Ruuanlaittoapua kaivataan! Miten teen ruskean kastikkeen lihapullille?
Lihapullista saan oikein maukkaita, teen ne yleensä uunissa. Ainainen ongelma on sitten tuo kastike, en saa siitä hyvää, vaikka päälläni seisoisin. Kertokaahan miten tehdään maukas ruskea kastike?
Kommentit (4)
Eli vettä, lihaliemikuutio, loraus kermaa ja haluamasi mausteet niin hyvää tulee eikä paakkuunnu.
Myös vähän sinappia voi pistää mikä sopii mielestäni loistavasti.
http://www.ruokala.tv/Public/Reseptit?func=resepti&id=4686&rec_title_pa…
Makkaran tilalle tietenkin ne lihapullat ;)
Tosi hyvää, jopa minä olen tällä onnistunut! Tuo vispilällä sekoittaminen on se niksi. Vaikka kastike vaikuttaisi vettä lisätessä kokkareiselta, siitä tulee hetken päästä varmasti sileää ja hyvää!
Yleensä olen tehnyt tätä mm. suikalelihan tai jauhelihan kera. Eli ruskistat pannulla nyt vaikka sitä suikalelihaa, sitten heität joukkoon mausteeksi mm. pippuria, paprikajauhetta tms. Sitten laitan n. puolisen säilykepurkkia tomaattimurskaa. Perään vähän soijakastiketta antamaan makua. Sitten lisätään jonkin verran vettä, ja murennetaan joukkoon puolikas tai kokonainen lihaliemikuutio. Käytän Maizenaa, jota liotan tilkkaan kylmää vettä, se kastikkeen sekaan ja sekoitellaan. Hyvää on ja aina tulee kehuja. ;)
Muuten en juuri kastikkeita tee, mitä nyt kermaa saatan lorauttaa.
sellainen kastikepussi, jossa lukee " ruskeakastike" tai " kermakastike" . Siitä sitten keitetään pullille soossi. Mausteita voi lisätä maun mukaan ja vaikka kermaa, pippureita...
T: kyllästynyt paakkuisiin mönjiin :)