Keskeytykseen rv 14
No niin tilanne nyt tämä.....valitettavasti. haluaisin vain herätä pahasta unesta ja että tämä mikään ei olisi totta vain pitkä ja paha uni... meillä kolme lasta ja tulin raskaaksi huolimattomasta ehkäisystä johtuen.. heti plussan tehtyäni ahdistuin valtavasti, toivoin että se kuuluu asiaan ja menee ohi mutta ei.. toivoin koko ajan että keskeytyisi itsestään ja pääsisin asiasta eroon ja näin ei pääsisi käymään enää koskaan, siitä pitäisin huolen. itkeskelen vain joka päivä tuntuu että haluaisin välillä vain kadota.
en jaksa keskittyä mihinkään, en kodin hoitoon en nykyisiin lapsiini...mikään ei kiinnosta. kadun vain sitä hetkeä kun tämä tapahtui..viimein sain suuni auki asiasta ja keskeytys vielä mahdollinen. lupa myönnetty loppuviikolle..
työt piti aloittaa ensi kesänä 8 kotiäitivuoden jälkeen ja en jaksa lisää vuosia tätä samaa rumbaa lisää.haluaisin jo omia harrastuksia ja elämää joka alkaa helpottaa kun nuorin jo 2v. koti jää pieneksi, ei varaa isompaan..olen nytkin jo aivan loppu näihin lasten tappeluihin ja jatkuvaan kitinään, sotkuun, pyykkiin ruuan laittoon.......
aargh mun pää hajoo..en ole tuntenut mitään koko aikana sikiötä kohtaan, inhoa vain jonka haluan pois, mutta kun ei niin ei..joka kerta ultraan mennessä olen toivonut että nähtäisiin että sydän ei enää lyö ja joku muu olisi tehnyt tämän päätöksen puolestani. ratkaisu tuntuu kuitenkin niin väärältä jotenkin, pelkään pahaa syyllisyyttä yms..voiko tästä selvitä ja elämä vielä jatkua..? en vain näe itseäni neljän lapsen äitinä, näin näen vain pelkkää ahdistusta ja raskasta elämää.
tiedän kuulostaa kamalalta ja olen aina ollut itsekkin aborttia vastaan kunnes tämä tilanne osui omalle kohdalleni jota en olisi halunnut kokea jos vain olisin ollut viisaampi..
Eivätkä perustu, muutenhan viikkorajat olisivat kaikkialla ja kaikissa tilanteissa samat. Vai miten selität sen että Suomen laki sallii vammaisen lapsen abortoimisen rv24 asti kun terveen lapsen voi (Valviran luvalla) abortoida vain rv20 asti? Alkaako vammaisen lapsen ihmisyys jotenkin myöhäisemmässä vaiheessa kuin terveen?
Voisit selittää myös sen että jos viikkorajat perustuvat mielestäsi tieteeseen niin miksi ne ovat eri maissa niin erilaiset. Esim. Ruotsissa on vapaa abortti rv18 asti, Norjassa rv12 asti ja Maltalla aborttia ei voi saada mistään syystä. Alkaako siis mielestäsi ruotsalaislasten ihmisyys myöhemmin kuin maltalaisten?