Onko muilla 3-4 lapsen vanhempien kotona kaaos?

Vierailija

Meillä vanhin eskarissa ja nuorin 1v. Olen liikkeessä käytännössä koko päivän, mikäli haluan pitää asunnon siistinä (tavarat oikeilla paikoilla, perussiisteys). Onko muilla sama juttu? :)

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaikka lapset ei enää noin pieniä olekaan. Mä olen luovuttanut ja alkanut vain sietämään kaaosta.

Juurikin näin.

Vierailija

Tuossa nuo kaikki istuu hiljaa telkkarin edessä ja syö poppareita. Kätyrit-leffa menossa. Ikää muksuilla 11v, 8v, 4v ja 4v. Välillä vähän kaaostakin, mutta nyt leppoista.

Vierailija

Ei ole kaaosta koska mies pitää kaiken järjestyksessä. Hän ei voi sietää epäjärjestystä.
Ilman miestä kyllä olisi kaaos.
Vauva ja kolme isompaa.

Vierailija

No mulla tulee jo yhden 3,5-vuotiaan kanssa kaaos, jos ei siivota tavaroita heti leikkien yms. jälkeen omille paikoilleen. "Siivoan sitten kaiken illalla" on ihan tuhoontuomittu ajatus, kun kaiken maailman leluja, palapelejä ja askartelutarvikkeita on levitelty pitkin kämppää.

Vierailija

Meillä on "vain" kaksi alle 3-vuotiasta. Yleensä koko päivän vallitsee kaaos, mutta kun saan lapset nukkumaan niin siivoan (paljon nopeampaa siivota kerralla kun ei ole lapset keskeyttämässä) ja saan viettää loppuillan siistissä kodissa. Aamulla lapset taas aloittavat kodin räjäyttämisen alusta. En jaksaisi viettää päivääni siivoten vähän väliä vaan nautin lapsien kanssa touhuamisesta ja juon ihan rauhassa kahvia samalla kun pienet tornadot ovat vauhdissa.

Vierailija

Oli se ennen, ei enää. Itse olen joutunut sairaslomalle ja tällä hetkellä yksi muksuista (14) vastaa siivouksesta, yksi ruoanlaitosta (15) yksi pyykeistä (17) ja yksi kauppareissuista (19). Vuosia siinä meni mutta ovat oppineet itseohjautuviksi :D

Vierailija

Ei ole. Ja voit lisätä tuohon lapsilaumaan vielä 2 koiraa ja 2 kissaa. Kaikki 'hoitavat' oman osuutensa - lapsetkin pienintä myöden korjaavat lelunsa pois yleisistä tiloista leikkien jälkeen. Imuroida toki täytyy joka päivä.

Vierailija

On kaaos. Meillä kaikki vielä poikia. Kaaos ei ulotu vain tavaroihin vaan esim.pöydillä kiipeilyyn ja sohvilla hyppimiseen.
En siivoa jatkuvasti, ja sen kyllä huomaa. Minulla on kasvatustyössä kylliksi tekemistä.

Vierailija

Lapsia 3 kpl (12, 5, ja 3 v) ja neljäs tulossa. Kaaosta ei suorannaisesti, mutta aina on leluja lattialla. Huoneeseen raivataan sellainen polku sängyille, joten ei aleta joka ilta kaikkea paikoilleen laittamaan, koska se on täysin turhauttavaa. Imuroin joka tai joka toinen päivä, tahroja luuttuan aina kun siltä näyttää. Ainoastaan ruokapöydän ja keittiön tasot puunaan siisteiksi aina, siellä en siedä ylimääräistä sotkua tai tavaraa. Isompi perussiivous tehdään koko perheen voimin kerran viikossa.

Melko pian toisen lapsen syntymän jälkeen tajusin, että pitäähän täällä voida elääkin nipottamisen sijaan. Toisaalta olen taitava organisoimaan liikkeeni siten, että en ota paljon turhia askeleita vaan hoidan monta asiaa samalla. Vaadin myös lapsia ikänsä mukaan esim. laittamaan ulkovaatteensa naulakkoon, tiskit koneeseen jne, joten en suostu olemaan lasteni orja.Meillä on sellainen hallittu kaaos :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat