Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jo syytä hakeutua lääkäriin? Kilokamppailua, ravintoasiaa..

Vierailija
11.02.2006 |

Nyt ei voi syyttää ruokavaliota ainakaan... Reilu vuosi sitten jo tein ruokaremontin. Näitä en syö enää juuri lainkaan:

- makkara

- pulla & leivonnaiset

- vaalea leipä

- hampurilaiset

- ranskalaiset

- sipsit

Näitä kuluu paljon:

- kaikenlaiset kasvikset

- täysjyvätuotteet

- leseet (sullon näitä joka paikkaan..)

- ruisleipä

- rasvattomat maitotuotteet

- vichy + hanavesi

Sokeria en lisää mihinkään, kahviin tai teehen, puuron päälle jne..

Juusto on 5% Polaria tai Delitea, lihaleikkele kalkkunaa tai kinkkua.

Perunalisäkkeen vaihdan kasviksiin aina jos mahdollista. Karkkia syön jonkun verran, mutta murto-osan siitä, mitä joskus ennen. Suklaa ei ole ongelma, olen salmiakkifani..

Ruokamäärätkin on minusta tosi pieniä aikaisempaan verrattuna. Kasviksia en edes yritä rajoittaa. Leipää (n. 4-6 palaa päivässä)kuulemma pitää vähentää sanoi työterveyshoitaja. (olen Dehko-projektissa mukana ja sitä kautta kontrollin alainen)

Liikuntaa on lisätty, kävelen työmatkan 1½ km toiseen suuntaan joka päivä (toiseen suuntaan pitää kuskata lapsia hoitoon autolla), viikonloppuisin pääsen pidemmälle lenkille, jos isännän kuvioihin mahtuu..

Kolestroli 4, verenpaine 124/74, sokerirasituksen arvot, paasto 5.3 ja 2h 6.0.

Mutta: kiloja on nyt 101, olen lihonut tämän vuoden aikana 7kg. Bmi on nyt 37.

Surullista... mitä teen, pitääkö käydä todella lääkärin pakeilla, otattaa kilppariarvot ja muutenkin tutkia, mikä on pielessä? Työterveyshoitaja senkun vittuilee vaan kun käyn siellä, vaikka kannustusta tarttis. Luulee, että en edelleenkään tajua rukata ruokavaliotani.

Onko asiantuntijoita, kohtalotovereita tai muuten vaan jos himottaa kommentoida...?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta. Lue www.kilpirauhas.info

Lasketko kaloreita? Netistä löytyy esim googlehaulla: energynet ja sieltä virtuaaliravintola

Laske energiankuluts myös laskureilla, ja lasket sitten niin,e ttä vähennät vain 500 kcal per pv, ei yhtään enempää

Tutustu www.kutri.net sivuihin

Nyt olen laihtunut pikkasen, kun olen syönyt paradoksaalisesti enemmän ja myös saanut kilpirauhashormonia tablettina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla