Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hyötyä yhteiskunnalle on jostain logopediasta?

Vierailija

Kysyn vaan?

Kommentit (15)

Vierailija

Mä uskon, että yhteiskunnalle oli ihan hyväksi, että mun r-vika saatiin puheterapiassa korjattua. Se häiritsi minua tosi paljon, mutta kotikonstein en vaan sitä ärrää saanut sorahtamaan. Ihan mahdollista, että olisin mennyt vähän sivuraiteelle, koska asia häiritsi minua paljon ja siitä kiusattiin.

Nyt olen ammatissa, jossa joudun/pääsen esiintymään ja puhumaan paljon ja olen pärjännyt hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä uskon, että yhteiskunnalle oli ihan hyväksi, että mun r-vika saatiin puheterapiassa korjattua. Se häiritsi minua tosi paljon, mutta kotikonstein en vaan sitä ärrää saanut sorahtamaan. Ihan mahdollista, että olisin mennyt vähän sivuraiteelle, koska asia häiritsi minua paljon ja siitä kiusattiin.

Nyt olen ammatissa, jossa joudun/pääsen esiintymään ja puhumaan paljon ja olen pärjännyt hyvin.

Toi ei taas liittynyt aloitukseen mitenkään. Hei haloo ihmiset, ettekö te lue aloituksia ennen kuin vastaatte???

Vierailija

Ei yhtään mitään. Ihan turha koulutus kuten kaikenmaailman toimittajat ja kulttuurituottajat ja media-assistentit ja vastaavat.

Vierailija

Niin, mitä hyötyöä on siitä, että onnettomuuksissa puhekykynsä menettäneet saavat puhekykynsä takaisin?

Esim. tuollainen hyöty.

Vierailija

Siis suunnitteleeko ne niitä logoja vai onko se jotain logojen tutkimusta? En ymmärrä miksi tuohon koulutetaan ihmisiä???

Vierailija

Dysfaattinen poikani oppi ilmaisemaan itseään, hänestä tulee pian insinööri ja on alallaan lahjakas, joten eiköhän työllistykin. Puheterapia kun alkoi, lausetasoinen puhe alko nopeasti. Näin hän pystyi suorittamaan peruskoulun normaalin oppimäärän ja jatkamaan opintojaan ensin ammattikoulussa ilman tukitoimia ja sitten amk:ssa. Mielestäni aika oiva hyöty yhteiskunnalle. Samoin kuin se, että joku oppii ilmaisemaan itseään, niin siitä voi olla suurikin hyöty. Vaikka sitten oppisi huutamaan vain että apua, se apua huuto voi pelastaa jonkun hengen. 

Vierailija

Lasten r- ja s- viat saadaan korjattua, puheammattilaisten ( näyttelijät, opettajat yms. ) työväline pidettyä ohjauksella kunnossa, aivohalvauspotilaisen suun motoriikkaa palautettua ja siten saadaan heidät syömään ja puhetta palautettua. Esimerkiksi tällaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Dysfaattinen poikani oppi ilmaisemaan itseään, hänestä tulee pian insinööri ja on alallaan lahjakas, joten eiköhän työllistykin. Puheterapia kun alkoi, lausetasoinen puhe alko nopeasti. Näin hän pystyi suorittamaan peruskoulun normaalin oppimäärän ja jatkamaan opintojaan ensin ammattikoulussa ilman tukitoimia ja sitten amk:ssa. Mielestäni aika oiva hyöty yhteiskunnalle. Samoin kuin se, että joku oppii ilmaisemaan itseään, niin siitä voi olla suurikin hyöty. Vaikka sitten oppisi huutamaan vain että apua, se apua huuto voi pelastaa jonkun hengen. 

marginaaliryhmiähän nämä ovat, miksi näitä pitää auttaa yhteiskunnan rahoilla????

Vierailija

Onpa surkea provo, älkää ihmiset tarttuko tähän. :D Logopedit ovat puheterapeutteja eli oikeinkin hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä. Ap, koetapa vähän nostaa tasoas!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

marginaaliryhmiähän nämä ovat, miksi näitä pitää auttaa yhteiskunnan rahoilla????

Kaikki sairaat ja invalidit ovat jollain tapaa marginaalissa. Miksi heitä pitäisi auttaa?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat