Kysymys naisille eroamisesta..
Muutaman vuoden nettideittailun jälkeen ja 35 ikävuoden kohdalla on hiipinyt mieleeni kysymys, miksi naiselle on niin tärkeää olla se, joka ns, "pääsee" päättämään suhteen?Heti jos nainen aistii miehessä vähänkin jotain siihen suuntaan menevää, että suhde voisi jossain kohtaa tulla katkolle, on naisen välittömästi ehdittävä ennen miestä siihen.Ennen eroa voidaan tosin naida eläimellisesti ja viettää aikaa kuten aina ennenkin, mutta sitten tulee se sunnuntai kun koitetaan tempaista matto alta.Joo ymmärrän naisen tarpeen pestä kasvonsa kaverien/sukulaisten edessä, mutta mitä se oikeasti auttaa kun kaksi ihmistä ovat yhdessä epäonnistuneet luoda jotain kaunista ja pysyvää.Ihan kun suhteet sitä yleensä pitkään olisivat :)...No mutta kuitenkin..Deittailin yhtä itseäni vanhempaa naista ja hän olikin heti ensimmäisestä päivästä lähtien teroittanut miten haluaa suhdetta, eikä mitään paneskelua missä haetaan kermat päältä.Itselläni nyt ei ollut mielessä kuin "kevyt" versio, mutta olin kuitenkin jokaisella solullani mukana tämän naisen elämässä, eli välitin ja kuuntelin, vaikka tiesinkin ettei tästä nyt mitään isompaa olla rakentamassa.No nainen sitten alkoi asiasta kyselemään, että mitä oikein haen tästä suhteesta.Oltiin varmaan 3 viikon ajan nähty abaut 3-4 kertaa viikossa ja sänkyäkin kulutettu melko ahkeraan.Yritin aika kauniisti kertoa kautta rantain miten tykkään hänestä yms, mutta sitten nainen veti esiin kemiakortin, kun ei olla kuulemma juteltu riittävän syvällisä.Vastailin siihen hitusen varoen, etten toisi ilmi millään tavalla sitoutumis haluttomuuttani.Yks kaks nainen alkaa viesteissään sanoa, että olen katkera/vihainen kun en päässytkään/riittänyt hänelle parisuhteeseen.Selitin niin kauniisti kun ikinä pystyin, etten ole todellakaan hänelle vihainen, vaan olen nauttinut jokaisesta hetkestä hänen seurassaan ja olen varma. että joku mies saa hänestä vielä todella hyvän naisen.Keskustelua piti jatkaa vielä puhuen puhelimessa, mutta nyt tämä jättäjä ei enään halua asiasta puhua..Mikä siitä tekee niin tärkeää, että pitää itselleen valehdella siitä, että kuka jätti kenet ja mitä v..... väliä sillä on, kun se ei ihmistä paranna/huononna mihinkään suuntaan, onko jätetty vai jättäny..
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh.. Ap:n tilitystä kun lukee saa olla onnellinen omasta fiksusta, tunneälykkäästä miehestään, joka ei pelaa eikä ikinä ole pelannut kanssani mitään pelejä. Tunnistan kyllä ap:n edustaman miestyypin ja valitettavan yleistähän tuollainen käytös ja ajattelu on 35+ ikäisten sinkkujen keskuudessa. Kun ei ne hyvät miehet vaan kauaa sinkkuina pysy eli deittailumarkkinoille jää pyörimään vaan nämä ap:n kaltaiset..
Sitten kun ukkosi alkaa voimaan pahoin seurassasi ja päätät ulkoistaa miehen, niin pääset kyllä kanssani treffeille ihan koska vaan :)
Kiitos tarjouksesta, mutta pelkästään näiden viestien pohjalta tiedän, että viettäisin mieluummin iltani yksin kuin treffeillä kanssasi.
Älä nyt tuomitse tollai, tiedä yhtään miten tultaisiin juttuun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on erittäin huono ja sekava ulosanti. Olisit heti alussa kysynyt, miksi jätetyksi tuleminen satuttaa enemmän kuin jättäminen. Ja tuolla aiemmin jo saitkin vastauksen tähän.
Ihmettelit myös, miksi moni nainen on sanonut sinulle, että ei ole tullut koskaan jätetyksi. Nainen-mies -sanakirjan mukaan tuo tarkoittaa sinulle sitä, että nainen tunnistaa kusipäät hyvin nopeasti ja lemppaa sellaiset elämästään. Näin ollen näitä naisia ei ole miehet ehtineet jättää, koska nainen on ollut nopeampi.
Jos puhuisit miehestä, sanoisit ettei mies osaa sitoutua ja pelkää jätetyksi tulemista.Siksi miehen pitää nopeasti jättää naiset :)
No eikös tuo pidä aika usein paikkaansa?
No eikös se voi myös pitää paikkaansa naisten kohdalla?Vai koskeeko tämä vain miehiä?
Tottakai. Mutta kuten miehet, myös me naiset olemme erilaisia. Minä ilmoitan heti jo ensi tapaamisella, että en halua parisuhdetta. Miehet ovat mukavia, heidän kanssa on hauskaa enkä ole frigidikään, mutta siinä vaiheessa, jos mies kantaa hammasharjansa kylpyhuoneeseeni, deittailusuhde päättyy siihen. En silti ole sitoutumiskammoinen vaan olen todennut muutaman parisuhteen jälkeen, että elämäni on paljon mukavampaa vain deittaillen. En saa parisuhteesta mitään sellaista hyvää, jota en saisi pelkästä tapailusuhteestakin. Sen sijaan parisuhteesta tulee lisärasitteita, joita en halua elämääni.
Moni nainen kuitenkin haluaa nimenomaan parisuhteen. He haluavat sitoutua. Perustaa perheen. On kuitenkin aika normaalia - sekä miesten että naisten keskuudessa - että mitä useammin tulee jätetyksi, sitä enemmän pelkää jätetyksi tulemista.
Minäkin olen tässä koittanut tuoda esiin, että nautin näiden naisten seurasta oikein paljon ja myös arvostan heitä.Monella lukee profiilissa pontevasti "vakavaa seurustelua", mutta melko nopeasti tunnutaan poikkeavan tästä protokollasta.Jotenkin luulisin 10v vanhemman naisen tajuavan, että tälläinen nuorempi kolli on enemmän sinne makkariin ja elokuviin, kun taas suhteeseen haetaan sitä oman ikäisempää seuraa.En ole mitenkään kylmä ihminen ja en todellakaan vie kenenkään naisen aikaa, joka esimerkiksi haluaa lapsia.Kyllä deittailussa tuntuu löytyvän melko mukavasti sellaista rentoa porukkaa.Ihminen voi ihan varmasti olla onnellinen suhteessa, tai deittaillessa.Itselleni tämä sopii tähän elämäntilanteeseen oikein mallikkaasti ja edelleenkään en raahaa ketään väksin tukasta yhtään mihinkään.
Tuosta olen kanssasi aivan samaa mieltä. Itsekin deittailen itseäni huomattavasti nuorempia miehiä. Minä kuitenkin luulen, että koska esimerkiksi tämä aloituksessa kertomasi nainen teki heti selväksi, että haluaa vakavamman suhteen, niin jatkaessasi suhdetta hänen kanssaan hän myös oletti, että sinäkin haluat vakavamman suhteen hänen kanssaan. Kun nainen kertoo toiveistaan, niin jos et voi/halua/jaksa/viitsi vastata hänen toiveitaan, sinun olisi hyvä sanoa se suoraan eikä antaa naisen ymmärtää, että olisit hänelle Se Oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on erittäin huono ja sekava ulosanti. Olisit heti alussa kysynyt, miksi jätetyksi tuleminen satuttaa enemmän kuin jättäminen. Ja tuolla aiemmin jo saitkin vastauksen tähän.
Ihmettelit myös, miksi moni nainen on sanonut sinulle, että ei ole tullut koskaan jätetyksi. Nainen-mies -sanakirjan mukaan tuo tarkoittaa sinulle sitä, että nainen tunnistaa kusipäät hyvin nopeasti ja lemppaa sellaiset elämästään. Näin ollen näitä naisia ei ole miehet ehtineet jättää, koska nainen on ollut nopeampi.
Jos puhuisit miehestä, sanoisit ettei mies osaa sitoutua ja pelkää jätetyksi tulemista.Siksi miehen pitää nopeasti jättää naiset :)
No eikös se voi myös pitää paikkaansa naisten kohdalla?Vai koskeeko tämä vain miehiä?
Tottakai. Mutta kuten miehet, myös me naiset olemme erilaisia. Minä ilmoitan heti jo ensi tapaamisella, että en halua parisuhdetta. Miehet ovat mukavia, heidän kanssa on hauskaa enkä ole frigidikään, mutta siinä vaiheessa, jos mies kantaa hammasharjansa kylpyhuoneeseeni, deittailusuhde päättyy siihen. En silti ole sitoutumiskammoinen vaan olen todennut muutaman parisuhteen jälkeen, että elämäni on paljon mukavampaa vain deittaillen. En saa parisuhteesta mitään sellaista hyvää, jota en saisi pelkästä tapailusuhteestakin. Sen sijaan parisuhteesta tulee lisärasitteita, joita en halua elämääni.
Moni nainen kuitenkin haluaa nimenomaan parisuhteen. He haluavat sitoutua. Perustaa perheen. On kuitenkin aika normaalia - sekä miesten että naisten keskuudessa - että mitä useammin tulee jätetyksi, sitä enemmän pelkää jätetyksi tulemista.
Minäkin olen tässä koittanut tuoda esiin, että nautin näiden naisten seurasta oikein paljon ja myös arvostan heitä.Monella lukee profiilissa pontevasti "vakavaa seurustelua", mutta melko nopeasti tunnutaan poikkeavan tästä protokollasta.Jotenkin luulisin 10v vanhemman naisen tajuavan, että tälläinen nuorempi kolli on enemmän sinne makkariin ja elokuviin, kun taas suhteeseen haetaan sitä oman ikäisempää seuraa.En ole mitenkään kylmä ihminen ja en todellakaan vie kenenkään naisen aikaa, joka esimerkiksi haluaa lapsia.Kyllä deittailussa tuntuu löytyvän melko mukavasti sellaista rentoa porukkaa.Ihminen voi ihan varmasti olla onnellinen suhteessa, tai deittaillessa.Itselleni tämä sopii tähän elämäntilanteeseen oikein mallikkaasti ja edelleenkään en raahaa ketään väksin tukasta yhtään mihinkään.
Tuosta olen kanssasi aivan samaa mieltä. Itsekin deittailen itseäni huomattavasti nuorempia miehiä. Minä kuitenkin luulen, että koska esimerkiksi tämä aloituksessa kertomasi nainen teki heti selväksi, että haluaa vakavamman suhteen, niin jatkaessasi suhdetta hänen kanssaan hän myös oletti, että sinäkin haluat vakavamman suhteen hänen kanssaan. Kun nainen kertoo toiveistaan, niin jos et voi/halua/jaksa/viitsi vastata hänen toiveitaan, sinun olisi hyvä sanoa se suoraan eikä antaa naisen ymmärtää, että olisit hänelle Se Oikea.
Olet kyllä oikeassa en väitä vastaan.Tosin nainenkin sanoi minua toyboyksi yms, että nämä on just näitä :)...Itse toivoin hänen osaavan nauttia kuitenkin hetkestä, koska ei sitä nyt vaan hetkessä parisuhteeksi muututa..Eniten vaan ihmetytti lopussa kommentit jossa ruvetaan ihan väkisin tekemään minusta katkeraa, kun ei ole itsellä mitään tarvetta katkeroitua.Mahtava nainen ja mahtavaa aikaa, kiitos nettideitin keksijälle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä oikeassa en väitä vastaan.Tosin nainenkin sanoi minua toyboyksi yms, että nämä on just näitä :)...Itse toivoin hänen osaavan nauttia kuitenkin hetkestä, koska ei sitä nyt vaan hetkessä parisuhteeksi muututa..Eniten vaan ihmetytti lopussa kommentit jossa ruvetaan ihan väkisin tekemään minusta katkeraa, kun ei ole itsellä mitään tarvetta katkeroitua.Mahtava nainen ja mahtavaa aikaa, kiitos nettideitin keksijälle :)
Toyboy -nimitystä voi käyttää ihan yleisesti itseän huomattavasti nuoremmasta miehestä. Silloinkin, jos odottaa mieheltä enemmän kuin vain vakipanoa (fuckbuddy). Kirjoitustesi perusteella sain käsityksen, että sinä olisit ihan mielelläsi jatkanut deittailusuhdetta, mutta nainen päätti toisin. Tästä voi johtua naisen käsitys, että olisit katkera, koska hän ei halunnut enää jatkaa suhdetta kanssasi. Noh, nyt suhteenne on ohi. Hän toivottavasti löytää etsimänsä, samoin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole pitkään aikaan enää ollut siinä elämänvaiheessa jossa paneskellaan irtotyyppejä, mutta tässä keski-ikäisessä tilanteessa tuntuu että kaikkien tuttavapiirini erojen takana kieltämättä on nainen. Ja takana on vuosien tyytymättömyys suhteeseen. Pikemminkin ihmetyttää että miten ne miehet eivät tee mitään - eivät yritä parantaa suhdetta mutta eivät myöskään lähde. Ensin kuluu viisi vuotta että nainen puhuu tyytymättömyydestään suhteeseen ja yrittää patistaa miestä vaikka pariterapiaan tai ulkomaanmatkoille tai romanttiselle viikonlopulle kotimaassa, ja sitten kun nainen lopulta lähtee niin mies suuttuu ja on sitä mieltä ettei hänelle annettu tilaisuutta.
Tämän olen kuullut enemmän kuin monen naisen suusta ja koittanut kannustaa kaveripiirini miehiä panostamaan enemmän naisiinsa, jos tosiaan haluavat viettää heidän kanssaan aikaan tulevaisuudessakin.Ei tästä ole montaa kuukautta kun juttelin yhden kaverini kanssa puhelimessa.Kaveri valitti muijan vittuamaisuudesta ja kylmyydestä.Eroakin pohti kovasti mies..Kysyin siinä sitten että mitä SINÄ miehenä olet tehnyt parantaaksesi suhdetta.Viimeisen vuoden saldo oli nolla.Ei oikeastaan mitään arkea parantavaa.Muutama viikko myöhemmin kaveri soitti tohkeana, että on huomioinut naistaan enemmän ja järjestänyt oikein töistäkin vapaata kylpylää varten.Siitähän se kipinä on nyt syttynyt ja tekevät taas asioita yhdessä.Tekisi monesti melko pätevää molemmille sukupuolille koittaa ymmärtää toista ja keskustella..No helppoa se ei toki ole.
Näköjään on helppo saarnata muille miten ihmisiä kuuluu kohdella kunnolla, mutta ei ole niin kivaa sitten tehdä sitä itse.