Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku (maalainen) väittää että olemme sodassa

Vierailija

ensi vuonna pakolaisia vastaan. Meillä täällä Espoossa on ollut pakolaisia jo vuosikymmeniä ja minkäänlaista sotaa ei ole ollut. Ihan rauhassa täällä elellään. Johtuneeko koulutuksesta vai mistä että täällä eivät rasistit riehu. Nytkin on tullut varmaan tuhat pakolaista mestoille ja kukaan ei riehaannu.

Kommentit (8)

Vierailija

Itse en edes enää huomaa ihonväriä täällä pääkaupunkiseudulla. Vaikka olen maalta kotoisin. Töissäkin kuulee koko ajan vieraita kieliä.

Vierailija

Ei pidä paikkaansa, että nähtiin tummaihoinen ensimmäistä kertaa. On täällä yksi adoptiolapsikin, tuli jo 90-luvulla. Sitten asuu yksi turkkilainen, jolla on pizzeria. Se onkin kylän ainoa ruokapaikka. T. perähikiäläinen. 

Vierailija

Ehkä sinä et kuitenkaan puhu kaikkien espoolaisten puolesta. Edelleenkin yli 90% suomalaisista haluaa vähentää kehitysmaamaahanmuuttoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinä et kuitenkaan puhu kaikkien espoolaisten puolesta. Edelleenkin yli 90% suomalaisista haluaa vähentää kehitysmaamaahanmuuttoa.

Lähde? Viimeksi se oli alle 40%.

Vierailija

En tietenkään puhu kaikkien Espoolaisten puolesta. Esimerkiksi kesällä neljä juoppoa istui kadulla ja sanoi ohimenevälle tummaihoiselle naiselle "go home". Kotiinpäin näytti olevan menossa kauppakassien kanssa.

Vierailija

No, jos nyt puhun vähän ohi aiheen. Tein omaa koulutehtävää, jossa puhutaan muun muassa islamin uskosta yhdessä demokratisessa valtiossa. Siellä kaikki oli hyvin, kun eri uskonnot eri alueilla, mutta uskontojen sekoittuminen saanut aikaan radikalisoitumista ja väkivaltaa ja pelätään uskonvapauden puolesta tällä hetkellä. Siellä Islam on pääuskonto, mutta senkin sisällä on niin eri tasoista uskomusta ja nämä vahvasti uskonnolliset haluavat kaikkien ajattelevan samoin heidän kanssaan ja sharia lain, joka on ihan sairas, tulevan valtion laiksi ja maasta tehtävän islamilainen valtio. Suurinosa ei näin halua, mutta saa nähdä mitä tapahtuu. Sama voi olla täälläkin joskus.

Vierailija

Minulta yksi kaveri kyseli miten noihin tulijoihin pitäisi suhtautua, kun heidän kylään tuli maahanmuuttajia ensimmäistä kertaa. Asun itse lähiössä jossa asuu paljon maahanmuuttajia, vastasin että suhtautuu niinkuin ihmisiin yleensä eikä mikään hysteria ole tarpeen ja heidän joukossa voi olla mätämunia niinkuin suomalaisissa mutta pääsääntöisesti itse olen tullut ihan hyvin toimeen ja eläminen on ollut rauhallista.

M39

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat