Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajiksi pyrkivien psykologiset testit poistuvat. Hyvä vai huono juttu?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreille pitäisi myös olla testit, jos ovat potilaiden kanssa tekemisissä. Tutkijat yms. sellaiset ovat eri juttu. 

Tiedän pari tapausta, joita ei huolittu opiskelemaan sairaanhoitajaksi testauksen perusteella, mutta pääsivät sitten läkikseen...

Vierailija
22/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäreille pitäisi myös olla testit, jos ovat potilaiden kanssa tekemisissä. Tutkijat yms. sellaiset ovat eri juttu. 

Tiedän pari tapausta, joita ei huolittu opiskelemaan sairaanhoitajaksi testauksen perusteella, mutta pääsivät sitten läkikseen...

Onneksi kun kerran oli kykyjä paljon vaativampaan työhön ja ammattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain soveltuvuuskokeista korkea pisteet ja nyt olen toisen vuoden hoitajaopiskelija.Omalla kohdallani pitivät kai siten paikkansa,että pidän työstä erittäin paljon ja opinnot sujuvat.Enemmän kannattaisi ehkä panostaa vielä motivaation ja elämäntilanteen kartoittamiseen,omalla luokallani on monta joilla alituinen puute ajasta pienten lasten takia,tai taloudellisia ongelmia opiskella-harjoittelujen aikana samanaikainen työssäkäynti on lähes mahdotonta ja harjoitteluita on PALJON.En oikein ymmärrä miten kummatkaan "ongelmat" tulevat yllätyksenä kun opintojen kuvaus on helposti saatavilla etukäteen.

Opittavaa on todella paljon,tehtäviä riittää kotiin niin että koko ajan on jotain "työn alla" ja lisäksi opiskelen omaehtoisesti hieman enemmän,kun monesta asiasta käydään vain perusasiat läpi.Sairaanhoitajan työ vaatii hyvin paljon osaamista ja tietoa sinne suorittavan työn pohjalle,potilaiden jatkuvaa tarkkailua ja raportointia-paljon sellaista mikä ei näy päällepäin.

Itse kuitenkin koen,että työ ei ole sillä tavalla "raskasta",entinen työni oli sitä paljon enemmän,vuoro kuitenkin loppuu aikanaan ja seuraava jatkaa siitä.Itse olen hyvällä tavalla empaattinen ja myötäelävä,mutta kun työvuoro loppuu alkaa vapaa-aika,ja siitä pitää pitääkin kiinni.

Vierailija
24/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja huono. Huono siksi että kaiken näköisiä mielenterveystapauksia pääsee alalle. Hyvä siksi ettei niistä ole hyötyä, niitä pääsee näköjään silti. t. alan opiskelija

Totuus tuli tässä kommentissa.

Kyllä se juurikin näin on.

Vierailija
25/25 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu. Nyt ehkä minullakin on saumaa päästä leikkelemään potilaita.

Joo-pa. Taitaapi lisääntyä nämä omituiset sairranhoitajat, jotka kymmenen kertaa tuumaa kalpealle potilaalle että "oijoi eipä taas löydy suonta sitten millään verikoetta varten, otetaas vielä se toinen käsi ja piiiiistetäänn... oho meni johonki rustoon".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi