Annatko sinä lapsen mennä pyörällä (kesärenkaat) kouluun vaikka

näin

täällä etelässäkin on jo hieman lunta maassa & pakkasta?

Täällä lapsi haluaa välttämättä huomenna mennä pyörällä kouluun vaikka lunta on jo maassa hieman. Itse pelkään, että lapsi kaatuu pyörällä nuriten ja loukkaa itsensä pahasti. Olen kaikkea mahdollista sanonut, miksei hän voi mennä pyörällä kouluun? Mutta lapsi ei halua kuunnella neuvojani vaan haluaa mennä "omanpäänsä" mukaan.

Lapsen pyörän tuumakoko on sellainen, että siihen ei ole kovin helposti edes nastarenkaita saatavilla. Toiseen pyörään taas löytyy. Ja sanoinkin lapselle, että ostetaan nastarenkaat toiseen pyörääsi. Mutta lapsi ei haluaisi sillä enää ajaa.

Ylipäätään en tykkää koko talvipyöräily - ideasta. Itse sain talvet kävellä kouluun, en saanut mennä pyörällä vain kuin syksyisin ja keväisin. Hyvin sitä kerkesi kävelemälläkin perille asti ajoissa.

Kommentit (4)

Vierailija

Minä taas poljin kesät talvet muksuna. En nyt kuitenkaan ihan tulipalopakkasilla, mutta muuten kyllä. Nykyäänkin fillaroin talvella. Siinä se ajotaito kehittyy.

Vierailija

Laita pyörä lukkojen taa. Ei ne lapset aina ymmärrä omaa parastaan eikä niiden kaikkiin vaatimuksiin ja haluamisiin tarvitse suostua.

Vierailija

Mulla ei ole ikinä ollut pyörässä nastarenkaita ja olen polkenut kesät talvet pyörällä kouluun/kauppaan/kavereille/harrastuksiin 6-19-vuotiaana. Pari kertaa olen kaatunut, mutta niistä kyllä oppii sitten. Eli minä kyllä päästäisin vain menemään kouluun pyörällä, niin sitä muutkin menee ilman nastoja jäätiköllä :D

Vierailija

Oletko ottanut huomioon, mitä voi sattua, jos tenava kävelee? Hän voi vaikka liukastua ja lyödä päänsä. Kävellessä harva käyttää kypärääkään. Parasta ehkä järjestää lapselle autokyyti, tosin autoilukin on liukkaalla riskialtista. Siinä on silti jokin suojakuori ympärillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat