Elohiiri (haamupulssi) alavatsassa

Ihmetyttää

Olen raskaana (30+2) ja pari viikkoa sitten vatsaani ilmestyi elohiiri, jota kutsun myös haamupulssiksi. Tarkoittaen sitä että navan alapuolella on pieni osio, joka sykkii tasaisesti muistuttaen pulssia, mutta ei ole minun eikä vauvan sydämensykkeiden mukainen. Syke tuntuu (ja näkyy) pitkin päivää ja iltaisin. Se ei siis myöskään ole vauvan liikettä. Asia ihmetyttää minua, onko tuollainen elohiiri (jos se sitä on) tavallinen ja täytyykö tuosta mitenkään huolestua? Se ei ole mitenkään kivulias, lähinnä epämukava, varsinkin kun on jatkunut jo jonkin aikaa.

Kommentit (1)

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

enpä ole kuullut tuollaisesta vatsan elohiirestä aikaisemmin. Tulee mieleen, että voisiko se olla vatsan pyöristyessä pintaan noussut verisuoni, joka sykkii? Jos syke olisi lihasperäinen eli nk. elohiiri niin se tulisi ja menisi epäsäännöllisesti. Ymmärsin, että tämä sinun haamupulssisi on jatkuvaa?

En usko, että tuo syke on millään tavalla haitallista sinulle tai vauvalle. Voit näyttää sitä seuraavan kerran, kun käyt neuvolassa ja kysyä oman terveydenhoitajasi mielipidettä.

Hyvää vointia sinulle loppuraskauteesi :)

t. Mia, terveydenhoitaja

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat