Ketään kelle ei sopinut ehkäisykspseli mutta horm.kierukka sopii?

Vierailija

Olen epätoivoinen. Hormoniehkäisy ei houkuta mutta helpottaisi asioita. Nexplanon aiheutti yli vuoden jatkuvaa vuotoa ja totaalista haluttomuutta muiden sivuoireiden lisäksi.

Tiedän että hormonikierukassa on sama hormoni, mutta vaikuttaa paikallisemmin kuin kapseli.

Onko kellään kokemusta siitä että nexplanon ei sopimut mutta hormonikierukka sopii? En viitsisi tuhlata rahaa ja aikaa kierukkaan jos sekään ei sovi.

Kommentit (3)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen epätoivoinen. Hormoniehkäisy ei houkuta mutta helpottaisi asioita. Nexplanon aiheutti yli vuoden jatkuvaa vuotoa ja totaalista haluttomuutta muiden sivuoireiden lisäksi.

Tiedän että hormonikierukassa on sama hormoni, mutta vaikuttaa paikallisemmin kuin kapseli.

Onko kellään kokemusta siitä että nexplanon ei sopimut mutta hormonikierukka sopii? En viitsisi tuhlata rahaa ja aikaa kierukkaan jos sekään ei sovi.

Mulle ei käyny pillerit yhtään. Lihoin kuin possu ja mutenkin olo oli epätodellinen. Hormooni kierukka taas toimi erinomaisesti. Kuukautiset lyheni ja -kivut jäi pois kokonaan. Se on niin yksilöllistä mikä kenellekkin sopii. Mutta onneksi on muitakin ehkäisykeinoja. On kapselia ihon alle ja sitten on rokote joka otetaan kerran vuoteen. ym.ym.

Vierailija

Mirena hormonikierukassa on eri keltarauhashormonia kuin nexplanonissa.

Minulle ei sopinut kumpikaan molemmat aiheuttivat jatkuvaa vuotamista. Sama ongelma oli minipillereiden kanssa.

Ainoastaan yhdistelmäpillerit pitivät vuodon poissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat