Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulen hankkivani silarit, tulkaa tuomitsemaan tai kannustamaan!

Tissifani
24.11.2015 |

Olen 19-vuotias tyttö, joka on jo pitkään haaveillut isommasta rintavarustuksesta. Rahatkin niihin on jo säästetty  ja enää olis käynnissä tietynlainen prossessi vahvistaa näitä mun tuntemuksia ja kerätä rohkeutta leikkaukseen. Olen päättänyt, että jos vielä reilun vuoden päästä oon samoissa tuntemuksissa, niin olisi suunnitelmissa käydä konsultaatiossa ja lähteä ihan aikuisten oikeasti suunnittelemaan toteutusta. Siksi tavallaan haluaisin käydä läpi asiallista keskustelua aiheesta niin puolesta kuin vastaankin.

Nyt pohjana voisin siis käydä läpi omia motiivejani leikkaukseen. Mulla on semi pienet tissit kokoa 70c.  Koko C ehkä kuulostaa ihan keskivertokokoiselta, mutta mä olen rakenteeltani lyhyt ja aika atleettinen ja jämäkkä. Mulla on leveet hartiat, paksut käsivarret, leveä yläselkä ja rintakehä ja jykevät reidet ja takapuoli. Vyötärö on onneksi kaponen, mutta en siltikään ole mikään hento tyttö, jolla pienet rinnat olisi sopusuhtaset. Sen sijaan musta tuntuu että pienet tissit on eriparia mun vartalon kanssa enkä näytä yhtään sopusuhtaselta.

Ja nyt, ennen kuin tullaan jauhamaan itsetunnosta sun muusta minäkuvan parantamisesta, niin haluisin todeta, että leikkaus olisi mulle täysin pinnallinen komplikaatio. Toki mun itsetunnossa olisi parantamisen varaa, mutta en koe että haluan leikkaukseen huonon itsetunnon vuoksi. En ole koskaan hävennyt tai peitellyt tissejäni, itseasiassa pidän pieniä rintoja täysin normaaleina (vaikka en niitä ihannoikkaan), enkä varsinaisesti koe että se olisi asia joka täytyisi ns "korjata" ollakseni parempi nainen. Syy haluamaani leikkaukseen sen sijaan on se, että haluan kokea oloni kotoisaksi ruhossani ja rakastaa jokaista yksityiskohtaa. Tällä hetkellä en vihaa tissejäni, mutta en koe niitä kyllä millään lailla kauniiksi tai seksikkäiksikään, mikä on ehkä jollain lailla surullista, koska mulla on tissifetissi ja mun seksielämä jää siitä syystä paljosta paitsi.

Rintoja mä en hankkisi myöskään "yhteiskunnan painostuksesta" tai miesten vuoksi. Mä yksinkertaisesti pidän isoista rinnoista ja haluaisin hankkia ne siitäkin huolimatta, että suuri osa ihmisistä suhtautuu niihin vihamielisesti. En esittelisi niitä julkisesti tai hakisi niillä huomiota, vaan ne olisi leikkikalu, joista vain minä (ja kumppanini) saisi(mme) iloita ja muut toivon mukaan olisivat autuaan tietämättömiä koko leikkauksesta. Rintojen hankinta vaikuttaisi minun onnellisuuteen, mutten kokisi muuttuvani ihmisenä, sillä haluan kehittää itsetuntoani siten, ettei identiteettini perustu ulkokuoreen vaan siihen mitä olen sisältä: avoihini, käytökseeni muita kohtaan ja mielipiteisiini. Kauneus on mulle vaan ulkokuori, mutta vain sillä on todella merkitystä, millainen ihminen olen. Siitä huolimatta että en koe ritoja pakollisena edellytyksenä ollakseni "täysinäinen" niin haluaisin silti viihtyä kehossani ja tuntea oloni kotoisaksi.

Eniten tässä asiassa on kuitenkin mietityttänyt muut ihmiset. En halua tulla tuomituksi bimbona. Toisaalta musta on jotenkin ironista, että ne ihmiset jotka niin kiivaasti on pinnallisuutta ja ulkonäkökeskeisyyttä vastaan, on niitä, jotka eniten tuomitsee pelkän ulkokuoren perusteella. Eikös se jos mikä ole pinnallista?

Ja sitten vielä siihen kysymykseen että silikonit aiheuttavat nuorille ulkonäköpaineita. Mä ainakin koen, että se ei ole ongelma mitä muut tekee vaan se, että muiden tekemisestä pitää ottaa stressiä ja heittää omat aivot narikkaan. Mä en hanki silareita muiden vuoksi vaan itseni, joten jos joku kokee olonsa hyväksi pienitissisenä ja kuitenkin hankkii rintavarustuksen ympäristön paineesta, niin vika on vain ja ainoastaan omassa ajatusmaailmassa. Mä aijon ainakin olla just ja tasan niin itsekeskeinen, että mietin vaan sitä miltä musta tuntuu enkä sitä mitä muut haluaa.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oot niin varma niin miksi kyselet tuntemattomilta mitään? Kuvassa sä näytät täysin sopusuhtaiselta, enkä osaa yhdistää kuvaa sun kuvaukseen vartalostasi. Mä en vaan ymmärrä naisia jotka tahtovat pilata terveet, hyvät rintansa silikonilla.[/quote

Selitin aloitusviestissä, että haluaisin jutella aiheesta jotta saisin varmuutta omaan päätökseeni. 

Vierailija
42/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sua ap. Sulla on kivat pienet tissit. Haluatko olla povipommi? Itse olen sellainen luonnollinen, vaikka hoikka olenkin. Voisin mielelläni ottaa tuollaiset tisarit kuin sulla. Oletko ottanut huomioon, että vaatteiden hankinta on vaikeampaa isoilla rinnoilla. Suurin osa vaatteista kun tehdään normitissisille, ts rinnoille ei ole tilaa. Oletko ottanut huomioon sen, että sitten jos pidät tiukkoja vaatteita, niin silarisi ovat siinä sitten aina ekana töröttämässä.

Sitä paitsi. Silikonit on yhtä nolo juttu kuin lävärit, tatskat ja tekoripset. Antavat kantajastaan tietyn, ei niin hyvän kuvan. Mut ai niin, nuo edeltävät sulla varmaan jo onkin ;)

Mulla taas on toisinpäin, että paidat ei istu rintojen kohdalta, koska rintani ovat niin pienet. Tyhjää jäävät lerpattamaan. Mulla kuulostaa muutenkin olevan samanlainen vartalonmalli kuin APlla (olen lyhyt ja jäntevä), mutta rintani ovat vielä pienemmät. Itse en silti varmaan ikinä uskaltaisi ottaa silikoneja, koska ne eivät esim. kestä koko loppuelämää. Samoin minua huolestuttaisi se, että pysyykö rinnoissa tunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

http://aijaa.com/2wBK36

Siinä tissikuvaa paita päällä, ilman ritsikoita. En ole mikään hento tytteli joten toi c kuppi todellakin on mun kropassa pieni

No nuo ei oo c kuppia nähnytkään. Sulla on väärä liivikoko.

Jos ympärysmitta on 70, et voi olla kovin ison kokoinen. Odota, josko järki kasvais päähän.

Mulle on tosin ihan sama, jos joku haluaa pilata itsensä muovilla.

Kyllä se kokolaskureiden mukaan vaan on mun kuppikoko :D rinnan alusmitta muistaakseni oli 77cm mistä miinustetaan se 5cm ja pyöristetään alempaan kokoon eli 70. Tissien mittaa en nyt mitenkään muista.

Kas kas, nyt 70 onkin jo 80. 

Mopojonne löysi liivien mitoitukset netistä.

Rintaliivien ympärysmitan kuuluu olla napakka, jotta liivit pysyy paikallaan eikä pyöri ympäri jos liikutat yläkroppaa tai nostat käsiä. Mitä järkeä on pitää liivejä, jotka eivät pysy paikoillaan? Jos mulla on 77 ympärysmitta, niin miksi helvetissä ottaisin liivit jonka ympärysmitta on isompi kuin mun ympärysmittani ja tän takia valmiiksi löysä? Liivien pitää olla sen mittaset että hakanen yltää nipnap uloimpaan hakaseen. Sit kun liivit venyy niin laitetaan sitä myötä hakasia tiukemmalle.

Vierailija
44/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postaamasi kuvan perusteella tissisi on kivat nytkin, t. (kolmekymppinen) mies.

Vierailija
45/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tissikuvaa paita päällä, ilman ritsikoita. En ole mikään hento tytteli joten toi c kuppi todellakin on mun kropassa pieni

Jos ympärysmitta on 70, et voi olla kovin ison kokoinen. Odota, josko järki kasvais päähän.

Kyllä se kokolaskureiden mukaan vaan on mun kuppikoko :D rinnan alusmitta muistaakseni oli 77cm mistä miinustetaan se 5cm ja pyöristetään alempaan kokoon eli 70. Tissien mittaa en nyt mitenkään muista.

No sulla on myös vissiin samat tiedot liivien kokovalinnasta kuin mopojonnella. Jos on 77cm rinnanalusmitta niin 70 ympäryksinen liivi on hyvä.

68-72cm 70

73-77cm 75

78-82cm 80

83-87cm 85

88-92cm 90

93-97cm 95

98-102cm 100

Vierailija
46/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan ei vielä hoksannut kertoa, että silikonileikkauksessa on aika suurikin riski sille, että rintoihin tulee tuntohäiriöitä? Jos ap nyt tykkäät "leikkiä rinnoilla", niin riski sille että rinnoissa ei leikkauksen jälkeen enää olekaan samanlaista tuntoa, on suuri. Oletko siis valmis siihen että se "leikkiminen" ei enää tunnukaan sinusta juuri miltään?

Itse en ole rintanaisia, ts. en tykkää yhtään että rintoihini kosketaan, joten mulle tuo ei olisi iso asia - mutta jos sinä tykkäät rintojen koskemisesta, niin uskallatko ottaa sen riskin että se osa seksuaalisuuttasi on sitten ikuisesti menetettyä? Ei koko korvaa tuntoaistia.

Vierailija
47/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sulla on myös vissiin samat tiedot liivien kokovalinnasta kuin mopojonnella. Jos on 77cm rinnanalusmitta niin 70 ympäryksinen liivi on hyvä.

68-72cm 70

73-77cm 75

78-82cm 80

83-87cm 85

88-92cm 90

93-97cm 95

98-102cm 100

Toi kaava voi olla ihan ok jos on pienet kiinteät rinnat jotka eivät juurikaan tarvitse tukea. Tai jos on jotain kosketusyliherkkyyttä. Mun 65-70I koon rintani eivät todellakaan saisi tukea 75 ympäryskoon liiveistä, vaan selkäosa nousisi lapaluiden päälle alta aikayksikön ja kaikki paino olisi olkaimilla. Kokeiltu on. Rinnan alta ympärysmittani tiukkaan mitattuna on 76cm.

Vierailija
48/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon parikymppinen ja miettinyt kanssa samaa. Rintsikoiden kanssa rintani ovat omaan silmäåän täydelliset ja ilman rintsikoitakin menettelee. Ne ovat kiinteät, pyöreät ja terhakat. Mutta about yhden kuppikoon isompana näyttäisivät sopivammilta mun vartaloon. Haluaisin myös, että voisin käyttää toppeja/mekkoja ilman rintsikoita:-D

Riittäisiköhän joku kohotus, tms tuomaan rintoihin ryhtiä? 

Vierailija
49/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan ei vielä hoksannut kertoa, että silikonileikkauksessa on aika suurikin riski sille, että rintoihin tulee tuntohäiriöitä? Jos ap nyt tykkäät "leikkiä rinnoilla", niin riski sille että rinnoissa ei leikkauksen jälkeen enää olekaan samanlaista tuntoa, on suuri. Oletko siis valmis siihen että se "leikkiminen" ei enää tunnukaan sinusta juuri miltään?

Itse en ole rintanaisia, ts. en tykkää yhtään että rintoihini kosketaan, joten mulle tuo ei olisi iso asia - mutta jos sinä tykkäät rintojen koskemisesta, niin uskallatko ottaa sen riskin että se osa seksuaalisuuttasi on sitten ikuisesti menetettyä? Ei koko korvaa tuntoaistia.

Olen kyllä kuullut näistä tuntohäiriöistä ja se on yks iso miinus :/  Oon jo tehnyt aika paljon taustaetsintöjä ja ilmeisesti nännin kautta laitettuna riski tuntohäiriöihin on suurempi. Luulisi kuitenkin että suomessa on ihan luotettavia ja osaavia kirurgeja ja oon ymmärtänyt että komplikaatiot on tosi harvinaisia.

Vierailija
50/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kuullut näistä tuntohäiriöistä ja se on yks iso miinus :/  Oon jo tehnyt aika paljon taustaetsintöjä ja ilmeisesti nännin kautta laitettuna riski tuntohäiriöihin on suurempi. Luulisi kuitenkin että suomessa on ihan luotettavia ja osaavia kirurgeja ja oon ymmärtänyt että komplikaatiot on tosi harvinaisia.

Käsittääkseni tuntohäiriö ei ole mikään "komplikaatio", vaan suht normaali seuraus leikkauksesta. Vähän niinkuin näkyvä arpikaan ei ole "komplikaatio", vaan jotain joka toisille vaan jää, kudostyypistä riippuen. Ei siis kannata tuudittautua siihen että se olisi osaamisesta ja luotettavuudesta kiinni - kun kudosta leikataan ja sinne laitetaan ylimääräistä, kehon ulkopuolista massaa, niin silloin hermot voivat vaurioitua ja tunto heikentyä eikä sitä kukaan voi ennustaa tai riskiä täysin poistaa. Siinä kun kuitenkin leikataan sinuun reikä ja reiästä tungetaan tavaraa, eikä ihmisten hermot koskaan kulje täsmälleen samoissa paikoissa.

Vierailija
51/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua loukata tai mitään, mutta mielestäni tohon kroppaan isommat tissit tekevät kantajastaan aika mummokroppaisen ja tukevan näköisen. 

Vierailija
52/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä jos itsestäsi siltä tuntuu, vittuako se kenellekään kuuluu. Itse olen 25-vuotias nainen ja vaikka koko onkin ihan passeli, 80C, niin aika karun näköset on tämmöset tubulaariset roikkuvat säkit synnyttämättömällä nuorella naisella. Jos olisi rahat kasassa niin kipittäisin kirurgille juoksujalkaa. Tuntohäiriöt ei huoleta sillä eipä näissä mitään tuntoa nytkään ole...

Vierailija
53/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota ihmeessä jos itsestäsi siltä tuntuu, vittuako se kenellekään kuuluu. Itse olen 25-vuotias nainen ja vaikka koko onkin ihan passeli, 80C, niin aika karun näköset on tämmöset tubulaariset roikkuvat säkit synnyttämättömällä nuorella naisella. Jos olisi rahat kasassa niin kipittäisin kirurgille juoksujalkaa. Tuntohäiriöt ei huoleta sillä eipä näissä mitään tuntoa nytkään ole...

Kuva jakoon, miltä ne näyttää,

En ymmärrä palstalla tisseistä valittamista, onko teillä oikeasti rumat tissit vai onko vika päässä? Se ei selviä kuin kuvasta.

Ap:n tisseissä ei mitään vikaa ole mutta jos haluaa isommat niin siitä vaan jos rahatkin on jo.

Vierailija
54/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä kunnollisessa alusvaate liikkeessä. Mittaavat siellä ja katsovat oikean koon.

Ja edelleen, jos koko on 70, ei voi olla leveä tai roteva.

Vierailija
55/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulla hankkivansa silikonit kuulostaa aika oudolta.

Vierailija
56/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne pidä välillä uusia siis silikoonit.. Näin oon ymmärtäny

Vierailija
57/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä kunnollisessa alusvaate liikkeessä. Mittaavat siellä ja katsovat oikean koon.

Ja edelleen, jos koko on 70, ei voi olla leveä tai roteva.

Kiitos, mutta mulla on sopiva koko. Ja rinnat ovat valitettavasti epäsopusuhtaiset suhteessa muuhun kroppaan.

Vierailija
58/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut miksi pitää lähteä puolustelemaan itseään. "En minä miesten takia..." "En ole pinnallinen.." Jne. Itse ainakin otin silarit koska en uskonut miehien kiinnostuvan minusta ilman ja lisäksi olin todella pinnallinen ja nuori ja tyhmä

Vierailija
59/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun koko on B 80, enkä mielestäni ole roteva mutta en sirokaan. 70 koko on kapean naisen koko.

Vierailija
60/65 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne isommat tissit tee sinusta paremman näköistä, eikä ne ainakaan tunnut paremmalta. Olen aina ollut noin 75 A, mutta imettäessä kanniskellut mukana 75C-80C rintoja. Ne on tiellä, vaatteet ei sovi, tukea tarvitsee enemmän, miehet tuijottaa jne. 

Onneksi mä halusin tuon ikäisenä pidemmät sääret. Se on niin vaikea operaatio, että onneksi ymmärsin olla haikelematta sellaista. Odottele vähän aikaa. Voisin kuvitella, että jos nyt, kolmekymppisenä ruuhkavuosissa, pitäisi ruveta miettimään, koska olisi aikaa, energiaa ja rahaa uusia silarit, niin ärsyttäisi ihan hhirveästi. Lomaa on niin vähän, että viikon (?) tuhlaaminen omaan ulkonäköön tuntuisi järjettömältä. Ja mitä niille lapsillekin sanoisi? "Äiti ei voi nyt pelata sun kanssa, kun äidin tissejä korjailtiin nätimmiksi."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan