Onko kenelläkään kokemusta rikosasioiden sovittelusta?

onko tietoa?

Olen asianomistaja rikosasiassa, jossa omaisuuttani harjoitettin noin 3000 euron arvosta. Rikosilmoitus on tehty ja syyllinen tiedetään sekä silminnäkijöitä on. Tiedän, että jossakin vaiheessa, minulle tullaan tarjoamaan mahdollisuutta sovitteluun, koska tekijänä on nuori (16-vuotias).

Yritin jo goolailla, mutta mistään ei löytynyt käytännön tietoa, joten osaisiko joku vastata kysymyksiin:
1) Sovittelussa voidaan sopia, että rikoksentekijä korvaa asian työpanoksella. Onko tämä työpanos siis yhtä suuri kuin rikoksen vahingot vai vain muutaman tunnin puuhastelu muodon vuoksi? (esimerkki: jos haluaisin, että nuori siivoaa, olisiko tuntimäärä sama, mitä voisin ostaa siivouspalveluja 3000 eurolla).
2) Voinko asettaa työlle jotkut laatuvaatimukset vai pitääkö hyväksyä mikä tahansa työn jälki? (esimerkki: minulla olisi yrityksessä työtehtävänä erilaisten tilauslistojen yms. arkistotavaran naputtelua Exceliin, voinko vaatia, että virheellistä tietoa saa olla maksimissaan 1 %)

Kommentit (2)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sopimusasia, sinä voit vaatia mitä tahansa, ja vastaaja joko suostuu siihen tai ei, muuten maksaa korvauksen.

eli noita vaatimuksia esim. työn laadusta ei voi millään jurdisella kikkailulla tai ammattilässyttäjän kommenteilla kiertää?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat