalkoja kasvamaan pitemmäksi, vaikka kuinka yritän. Selkä on pitkä ja paksut jalat kuin savolaisakalla, ja kuitenkin tahtoisit pitkät ja sorjat sääret, suorat sellaiset.

Ei ole auttanut kuntosali 5x viikossa, ei laihduttaminen, ei crosstrainer eikä kuntopyörän jauhaminene. Aina saa housuista lyhentää 10cm ja ihmiset katsovat vinosti lyhyenä taapertavia kinttujani ja paksua takamustani. Ei tähän taida auttaa kuin kuolema.

Vierailija

Mulla oli samantyyppinen ongelma. Vyötärönympärys kapeimmalta kohdalta oli 75 ja navan kohdalta 82. Lantio 88... No, mä otin (ihan muista syistä kylläkin) pt:n, joka a) vähensi mun liikkumiset viiteen kertaan viikossa ja b) lisäsi mun syömisiä. Olin mennyt vuosikaudet liian vähillä kaloreilla, liian vähillä hiilareilla ja liian vähillä rasvoilla. Nyt, puoli vuotta myöhemmin, kapein kohta on 68, navan kohdalta 75, lantio on 93 ja ensimmäistä kertaa elämässäni mulla on jonkunlainen takamus. Painoa on tullut kolme kiloa lisää.

En sano että tää olis jonkunlainen patenttiratkaisu kaikille, mutta mulle ainakin toimi.

Vierailija

Minä olen samaa mallia, normaalipainoinen, jopa hoikka mutta vyötärö kokoa L-XL. Tuskailin saman ongelman kanssa, dieettasin vaikka millä tavalla ja harrastin liikuntaa jonkun verran, jumppia, juoksua, joskus salia. Lihaksia löytyi kohtalaisesti. Vyötärö ei vaan pienentynyt millään.

Kunnes aloitin Bikini challenge -ohjelman. Eli salitreeniä 5-6 kertaa viikossa ja fitness-ruokavalio. Paljon ruokaa, ja kalorimäärä nousi reippaasti siitä, mitä olen tottunut syömään. Kas kummaa, ekan kuukauden aikana vyötäröltä tippui 5 senttiä ja housut alkoi pyöriä jalassa... joku näköjään tehosi minunkin vyötäröön.

Vierailija

Joo kiitos neuvosta täytyy katsoa tota bikini challenge- ohjelmaa.  Ja miettiä ruokavaliota uudestaan.

Tässä esimerkki mitä olen aikaisemmin syönyt:

Aamupala: kaurapuuro raejuusto marjoja

lounas: kasviksia salaattia n.100-200 gr lihaa tai kalaa

välipala:porkkana, näkkileipä ja vähän juustoa

sitten treenausta (lihaskunto)

illallinen: noin desi täysjyväpastaa,kasviksia (esim.kukkakaali, parsa) salaattia, 100-200gr lihaa tai kalaa

iltapala: rahkaa ja marjoja

t.ap

Vierailija

Hei, joo tuntuu todella että on vaan yritettävä pudottaa painoa. Kun ei toimi toi ruokavalio, tossa alla olevassa viestissä oon kuvaillu mun tyypillisen päivän. Tollasta ruokavaliota olen noudattanu lähes kolme kuukautta ja mitään muutosta ei oikeen vyötärön suhteen tapahtunut. En edes punnitse itseäni, sillä kilot ei ole mulle tärkeitä, vaan se VYÖTÄRÖ:)

Muutamia vuosia sitten karppasin ja laihduin 58 kiloiseksi, silloin vyötärö oli ihan jees, ei nyt edelleenkään mikään superhoikka, mutta kaikki vaatteet sopi hyvin ja näytti kivalta:)

Kokeilin karppausta uudestaan, mutta se ei enää vaan toimi.

Joten nyt yritän pudottaa painoa vähäkalorisella dieetillä. Saas nähdä pieneneekö vyötärö kahdessa viikossa edes senttiä, mutta luovuttaa en aio:)

Vierailija

Lisäksi kaikista naurettavinta on, että mulla erittäin aktiivinen koira jonka kanssa liikun tosi paljon päivittäin metsälenkeillä y.m.  Eli ei se paljon mainostettu kävely kyllä auta mitään kaikille. Ihan naurattaa lukea lehdistä uutisia vyötäröä laihduttavasta kävelystä:)

Vierailija

Hei,

joo uskon kyllä että paksut reidet voi ärsyttää yhtä paljon kuin maha, valitettavasti. Tosin reisille tai lantiolle ei ole asetettu mitään senttirajoja, mikä esim. viittasi reisilihavuuten tai lantiolihavuuteen :) , se kun ei ole vaarallista.

Olen kokeillut myös kahvin juonnin rajoittamista kolmeen kuppiin päivässä 3kuukauden ajan, ei tuloksia:(. Lopetin yömyöhään valvomisen ja nukun yleensä ennen yhtätoista, ei tuloksia:(

Lopetin myös tupakoinnin, ei tuloksia:( en myöskään lihonut, mikä oli hyvä juttu. Eikä tullut mitään karkki y.m mielitekoja.

Joo tiedän tää kaikki on niin turhamaista ja elämäni on alkanut pyörimään yhden mahan ympärillä, mutta kun sitä nyt vaan haluaisi olla viehtättävä. Aika normaali toivo naiselle:) ja miksei miehellekin.

Jos vyötärönympärykseni ei ole viikon päästä kaventunut senttiäkään niin lopetan tän kitukuurin(500-800 kaloria) ja palaan taas vanhalle ruokavaliolleni. Jolla en kyllä liho enkä laihdukaan:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo kiitos neuvosta täytyy katsoa tota bikini challenge- ohjelmaa.  Ja miettiä ruokavaliota uudestaan.

Tässä esimerkki mitä olen aikaisemmin syönyt:

Aamupala: kaurapuuro raejuusto marjoja

lounas: kasviksia salaattia n.100-200 gr lihaa tai kalaa

välipala:porkkana, näkkileipä ja vähän juustoa

sitten treenausta (lihaskunto)

illallinen: noin desi täysjyväpastaa,kasviksia (esim.kukkakaali, parsa) salaattia, 100-200gr lihaa tai kalaa

iltapala: rahkaa ja marjoja

t.ap

 

Kasvikset ainakin 200-300g ruualla. Lounaalle lisää rkl öljyä. Välipalalle jotain lisää vaikka kinkkua/kalkkunaa leivälle.
Aamupala ja iltapala määriä et ollutkaan laittanut joten niihin en osaa kommentoida.

Vierailija

Kaurapuuroa tulee sellainen pari desiä, raejuustoa desi. Marjat n.pari desiä. (joskus teelusikka kookosöljyä)

vihannekset, salaatti tosi paljon varmasti tulee se 200gr ainakin, siis lounaalla ja illallisella. Ruokaöljyä käytän paistamisessa ja vähän salaatissa etikan kanssa. Eli öljyä tulee:) Vaihdoin kerran rypsiöjyn oliiviöljyyn muutamaksi kuukaudeksi, ei tulosta. Paista

Ja välipalalla sen näkkärin kanssa syön aina jotain proteiinipitoista, että silloin tulis ainakin 10g proteiinia.

Joo olen luullut, että tällänen ruokavalio olis järkevä, mutta ei niin ei:(

Ehkä vaan aineenvaihdunta on niin hidas, mutta toisaalta hyvä kun en lihokaan. Nyt ajattelin vaan kokeilla, että jos saisin  väliaikaisella 500-800 kalorin dietillä senttejä vyötäröltä pois. Olen tietoinen kaikista lihakset kuihtuu ym. jutuista. Mutta teen tätä korkeintaa kaksi viikkoa. Sitten palaan tohon järkevämpään ruokavalioon:)

Kiitos kaikista neuvoista!!!!

Joopajoo1

Ei mullakaan treenaamalla vyötärö pienentynyt. Tuntui että kasvoi vain. Lopetin salilla käymisen hetkeksi ja siirryin tekemään kotona kahvakuulaa ja 30day Befit Abs-ohjelmaa. Ei ole siis samojen liikkeiden sahausta eri päivin eri verran, vaan erilaisia videoita ja täytyy sanoa että hyvä tulos kyllä tuli ja kapea vyötärö.

Vierailija

Hei,

aloitan nyt ton Befit abs 30 day:) kokeilen jos toimii mullakin.

Kahvakuulakin löytyy joten taidan jatkaa myös sen kanssa heilumista:)

Kiitos neuvoisita,

ketjun aloittaja.....

Niin ja tuli mieleen sellasta, vaikka yksin täällä nyt kirjoittelenkin:), että

-en usko että kaikilla vaan toimii se syö 1500 kaloria ja treenaa niin laihdut.

Tai sitten se toimii vaan niillä jotka on normaalipainon ylärajalla/ylipainoisia, ja niillä joilla läski on jakautunut tasaisemmin ympäri kroppaa, ja joilla ei ole perinnollistä leveää vyötäröä ja pientä takamusta+reisiä.

Meidän suvussa toi maha juttu naisilla, menee jo kolmannessa polvessa:) ja ne solakat reidet:)  Niistä olen toki kiitollinen, ja monesta muusta asiasta myös tässä ihanassa elämässä.

Tsemppiä kaikille vyötärönmetsästäjille!

tämän ketjun aloittaja

Hei,

täällä ketjun aloittaja kirjoittelee taas. Haluan korostaa, että tämän kirjoitukseni ei ole tarkoitus kannustaa ketään olemaan syömättä tai anorektinen... MUTTA

Olen nyt ollut viikon 500 kalorin dieetillä,  ja olen laihtunut ihan siitä vyötäröstä silmin nähden. Vaakaa en ole käyttänyt, eikä paino voisi yhtään vähempää kiinnostaakaan. Peilikuva on tärkein mittari mulla.

Mistään turvotuksen poistumisesta ei ole kyse, sillä en ollut mitenkään turvonnut aikaisemmalla "terveellisellä" 1500 kalorin ruokavaliollani ja suurella liikuntamäärällä. Nyt olen vain kävellyt paljon koiran kanssa:)

Eli tulosta on siis tullut.  En nyt vielä ala mitään mittailemaan, mutta viikon päästä laitan mittoja tänne. Jos vaikka joku sentti olisi lähtenyt:)

Ensi viikon tiistaina siirryn syömään 800 kaloria, ja lisään liikuntaa jonkin verran, lähinnä kotona tehtäviä lihaskuntoliikkeitä ja vähän kahvakuulaa.

En tiedän vielä milloin lisään kalorit 1000, riippuu vähän tuloksista ja ennenkaikkea olosta. Korostan sellaista asiaa, että minulla on kotona tehtävä työ ja ei lapsia, joten minun on helpompi toteuttaa tälläistä kitukuuria kuin jonkun työssä käyvän perheenäidin.

Energiaa minulla tuntuu riittävän hyvin. En ole yhtään väsynyt tai huonotuulinen. Päinvastoin iloinen kun lopultakin tulosta näkyy. O.k tiedän, että moni ajattelee että lihasta lähtee, läski tulee kahta kauheammin takasin y.m. Mitä lihakseen tulee, niin sopii vähän lähteäkin:)  mutta vartalon keskikohta tässä on pienentynyt. Tietenkään en voi tietää lopputulosta.

Minun on myöskin jatkossa helppo olla hieman pienemmillä kaloreilla ehkä siinä 1200 paikkeilla, sillä en ole ikinä ollut mikään pullahiiri. Hiilihydraatteja olen tarkkaillut aina, joten no problem! 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat