Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaua ei kiinnosta enää

N20
25.11.2015 |

Alkuraskaudesta (ensimmäinen kolamnnes) olin että oi ihanaa meille tulee vauva sun muuta hevonhumppaa ja höpöhöpö juttuja. Viikonloppuna tunsin ekat potkut, potkut joita olin odottanut into pinkeenä viikkoja. Nyt yhtäkkiä ei kiinnosta enää. Ei kiinnosta olla raskaana, ei kiinnosta elää terveellisesti, ei kiinnosta vauvan hyvinvointi, ei omakaan. Tuntuu et ei siellä mun sisällä oo mitään. Ja vaikka oiskin niin siinäpähän on, ei mua kiinnosta. Aloitin tupakoinninkin, eikä tee edes pahaa, ei tuu huono omatunto eikä kaduta, vaan mikspä pitäis edes kun ei kiinnosta tippaakaan. Sen tiesin että ristiriitaiset tunteet ja epäilykset on raskaudessa normaaleja, onko minusta äidiksi, oliko oikea päätös pitää vauva, miten me pärjäämme, entä jos emme pärjääkkään, tuleeko minusta hyvä äiti jne. Mutta onko tämä normaalia enää? Missä menee raja? Mietin kyllä eilenkin paljonko tupakointi vahingoittaa vauvaa, miten se mahtaa vahingoittaa, mitä voi seurata, mutta silti tupakoin, sillä ei vaan kinnostanut. Tämä vauvahan on erittäin toivottu, haluttu ja suunniteltu, minkä takia erityisesti säikähdän tätä "olotilaa". Onko muut kokeneet tälläistä, mikä avuksi, ja onko tämä edes ohimenevää? Vauvaa rakastan kyllä ylikaiken, plussasta asti olen rakastanut, mutta viimeiset 3 päivää olen miettinyt että rakastanko edes enää kun on vaan semmonen olo, että vitut koko vauvasta. Ja tämä saa mut todella surulliseksi ja pelokkaaksi.. :(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
27.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan jätin nyt pois. Mitään apua en saa ennenkuin oman kunnan kätilö palaa lomilta. Enkä mä vauvaa halua antaa pois, kyllä mä sen haluan pitää ja sitä hoivaa, kunhan se ei olis mun sisällä, ja nyt kun on niin antaa olla mut olo on sellanen no eipä vois vähempää kiinnostaa. Mitenkään normaalistihan mä en edes pysty elämään, 24/7 pahoinvointi kun loppui kuukausi sitten niin tilalle tuli 24/7 päänsärky, en saa (tai en voi) rasittaa itseäni mitenkään, siitä seuraa niin kauheat kivut. Kauppakassit pystyn kantamaan, ja kevyesti siivoamaan, imuroinnista tai lattianpesusta on turha haaveillakkaan, ja koiriakaan en voi käyttää kävelyllä, pääsevät vain pihalle tekemään tarpeensa ressukat.. Näillekin kivuille kohauteltiin vain olkia, "tuskin ne mitään on kun ultrassakin kaikki oli hyvin, sen kun oot normaalisti" vaikka se normaalikin on liikaa. Omasta mielestä,ei ainakaan ollut liian ruusuiset odotukset raskausajasta, kun aattelin että se on 9kk oksentamista, tunteiden vuoristorataa, väsymystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla