Sairaanhoitajiksi pyrkivien psykologiset testit poistuvat. Hyvä vai huono juttu?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Hyvä ja huono. Huono siksi että kaiken näköisiä mielenterveystapauksia pääsee alalle. Hyvä siksi ettei niistä ole hyötyä, niitä pääsee näköjään silti. t. alan opiskelija

Vierailija

Alalle ei varmaan saada enää tarpeeksi opiskelijoita surkean palkan vuoksi. Näin saadaan ne ei soveltuvatkin opiskelijoiksi. Lähihoitajiksikin opiskelee tosi paljon mielenterveysongelmista kärsiviä ihmisiä, jotka eivät osaa edes itsestään huolehtia. Ja muita alalle sopimattomia. Osa tietysti tosi hyviä ja juuri oikeassa paikassa olevia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ne oli kyllä niin yksinkertaiset että ei tarvinu mikään nero olla tajutakseen miten niihin kannatti vastata.

Juuri näin. Joku mustekuva niin pistät siihen jotain ihmisiin, mukavaan liikunnalliseen harrastukseen, auttamiseen tai muuhun kivaan ja positiiviseen liittyvää.

Haastattelussa olet tosi yhteistyöaluinen ja kerrot kuinka tykkää tiimityöskennellä ja muuta. En ymmärrä miten joku voi nuo tunaroida.

Vierailija

Hyvä, että poistuvat. Ainoa, joka noista hyötyi olivat testien tekijät ja pyrkijät maksoivat. Vertailuksi voi ottaa sen, että eihän lääkäreillekään testejä tehdä vaan ainoastaan asian hallinta vaikuttaa.

Jos testata halutaan niin silloin pitäisi olla sovittuna selkeämmin alat mille tehdään (opettajat, lääkärit, sairaanhoitajat, poliisit ... Sotilaathan on kyllä testattu moneen kertaan mutta testit ovat maksuttomia.) ja mitä testeille "mitataan".

Vierailija

Mä kävin kerran tommosissa. Tajusin kyllä miten niihin pitäisi vastata, että saa hyvät pisteet:

"tykkään hoivata"

"en ole aloitekykyinen"

"odotan mielummin ohjeita kun mietin itsenäiseti ratkaisuita"

Tyypillistä naisvaltaisen alan lässytystä ja ryhmäpainetta.

No thanks. Sainkin sitten huonot pisteet tästä "soveltuvuuskokeesta" :)

Vierailija

Eli käytännössä tunnustetaan että niiden tehtävänä on ollut karsia kunnianhimoisia opiskelijoita, jotka jättävät koulun kesken seuraavana keväänä hakeakseen lääkikseen tai muualle yliopistoon. Ensikertalaiskiintiöiden myötä tätä kuviota ei enää ole, joten hups, vauvankuva ja "410 testi on poistettu".

Vierailija

En minä ainakaan vastannut mitään perhekeskeistä ja soveliasta. Musteläiskätestissä kerroin näkeväni mm. kaksi neekerinaista hämmentämässä pataa, olivat ihmissyöjiä.Vastailin mielestäni aika epäsovinnaisia juttuja muutenkin, niin soveltuvuuskokeista tuli täydet 5.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vastannut mitään perhekeskeistä ja soveliasta. Musteläiskätestissä kerroin näkeväni mm. kaksi neekerinaista hämmentämässä pataa, olivat ihmissyöjiä.Vastailin mielestäni aika epäsovinnaisia juttuja muutenkin, niin soveltuvuuskokeista tuli täydet 5.

Noin tekisin itekin, jos moiseen testiin joutuisin. :DDDDDDd

Vierailija

Hyvä. Niissähän karsitaan empaattiset pois. Itse en päässyt alalle koska olen liian empaattinen. Vaaditaan kovuutta ja tiettyä välinpitämättömyyttä. Ymmärrän toisaalta sillä ei joka kohtaloa voi jäädä suremaan mutta mielestäni empaattisuus olisi kuitenkin hyvä hoitoalalla.

Vierailija

Niiden ainoa tarkoitus oli jättää sivuun aidosti totaalisen soveltumattomat, muuten ne ei kertoneet yhtään mitään. Eli jos ei kyennyt vastaamaan musteläikistä mitään, niin hylky, mutta jos sai edes pari sanaa aikaan, niin OK. Eihän ne edes kertoneet soveltuvuudesta vaan siitä, kuka ei lainkaan sovellu.

Vierailija

Taitaa olla alalle hakijamäärät vapaassa pudotuksessa. Palkka on perseestä ja Sipilä poisti myös lomaedun. Fiksumpaa hakeutua ihan eri alalle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat