Mihin ikään asti ok käydä vanhempien kukkarolla?

Vierailija

Hävettää näin 29-vuotiaana saada vanhemmilta rahaa. Ei lapsia, pienipalkkainen osa-aikatyö. Asun Oulussa eli en maksa 1000e kuussa vuokraakaan, mutta alle 1000e/kk ei riitä.

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Omat vanhempani löivät rahahanat kiinni heti kun täytin 18. Omaa lastani aion auttaa aina kaikin tavoin, oli ikä mikä hyvänsä.

Vierailija

Ei siinä mun mielestä oo mitään ikärajaa, jos vanhemmat haluaa rahaa antaa ja itse sitä tarvitsee niin ei siinä mun mielestä mitään väärää oo.

Itse oon 20 ja saan satunnaisesti isältä ja isovanhemmilta rahaa, koska he ovat hyvätuloisia.

Vierailija

Siihen asti kunnes muuttaa omaan kotiin ja on omat rahat yms. Tietysti joskus vanhemmat voi jotain ostella, mutta rahaa eivät lainaa. Näin mun kohdalla meni. Meillä on kyllä n. 200 km välimatkaa, että nykyään ei nähdä usein ja 18-vuotiaana muutin kotoa.

Vierailija

Kun opiskelee, nuori aikuinen siis, on ihan ok käydä vanhempien kukkarolla. Jos on töissä, myös opiskeluaikaan, ei ole ok käydä vanhempien kukkarolla. Hämmästelen loputtomasti, että 28 vuotias sisareni käy edeleen mamman kukkarolla, vaikka on itse työelämässä.

Vierailija

Minun isä laittaa joka toinen kuukausi minun tilille 500e ja jouluksi yleensä 1500e. Ja olen 43v. Rahaa varmaan siksi, koska ei osaa juurikaan muistaa erikseen syntymäpäivinä tai jouluna lapsenlapsia. Sanoo suoraan, että osta mitä tarvitsee.

Veli (10v vanhempi) asuu ilmaiseksi vanhempien omistamassa asunnossa, joten ehkä kompensoi sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koko ikänsä. Kerran vanhemmat tekevät mukuloita niin saavat myös kustantaa niiden elämisen.
Sitten pitäisi tasapuolisesti kustantaa joka lapsen elämä tai ei kenenkään, ei vain yhden. Ja kyseessä ei ole mikään ressukka verrattuna muihin muka menestyviin sisaruksiinsa. On vanhin, 48-vuotias.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ikänsä. Kerran vanhemmat tekevät mukuloita niin saavat myös kustantaa niiden elämisen.
Sitten pitäisi tasapuolisesti kustantaa joka lapsen elämä tai ei kenenkään, ei vain yhden. Ja kyseessä ei ole mikään ressukka verrattuna muihin muka menestyviin sisaruksiinsa. On vanhin, 48-vuotias.

Totta kai vanhempien pitää kustantaa kaikkien omien mukuloiden eläminen riippumatta mukuloiden iästä.

Vierailija

Jos vanhemmilla on varaa niin miksi ei tukisi lapsiaan kykyjensä mukaan, oli ikä sitten mikä tahansa. Lapsihan voi kieltäytyä aina avusta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minun isä laittaa joka toinen kuukausi minun tilille 500e ja jouluksi yleensä 1500e. Ja olen 43v. Rahaa varmaan siksi, koska ei osaa juurikaan muistaa erikseen syntymäpäivinä tai jouluna lapsenlapsia. Sanoo suoraan, että osta mitä tarvitsee.

Veli (10v vanhempi) asuu ilmaiseksi vanhempien omistamassa asunnossa, joten ehkä kompensoi sitä.

Tästä ei taida verottaja tykätä. Pankilla on velvollisuus ilmoittaa veronkierrosta. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat