Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perjantaina työkaveri loukkasi mua ja tänään jatkuu.

Vierailija
23.11.2015 |

Perjantaina oli pikkujoulut ja iltapäivällä kun laitoimme itseämme kuntoon työkaveri haukkui mun korua "eikö sulla ole muuta korua kuin tuo? Käytät aina samaa". Sanoin että pidän siitä enkä muutenkaan ole koruihmisiä. Vastaus oli "no, mutta aika tylsää käyttää aina samaa kun se ei sovi kaikkien vaatteiden kanssa".
Siinä vaiheessa meni fiilis ja vedin takin niskaan js pakkasin kamani ja lähdin kotiin. Siinä työkaveri ihmetteli minne lähden. Sanoin että lähden kotiin kun ei huvita juhlia enää tuollaisen loukkauksen jälkeen.

Tänään on morkattu kenkiä, paitaa ja hiuksia.
Pyysin lopettamaan. Eipä lopu ei. Istuin 30min vessassa itkemässä kun en vaan jaksa kuunnella tuollaista. Ilmoitin tämän jälkeen pomolle että lähden kotiin kun migreeni iskemässä.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 vuotta kuunnellut tuota nälvimistä ja nyt katkesi kamelin selkä.

Voi olla että olen lapsellinen ja tyhmä, mutta en enää vaan jaksa kuunnella tuota.

Ap

Tommosille heitetään jauhot suuhun heti kättelyssä, ettei nälviminen jatku! Nyt vaan kova kovaa vastaan, niin ei tarvi itkeä tihrustaa yksinään missään.

Vierailija
22/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä loukkaannuit noin paljon jostain korusta? Tottahan se on, sama koru ei sovi kaikkien vaatteiden kanssa.

Todella lapsellista käytöstä, kun lähtee juhlista tuollaisen takia.

Nyt sun työkaveri kiusaa sua hamaan tulevaisuuteen saakka, vaikka sekään ei tietenkään ole oikein.

Käytän hopeista korua joka päivä, otan pois suihkun ajaksi ja kun treenaan salilla. Se koru sopii kyllä jokaikiseen asukokonaisuuteni, jonka kanssa sitä käytän.

Ap, ensi kerralla sanot tiukasti että sinua ei hänen mielipiteensä kiinnosta vittuakaan ja voi purkaa pahan olonsa johonkin muualle, esimerkiksi harrastukseen tai vaikka terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinäs kuulit, sano sille!

Vierailija
24/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 10 vuotta kuunnellut tuota nälvimistä ja nyt katkesi kamelin selkä.

Voi olla että olen lapsellinen ja tyhmä, mutta en enää vaan jaksa kuunnella tuota.

Ap

Tommosille heitetään jauhot suuhun heti kättelyssä, ettei nälviminen jatku! Nyt vaan kova kovaa vastaan, niin ei tarvi itkeä tihrustaa yksinään missään.

Itse olen vähän saman tyyppisessä tilanteessa kuin ap (työpaikallani on mies, joka puhuu välillä tosi alentuvasti ja agressiivisesti naistyökavereille), eikä se ole niin helppoa oppia puolustamaan itseään, varsinki jos on sen tyyppinen, että jäätyy aina ihan täysin kun joku hyökkää sanallisesti sun kimppuun. Vasta jälkikäteen sitä aina tulee mieleen mitä ja miten olisi pitänyt sanoa puolustuksekseen. Mikäs tähän auttaa? Yleensä nämä tällaset työpaikkakiusaajat vielä ovat niin verbaalisesti lahjakkaita ja kärkkäitä, että vaikka opettelisit minkä vastauksen tahansa etukäteen, saavat puhuttua sut hiljaiseksi ilkeillä vastakommenteillaan.

Toisaalta en haluaisikaan tulla ihmiseksi, joka osaa joka tilanteessa sanoa tosi pahasti kenelle tahansa, mutta kun oppisin edes pitämään puoleni joten kuten.

Vierailija
25/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet?!

Oletko sinä lapsi, kun ajattelet että muita on ok haukkua, eikä siitä saa loukkaantua?

Vierailija
26/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sulle siitä, että mustamaalaat medän oikeasti migreeniä sairastavien mainetta sen vuoksi, kun sinua kiusataan. Minulta et kyllä saa yhtään minkäänlaista sympatiaa. Toivottavasti oikeasti sinuun iskee oikein kunnon migreeni. Esim. sellainen, että toinen puoli vartalostasi vaikka halvaantuu kohtauksen ajaksi tai kipu on niin kovaa, ettet pysty olemaan mitenkään, niin on sitten oikeasti jotain, mitä itkeä.

Vierailija
27/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kärsinyt kauan tämän kiusaajan käytöksestä, alkaa ehkä näin pitkän ajan jatkuneeseen kiusaamiseen reagointi kuittailemalla olla jo vaikeaa kun kiusaaja tiedostaa olevansa niin niskan päällä.

Rehellinen, suora ja mutkaton tapa yllättää kiusaaja on myös sanoa aivan kirpaisevan suoraan hänelle: "Kuule (Irma), sä olet haukkunut ja loukannut mua todella kauan aikaa ja tiedätkö mitä, se oikeasti loukkaa minua. Mä en jaksa enää kuunnella tollasta ollenkaan. Sä olet kamala ja sietämätön ihminen ton käytöksen takia ja toivoisin että tää sanominen riittää sulle."

Vierailija
28/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänelle jotakin ystävällistä, kuten "Mene sinä horo vaan runk**amaan per**ttäs, saat**an lortto, ei kiinnosta sun mielipitees vit**akaan!" Tai jotain muuta rakentavaa.

Vierailija
29/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos sulle siitä, että mustamaalaat medän oikeasti migreeniä sairastavien mainetta sen vuoksi, kun sinua kiusataan. Minulta et kyllä saa yhtään minkäänlaista sympatiaa. Toivottavasti oikeasti sinuun iskee oikein kunnon migreeni. Esim. sellainen, että toinen puoli vartalostasi vaikka halvaantuu kohtauksen ajaksi tai kipu on niin kovaa, ettet pysty olemaan mitenkään, niin on sitten oikeasti jotain, mitä itkeä.

Sairastan itsekin migreeniä, joten tiedän kyllä mitä se on. En toki käytä sitä "tekosyynä" saikulle. Viimeksi viime viikolla olin töissä migreenissä 3 päivää. Kohtauksia mulla 1-5 kertaa viikossa varsinkin stressissä (jota riittää elämässäni tällä hetkellä).

Ap

Vierailija
30/30 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hei sano sille että lopettaa ja että hänen mielipiteensä ei kiinnosta. Oikeesti tosi törkeetä.

No hei ap! Kannattaa vähän peilata omaa kirjoitustyyliä ennen vastaamista niin ei jää niin helposti kiinni...

En ole ap vaan työpaikkani luottamusmies ja sitä mieltä että toisen ihmisen ulkonäön arvostelu on työpaikkakiusaamista johon vaan on puututtava. Joko esimiehen tai työsuojeluvaltuutetun/päällikön. Ei tämä ole mikään vapaaehtoinen asia vaan esim työsuojeluihmiset on olemassa mm. siksi että tällaiseen puututaan.