Olen merkittävästi ylipainoinen

Vierailija

Näitä "olen lihava" keskusteluita on täällä jo paljon mutta mä tarvitsen apua. Oon 22 vuotias, 165 pitkä ja painoa on 87kg, yli 20kg ylimäärästä. Oon ollu aina hiukan normaalipainon ylärajalla lapsena, mutta 14 vuotiaana siirryttiin ylipainon puolelle, sillon painoin 69kg. Tässähän oon nyt vähitellen kerännyt painoa ja nyt tuli 5kg kahdessa kuukaudessa. Bmi on 31,96 eli merkittävä ylipaino. Onko kellään muulla kokemusta näin isosta painosta tai lihomisesta? Onko teillä mulle neuvoja painonpudotukseen?

Kommentit (4)

Vierailija

Minä olin 94 kg (pituutta 160 cm), laihduin siitä 38 kg elämäntapamuutoksella. Kaikki muut tavat ja pikakuurit tuli koitettua, paino tuli aina samantien takaisin ja toi lisäkiloja mukanaan. 

Avainasemassa tuossa elämäntapamuutoksessa oli se, että minulla ei ollut enää kiire painonpudotuksen kanssa, vaan otin ihan rauhassa. Vaa'alla kävin kerran kuussa (kuukauden lopussa), mitään ruokia en punninnut enkä merkannut ylös, en myöskään laskenut kaloreita. Toinen oivallukseni oli se, että koitin elää niin kuin normaalipainoinen minäni eläisi, syödä fiksusti ja liikkua. Lisäksi olin itselleni armollinen ja herkuttelin välillä ilman huonoa omaatuntoa. Se, että antoi itselleen luvan herkutella välillä, johti siihen, ettei herkkuja tehnyt enää lainkaan mieli sitä tahtia kuin ennen. Joskus saattoi mennä lähemmäs 2 kk ilman mitään herkkuja, joskus herkkuja meni 2xviikko. Ja silti laihduin tasaiseen tahtiin.

Koitin siis tehdä sellaisia pitkän tähtäimen muutoksia, joita pystyn ylläpitämään loppuelämäni. 

Vierailija

Ei missään nimessä mitään "helppoja ja nopeita" dieettejä. Normaalia itsetehtyä kotiruokaa säännöllisesti. Aamupalat ja välipalat mukaan. Karkkipäivä kerran viikkoon, joka ei ole mättöpäivä kuitenkaan. Hyötyliikuntaa ja positiivista mieltä. Pitkän tähtäimen tavoitteita välietapein. Sinä pystyt siihen! Kyse on mielenhallinnasta, ei nälkäkuurista!

Vierailija

Usein monet syövät kyllä kotiruokaa, mutta ovat merkittävästi ylipainoisia. Tärkeää siinäkin on määrä. Kaikki ovat nähneet malliateriasta kuvan, eli yksi lautasellinen ruokaa riittää

Vierailija

Onko ylipainon taustalla jotain syytä, kuten ongelmia lapsuuden kodissa? Ystäväni oli todella ylipainoinen, mutta kun hän muutti pois kotoa ja rupesi käsittelemään ikäviä asioita, hän laihtui. Kohtasi ne eikä haudannut herkkuihin. Aina on ihan hyvä käydä tiettyjä juttuja elämässä läpi vaikka olisikin raskasta. Tämä ei tietenkään tarkoita että sinulla olisi näin

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat