Keskeytykseen rv 14

Vierailija

No niin tilanne nyt tämä.....valitettavasti. haluaisin vain herätä pahasta unesta ja että tämä mikään ei olisi totta vain pitkä ja paha uni... meillä kolme lasta ja tulin raskaaksi huolimattomasta ehkäisystä johtuen.. heti plussan tehtyäni ahdistuin valtavasti, toivoin että se kuuluu asiaan ja menee ohi mutta ei.. toivoin koko ajan että keskeytyisi itsestään ja pääsisin asiasta eroon ja näin ei pääsisi käymään enää koskaan, siitä pitäisin huolen. itkeskelen vain joka päivä tuntuu että haluaisin välillä vain kadota.

en jaksa keskittyä mihinkään, en kodin hoitoon en nykyisiin lapsiini...mikään ei kiinnosta. kadun vain sitä hetkeä kun tämä tapahtui..viimein sain suuni auki asiasta ja keskeytys vielä mahdollinen. lupa myönnetty loppuviikolle..

työt piti aloittaa ensi kesänä 8 kotiäitivuoden jälkeen ja en jaksa lisää vuosia tätä samaa rumbaa lisää.haluaisin jo omia harrastuksia ja elämää joka alkaa helpottaa kun nuorin jo 2v. koti jää pieneksi, ei varaa isompaan..olen nytkin jo aivan loppu näihin lasten tappeluihin ja jatkuvaan kitinään, sotkuun, pyykkiin ruuan laittoon.......

aargh mun pää hajoo..en ole tuntenut mitään koko aikana sikiötä kohtaan, inhoa vain jonka haluan pois, mutta kun ei niin ei..joka kerta ultraan mennessä olen toivonut että nähtäisiin että sydän ei enää lyö ja joku muu olisi tehnyt tämän päätöksen puolestani. ratkaisu tuntuu kuitenkin niin väärältä jotenkin, pelkään pahaa syyllisyyttä yms..voiko tästä selvitä ja elämä vielä jatkua..? en vain näe itseäni neljän lapsen äitinä, näin näen vain pelkkää ahdistusta ja raskasta elämää.

tiedän kuulostaa kamalalta ja olen aina ollut itsekkin aborttia vastaan kunnes tämä tilanne osui omalle kohdalleni jota en olisi halunnut kokea jos vain olisin ollut viisaampi..

Sivut

Kommentit (61)

Vierailija

Miksi vitkuttelit? Uskomatonta toimintaa ja vieläpä ihan sinun ja miehesi oma moka, josta viaton lapsi maksaa hengellään. HANKI STERILISAATIO! Oksettavaa toimintaa.

Vierailija

Kaikki me teemme virheitä. On todella ällöttävää ja tekopyhää täällä palstalla moralisoida ja taivastella ap:n kohtaloa.

Kovasti voimia sinulle ap!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kaikki me teemme virheitä. On todella ällöttävää ja tekopyhää täällä palstalla moralisoida ja taivastella ap:n kohtaloa.

Kovasti voimia sinulle ap!

Johtaako sinunkin tekemäsi virheet usein ihmishengen riistämiseen?

Vierailija

Miksi olet niin helvetin saamaton että vetkuttelit rv 14 asti!!!   :(

Itse en vastusta aikaisin tehtyä aborttia mutta rv 14 kohdussa on jo minivauva.

Minä voisin tehdä abortin korkeintaan rv 9-10 mutta sen jälkeen en voisi koska alkio on jo muuttunut sikiöksi eli on ihan vauvan näköinen. Mutta senhän ap jo tietääkin kun on jo lapsia ja on ultrassa käynyt aikaisemminkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap.n on pakko olla provo. Eihän aborttia saa kuin raskausviikolle 12.

Abortin saa kyllä viikolle 20 asti, kunhan on painava syy. 12 viikon jälkeen tarvitaan vain erityislupa, olikohan Valviralta. 

Voimia ap:lle, ei ole varmastikaan helppo päätös päättää raskautta noilla viikoilla. 

Vierailija

Yleensä en ole abortin vastustaja, mutta tässä jutussa on jo täyttä holtittomuutta.

Ensinnäkin, ehkäisy ei näköjää ole ollut kunnossa kun osaat itsekin sanoa raskauden syyksi huolimattoman ehkäisyn. Kolmen lapsen jälkeen luulisi jo tietävän, mitä voi käydä jos ehkäisy ei ole kunnossa.

Toisekseen, ihanko oikeasti havahduin asiaan vasta nyt? Itse kun muistan miltä oma lapsi näytti rv 12+1 np-ultrassa, niin keskeytys ilman hyvää syytä tuntuu aika rajulta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi olet niin helvetin saamaton että vetkuttelit rv 14 asti!!!   :(

Itse en vastusta aikaisin tehtyä aborttia mutta rv 14 kohdussa on jo minivauva.

Minä voisin tehdä abortin korkeintaan rv 9-10 mutta sen jälkeen en voisi koska alkio on jo muuttunut sikiöksi eli on ihan vauvan näköinen. Mutta senhän ap jo tietääkin kun on jo lapsia ja on ultrassa käynyt aikaisemminkin.

Samaa mietin...

http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-14/

Onhan tuo jo ihan eri juttu kuin se pieni solukertymä, joka on aivan alkuraskaudessa.

Vierailija

Oon täysin pro-choice, mutta pakko itsekkin vähän ihmetellä että miten raskaus on voitu päästää nuinkin pitkälle  ja miksi ehkäisystä ei oo huolehdittu jos ette lisää lapsia todellakaan halua?

Ei varmasti oo helppo päätös enää tuossa vaiheessa tehdä aborttia, mutta tee niinku parhaalta tuntuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap.n on pakko olla provo. Eihän aborttia saa kuin raskausviikolle 12.

Kyllä saa. Viikolle 24 asti,ihan vaikka sosiaalisista syistä

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat