Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä seksielämä, mutta vain jos minä teen aloitteet

Vierailija

Rakkautta ja hellyyttä on kyllä paljon. :) Vähän vain ikävää, kun mieheni ei jotenkin osaa tehdä aloitteita tai yrittää "vietellä" minua ollenkaan. Saattaa korkeintaan puristaa vitsikkäästi tissistä tai läpsyttää peniksellä pyllylle. Ei tee sellaistakaan yleensä, joten minä teen lähes aina aloitteen - ja tällöin mies tulkitsee helposti, että olisin saman tien valmis seksiin ilman mitään kummempia lämmittelyjä.

Seksi on kyllä hyvää kun siihen päästään, mutta näin useamman vuoden jälkeen asia alkaa painaa - seksi ja rakastelu jää minulle aika vajaaksi kokemukseksi, kun sitä psykologista ja sosiaalista (tai juuri fyysistäkään) "build-uppia" ei ole olemassakaan. Minulla on siitä toisinaan myös kiihottumisongelmia, vaikka teoriassa seksiä haluaisinkin, ja paineita siitä, että pitäisi olla heti kostea.

Olen puhunut asiasta joitakin kertoja, mutta yritän toisaalta olla asettamatta turhia paineita.

Nyt meillä on ollut seksiä viimeksi kaksi viikkoa sitten, minun aloitteestani. Tätä seuraavana päivänä kerroin, että haluaisin pian seksiä uudestaankin, mutta minusta olisi ihanaa jos aloite tulisi häneltä. Mies oli oikein myöntyväisin mielin, mutta mitään ei ole tapahtunut.

Minustakin olisi kiva tuntea itseni halutuksi. Muilta miehiltä saisin kyllä huomiota, mutta kun haluaisin tuntea niitä tunteita sen oman mieheni kanssa.

Kommentit (7)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teet kärpäsestä härkäsen. Mitä väliä kuka tekee aloitteen. Sentään saat seksiä!

No en minä ainakaan tykkää, että mies vain lahnailisi aloitteen teossa. Mielestäni on tärkeää kokea itseni halutuksi, eikä sitä oikein koe, jos aloitteet tulee aina minulta itseltäni.

Ap:lle Oletteko jutelleet miehen kanssa tästä? Voi nimittäin olla, että miehesi kokee tehneensä aloitteita, vaikka sinä et niitä tajuakaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Totta, tietenkään tämä ei ole mikään maailman suurin ongelma, voisi olla paljon huonomminkin. En ole mitään eroa ajattelemassa tällaisen takia. Mietin vain, miten asiaa voisi parantaa, jos jollakulla olisi vaikka vastaavia kokemuksia.

Ja kyllä ehdottomasti sillä on väliä, kuka tekee aloitteet, jos se aina kallistuu selkeästi jompaan kumpaan suuntaan. Kuten sanottu, haluaisin tuntea itseni halutuksi. Kuka tahansa haluaa kokea kelpaavuutta ja hyväksytyksi tulemista parisuhteessaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan tykkää, että mies vain lahnailisi aloitteen teossa. Mielestäni on tärkeää kokea itseni halutuksi, eikä sitä oikein koe, jos aloitteet tulee aina minulta itseltäni.

Ap:lle Oletteko jutelleet miehen kanssa tästä? Voi nimittäin olla, että miehesi kokee tehneensä aloitteita, vaikka sinä et niitä tajuakaan?

Olemme jutelleet. Voi tosiaan olla noinkin - mies ei tosin ole ainakaan sanonut yrittäneensä tehdä aloitteita. Voi tietysti olla hänelle vaikea sanoittaa niitä ajatuksiaan, joten lisäkeskustelu olisi varmaan paikallaan.

En myöskään nytkään ole sanonut mitään tämän parin viikon aikana, sillä en halua, että mies joutuu stressaamaan että nyt häntä kytätään ja hänen tekemisiään arvioidaan. Eivät ne paineet varmasti mukavalta hänestäkään tunnu.

- Ap (myös 3. oli Ap)

Vierailija

Ap, aivan sama ongelma täällä. Tiesin alusta asti että seksi tulee olemaan suhteessamme ongelma, mutta nyt kun vuosia on mennyt olen alkanut miettiä miehen heikkoa libidoa paljon vakavampana puutteena kuin alussa. Näen seksiunia joissa joku tosielämässä mielestäni täysin mitäänsanomaton tai jopa epämiellyttävä mies ottaa minut himoissaan.

Minä, suvaitsevainen feministi, olen alkanut arvostaa miestäni vähemmän sillä en näe hänessä lainkaan intohimoa, vain tuollaista keskenkasvuista läpänderiflirttiä. Tiedän että syy on pohjimmiltaan miehen äärimmäisen heikossa itsetunnossa ja vähäisissä seksikokemuksissa ennen suhdettamme mutta en enää tiedä miten boostata häntä enempää, kaikkeni olen vuosien aikana yrittänyt. Ehdottanut jopa suhteen ulkopuolisia kokeiluja mutta mies tyrmää absoluuttisesti.

Takaraivossa tikittää pelko että joku päivä se päätyy pettämään sillä eihän kukaan noin rassu voi olla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap, aivan sama ongelma täällä. Tiesin alusta asti että seksi tulee olemaan suhteessamme ongelma, mutta nyt kun vuosia on mennyt olen alkanut miettiä miehen heikkoa libidoa paljon vakavampana puutteena kuin alussa. Näen seksiunia joissa joku tosielämässä mielestäni täysin mitäänsanomaton tai jopa epämiellyttävä mies ottaa minut himoissaan.

Minä, suvaitsevainen feministi, olen alkanut arvostaa miestäni vähemmän sillä en näe hänessä lainkaan intohimoa, vain tuollaista keskenkasvuista läpänderiflirttiä. Tiedän että syy on pohjimmiltaan miehen äärimmäisen heikossa itsetunnossa ja vähäisissä seksikokemuksissa ennen suhdettamme mutta en enää tiedä miten boostata häntä enempää, kaikkeni olen vuosien aikana yrittänyt. Ehdottanut jopa suhteen ulkopuolisia kokeiluja mutta mies tyrmää absoluuttisesti.

Takaraivossa tikittää pelko että joku päivä se päätyy pettämään sillä eihän kukaan noin rassu voi olla.

Niin.. Tavallaan samankaltainen tilanne, sillä vaikka mies on aivan upea- älykäs, hauska, komea ja urheilullinen, niin hän ei ole mitenkään kovin kokenut ollut ennen suhdetta. Muuten kyllä itsetunto on todella terve!

Hän ei vain ehkä jotenkin osaa lähestyä naista tai ymmärrä mistä siinä on kyse - vaikka vastapuolena olisi niinkin "varma nakki" kuin oma avopuoliso, joka häntä kyllä haluaa ja hän tietää sen. :D En helposti tyrmää hänen lähentelyjään, vain jos itsellä on esim. fyysisesti huono olo.

Toisaalta en kaipaa mitään varsinaista "ottamista", ainoastaan aloitteellisuutta, aktiivisuutta ja halukkuutta.

En jotenkin itse osaa tai edes haluaisi opettaa hänelle tarkasti, miten nainen vietellään. :D Olemme kyllä puhuneet jotain siitäkin - suutelusta, hyväilyistä yms., ja yritän kyllä kertoa ja näyttää selvästi, mistä nautin. Mutta esim. suuseksiä hän ei ole antanut varmaan pariin vuoteen, sormilla hyväileminenkin on aika lailla jäänyt.

Uskon että mies haluaisi tässä asiassa kehittyä, mutta en tiedä miten häntä auttaa.

Vierailija

Miehen libidolle ei kai oikein voi mitään. Testosteronitasot voisi toki mitata? Mutta jos nuoria olette, niin tuohan menee vain alaspäin.

Sinun pitää vain tehdä päätös, riittääkö sinulle rakastava suhde ilman seksuaalista täyttymystä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat