Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolaroin parkkipaikalla?

Vierailija
23.11.2015 |

Huomasin perjantaina, että autoni kylkeen oli ilmestynyt naarmu. Ajattelin, että joku on työpaikalla siihen kolhaissut, kun en itse ole mitään huomannut.

Viikonlopun jälkeen oli appiukolle (omistaja) tullut puhelu, että olen kolhinut parkkipaikalla vierasta autoa, enkä ole lappua ikkunaan jättänyt. Silminnäkijäkin kuulemma on? En haluaisi asiasta numeroa tehdä, joten helpompi vaan maksaa, eikö?

Itselläni ei mitään autovakuutuksia ole, niin meneekö siis appiukon vakuutuksista? Kamalaa!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee maksamisia appiukkosi kanssa, niin hänen kannattaa laskea, maksaako suoraan käteisellä vai antaako mennä vakuutuksista, siis bonukset alenevat. Kumpi tulee halvemmaksi.

Vierailija
22/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule sakkoja kun poistuu paikalta. En muista perusteluja, mutta siitähän oli tässä taannoin jokin uutinen.

Kenenkään ei tarvitse edesauttaa omaa kinnijäämistään, joten ei tarvi jäädä selvittelemään sitä jos on kolhaissut pysäköityä autoa, eikä ole siis mikään rikos poistua paikalta.

MUTTA henkilöiden terveys ja turvallisuus menee ohi tästä, eli jos on pienikin mahdollisuus että joku loukkaantui, niin häntä on autettava oman kiinnijäämisen uhallakin, tai muuten syyllistyy liikennepakoon ja heitteillejättöön.

Eli tyhjään autoon törmäämisestä saa poistua, jalankulkijan tönäisyn jälkeen ei saa poistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulee maksamisia appiukkosi kanssa, niin hänen kannattaa laskea, maksaako suoraan käteisellä vai antaako mennä vakuutuksista, siis bonukset alenevat. Kumpi tulee halvemmaksi.

No tuota "suoraan maksamistahan" ne juuri yrittävät, mitä ilmeisemmin.

Vierailija
24/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutusyhtiö laskee sen niin että korjaus on maksajalle ihan sama. Se on sitten toinen juttu jos vahingon kärsijä suostuu pieneen korvaukseen ja jättää vahingon korjauttamatta, jos on vaikka niin vanhan ja lommoinen auto, että yhtä lisälommoa on turha korjauttaa.

Vierailija
25/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota "suoraan maksamistahan" ne juuri yrittävät, mitä ilmeisemmin.

Jos tulee pienikin epäily että yritetään kusettaa, niin sitten asian hoito poliisin ja vakuutusyhtiön kautta.

Vierailija
26/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei mitään autovakuutuksia ole, niin meneekö siis appiukon vakuutuksista? Kamalaa!

Vakuutu on aina autolla, jota auton omistaja tai haltija maksaa.

Joissakin maissahan vakuutus on ajokortissa, mutta ei Suomessa. Se olisi kyllä ihan hyvä systeemi että saataisiin autottomatkin maksamaan liikennevakuutusta.

Vierailija
27/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auton omistaja on tehnyt rikosilmoituksen, kun lappua en ole jättänyt, niin mitä siitä voi minulle tulla?

Ei siitä mitään ylimääräistä tule. Jos on tehty rikosilmoitus, niin poliisi voi periaatteessa sakottaa liikenteen vaarantamisesta, mutta sen voi tehdä myös vaikka olisit jättänyt lapun. Paikalta poistumisesta ei voi sakottaa, ei vaikka olisit huomannut tapahtuneen, mutta ei varsinkaan kun et ole huomannut. Miten olisit voinut laittaa lappua, kun et ole tapahtunutta huomannut.

Onko mahdollista että et ole huomannut, vai voisiko olla että kolhija onkin se joka vaatii nyt korvausta?

Vierailija
28/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku on itse kolhinut ajamaasi autoa ja nyt sitten hommannut olemattoman silminnäkijän asialle, että sinä muka kolaroit. Jos et siis ole kolaroinut.

Sama minulle tulee mieleen tuon kommentin luettuani. Vuosi sitten joku pariskunta oli ollut mersulla viereisessä parkkiruudussa. Olivat siirtäneet sen edessä oleviin parkkipaikkoihin.

Kun palasin autolle, valittivat kolhua autossaan ja miksi parkkeeraan viereen, kun parkkipaikka on täynnä vapaita paikkoja. Kertoivat, että olivat juuri ostaneet tuon mersun, ajamassa kotiin liikkeestä, eikä varmasti ollut kolhua kun lähtivät liikkeestä.

Ihmettelin asiaa, olin onneksi äärettömän varma, etten ollut kolhinut. Kun olin hyvin varma, nainen alkoi hermostua minulle ja mies hiljeni. Itse käsittelin asiaa niin rationaalisesti kuin siinä tilanteessa kykenin. Kysyin ajattelematta, että mikä osa autostani oli osunut, jolloin he osoittivat oveni kulmaa. Pohdin, että miten se olisi osunut ja kävelimme heidän autonsa luokse, jossa katsoin, että jälki voi hyvin olla siitä oveni kulmasta. Tiesin kuitenkin, ettei ollut osunut. Lopulta keksin mitata kolhun korkeuden ja kävelin oman autoni viereen, jolloin oli selvä, ettei se ainakaan minun autoni ovesta ollut voinut syntyä.

Silloin itse hiillyin vähän, nainen vielä selitti jotain, mies paineli äkkiä autoon ja menin vaatimaan selitystä. Nainen meni autoon ja mies peruutti heidän osuen minuun poistuessaan.

Saitko rekkarin ylös tai tyypit vastuuseen, jos kolhivat autoasi?

Ei tönäissyt minun autoa, vaan minua peruuttaessaan pois, kun en meinannut väistää. En ehtinyt katsoa rekisteritunnusta, kun se ei ensimmäisenä tullut mieleeni, mutta soitin poliisille. He soittivat myöhemmin, että kaupan valvontakamera ei kuvaa sitä aluetta, joten he eivät voi jatkaa tutkintaa ellen itse tunnista tekijöitä.

Tutkittiinko muita valvontakameroita? Jos muistat suunnilleen miltä auto ja pariskunta näytti, niin voi näkyä muissa valvontakameroissa. Saisi ehkä rekkarin tietoon.

Vierailija
29/29 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joku on itse kolhinut ajamaasi autoa ja nyt sitten hommannut olemattoman silminnäkijän asialle, että sinä muka kolaroit. Jos et siis ole kolaroinut.

Sama minulle tulee mieleen tuon kommentin luettuani. Vuosi sitten joku pariskunta oli ollut mersulla viereisessä parkkiruudussa. Olivat siirtäneet sen edessä oleviin parkkipaikkoihin.

Kun palasin autolle, valittivat kolhua autossaan ja miksi parkkeeraan viereen, kun parkkipaikka on täynnä vapaita paikkoja. Kertoivat, että olivat juuri ostaneet tuon mersun, ajamassa kotiin liikkeestä, eikä varmasti ollut kolhua kun lähtivät liikkeestä.

Ihmettelin asiaa, olin onneksi äärettömän varma, etten ollut kolhinut. Kun olin hyvin varma, nainen alkoi hermostua minulle ja mies hiljeni. Itse käsittelin asiaa niin rationaalisesti kuin siinä tilanteessa kykenin. Kysyin ajattelematta, että mikä osa autostani oli osunut, jolloin he osoittivat oveni kulmaa. Pohdin, että miten se olisi osunut ja kävelimme heidän autonsa luokse, jossa katsoin, että jälki voi hyvin olla siitä oveni kulmasta. Tiesin kuitenkin, ettei ollut osunut. Lopulta keksin mitata kolhun korkeuden ja kävelin oman autoni viereen, jolloin oli selvä, ettei se ainakaan minun autoni ovesta ollut voinut syntyä.

Silloin itse hiillyin vähän, nainen vielä selitti jotain, mies paineli äkkiä autoon ja menin vaatimaan selitystä. Nainen meni autoon ja mies peruutti heidän osuen minuun poistuessaan.

Saitko rekkarin ylös tai tyypit vastuuseen, jos kolhivat autoasi?

Ei tönäissyt minun autoa, vaan minua peruuttaessaan pois, kun en meinannut väistää. En ehtinyt katsoa rekisteritunnusta, kun se ei ensimmäisenä tullut mieleeni, mutta soitin poliisille. He soittivat myöhemmin, että kaupan valvontakamera ei kuvaa sitä aluetta, joten he eivät voi jatkaa tutkintaa ellen itse tunnista tekijöitä.

Tutkittiinko muita valvontakameroita? Jos muistat suunnilleen miltä auto ja pariskunta näytti, niin voi näkyä muissa valvontakameroissa. Saisi ehkä rekkarin tietoon.

Tunnistaisin vieläkin pariskunnan jos tulisi vastaan ja autonkin muistan melko hyvin. Ei kuitenkaan ollut seudulla, jossa joka kulmassa olisi valvontakameroita. En kysynytkään sitä poliisilta. He kuitenkin tiesivät, ettei näkynyt siihen suuntaan siitä kaupan tai huoltoaseman valvontakameroista.