Gynekologilla harjoittelija

ahdistunut

Haluaisin tietää, onko jollekkin muulle käynyt niin, että menee gynen vastaanotolle ja naislääkärin mukana onkin mies kandi? Tämä tapahtui nuortenneuvonnassa ja vaikka erikseen olin naislääkäriä pyytänyt, ja siellä todettu että aina sellainen on, niin ilman mitään luvan kysymistä seurasi tämä muutaman vuoden minua vanhempi mies/poika tutkimusta. Olin jo alusta asti niin jännittynyt tilanteensta, koska vihaan gynekologi käyntejä, etten saanut suutani avatuksi ja pyytänyt poikaa lähtemään :( Jälkeenpäin se on harmittanut... Mielestäni vain todella omituista, ettei kysytä onko ok, että myös hän on seuraamassa tilannetta. Todettiin vain, että näin on. Jälkeenpäin tuntui todella pahalta, että jokin tuntematon mies, joka vielä ei ole edes lääkäri tutki värkkejäni.. Miesgynen pystyisin vielä sulattamaan, sillä sellaiselle tuommoinen olisi ihan arkipäivää, mut kandi jäi vaivaamaan mieltäni. En edes tiedä opiskeliko hän gynekologiksi.. Osaatteko te sanoa tuleeko gynen vastaanotolle muita opiskelijoita kuin niitä, ketkä haluavat gynekologeiksi? Helpottaisi tieto, että se olisi hänen uravalintansa, eikä vain mikätahansa lääkäriopiskelija katsomassa 19 vuotiaan intiimejä juttuja. Voi olla, että ylireagoin,mutta niinkuin aiemmin jo kerroin niin gynekologin käynnit ahdistavat niin suunnattomasti ja vain se asia että nainen on tutkimassa helpottaa sitä.

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Tuossa on menetelty väärin. Lupa tulee aina kysyä, ja potilas voi pyytää poistumaan, ulkopuolisia ei tarvitse hyväksyä.

Laita palautetta kyseiseen paikkaan, niin joutuvat ottamaan huomioon potilaslain ja sen rikkomuksen. Tietäkää oikeutenne!

Vierailija

Olen mä antanut kandin tutkia jos sellainen on vastaanotolla ollut gynen lisäksi. Mitä enemmän kandit saa harjoitusta, sen taitavampia lääkäreitä heistä tulee. Itse ainakin haluan käydä sellaisen lääkärin vastaanotolla, joka osaa tehdä toimenpiteet ja tutkimukset hyvin.

Vierailija

Mikä siinä teidän tortussa on niin ihmeellistä, että jaksatte näitä gynejuttuja jauhaa aivan jatkuvasti. Ei pysty ymmärtämään.

Vierailija

Ap:n kannattaisi etsiä ammattiapua ahdistukseensa.

Ja antakaa nyt h--ti soikoon niille kandeille mahdollisuus työharjoitteluun, niin kuin kaikille aikaisemmillekin kandisukupolville on annettu.

Vierailija

Harmi kun olen sen verran tyhmä, että ei ole asiaa gynekologiksi. Olisihan se ihan mahtia kun Naispelko22 pääsisi tutkailemaan pillujen ihmeellisyyksiä pienellä kaukoputkella kuin Jack Sparrow konsanaan. Voisin kehua edes nähneeni pilluja, noh täytyy tyytyä tähän tutkiskeluun interwebin ihmeellisessä ja lumoavassa maailmassa, ja olla sellainen köyhän miehen (vai naisen?) gynekologi.

Terveisin Naispelko22

Vierailija

Opetuspotilaita löytyy. Törkeää on, että potilaslakia on rikottu TIETOISESTI. Ap, laita ihmeessä palautetta, he joutuvat antamaan selvityksen. Älkää olko lapasia.

Vierailija

Mulla on ollut, mutta taisi olla erikoistuva se mies. Sekos ihan täysin, kun jouduin ottaa alle vuoden ikäisen mukaan, keskittyi vaan lepertelemään vauvalle, kunnes gyne sitten äidillisesti komensi pojan katsomaan toosaani :D

Valitettavasti sun täytyy pystyä sanomaan itse, jos opiskelijan läsnäolo ei sovi. Terveysalalla kyllä tottuu kaikkeen ja ihan alusta asti painotetaan potilaan kunnioittavaa kohtaamista varsinkin kun työskennellään intiimialueella. Mutta: koska kaikki täytyy oppia, jotta voi valmistua, usein opiskelijat eivät hirveän mielellään lähde kyselemään sopiiko olla paikalla, on toki tilanteita, joihin opiskelijat itse tietää ettei kannata mennä mukaan. Vanhemmat ammatinharjoittajat usein pitää itsestään selvänä, että heidän opiskelijansa saa tulla mukaan, koska kyse on yhteisestä hyvästä. Joten valitettavasti, jos asia niin kovasti jälkikäteenkin vaivaa, niin pitää itse siinä tilanteessa sanoa ettei yhtään opiskelijaa...

Voit myös laittaa palautetta, jos vaikka jatkossa he kysyisivät tarkemmin ja nythän puuhataan vähän ympäriinsä käytäntöä, jossa ennen opiskelijoiden osallistumista pitäisi olla potilaan kirjallinen suostumus. Ajatuksena toki ideaali, mutta seurauksena varmaan ammattitaidot terveydenhuollon työntekijöiltä laskisi tai valmustumiset pitkittyisi, koska tuota olisi niin vaikea käytännössä toteuttaa, että opiskelijat helposti vaan jätettäisiin tilanteista ulos...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miesgynen pystyisin vielä sulattamaan, sillä sellaiselle tuommoinen olisi ihan arkipäivää, mut kandi jäi vaivaamaan mieltäni. En edes tiedä opiskeliko hän gynekologiksi..

Jännä ajattelutapa. Itse pitäisin epäilyttävänä miestä, jonka unelma-ammatti on gynekologi. Luottaisin enemmän mieheen, joka vain jostain syystä päätyy ammattiin. Ja pitäähän niiden harjoittelijoiden päästä harjoittelemaan!

Vierailija

Ai naisen pitäisi hyväksyä lääketieteen nimessä kaikki torttunsa tuijottajat mutta armeijassa mies kokee kamalaa vääryyttä kun kolme eläkeikää lähestyvää naista on paikalla kun laitetaan sata piikkiä persukseen ja käsivarteen vaikka ei siihen prinssinakkiin edes kurkata sorkkimisesta puhumattakaan.
On tosi nöyryyttävää käydä alapään sorkinnassa muutenkin. Ei siinä ns ylimääräisiä todellakaan kaipaa.

Vierailija

Mulla on ollut kahdesti kandi gynen vastaanotolla. Molemmilla kerroilla kandi teki sen perussisätutkimuksen mutta gynekologi toimenpiteet ja ultran. Eipä se kandin läsnäolo ja ylimääräinen tutkiminen mua haitannut. Erikoistuvat lääkärit ovat ainakin mulle yksin vastaanotolla toimenpiteet ja tutkimukset tehneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kahdesti kandi gynen vastaanotolla. Molemmilla kerroilla kandi teki sen perussisätutkimuksen mutta gynekologi toimenpiteet ja ultran. Eipä se kandin läsnäolo ja ylimääräinen tutkiminen mua haitannut. Erikoistuvat lääkärit ovat ainakin mulle yksin vastaanotolla toimenpiteet ja tutkimukset tehneet.

Mutta oliko kandit miehiä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat