Mulla oli pienenä parkkitalo, barbitalo, radio-ohjattava auto, poneja, legoja...

Vierailija

Eikä kukaan jauhanut mitään tyttöpojasta tai poikatytöstä. Eikä kukaan puhunut koskaan sukupuolisensitiivisyydestä. Eikä ollut käsitettä unisex. Kukaan ollut koskaan nähnytkään mitään vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Kenelläkään ei ollut ongelmaa, että joku olisi pojan näköinen tai joku tytön näköinen, ja onkin sitten päinvastaiset vehkeet housuissa.

Mulla on on ollut vaatteissa keltaista, vihreää, sinistä, punaista, mustaa, oranssia, valkoista, harmaata, ruskeaa, beigee... Miten ihmiset pärjäs, kun vaatteiden väreistä ei voinut mukamas päätellä sukupuolta?

Oi että, kyllä oli 70-luvulla ja 80-luvulla mahtavaa. Täysin unisexiä ilman että kukaan tiesi sen olevan unisex. Ei tarvinut mitenkään korostaa aihetta, joten ei tarvinut myöskään nimitellä toisia femakkorunkkarilesbomaistereiksi, jotka tekee turhaa duunia miettimällä tätäkin asiaa, ja valtio maksaa.

Terv. insinööri

Kommentit (5)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan jauhanut mitään tyttöpojasta tai poikatytöstä. Eikä kukaan puhunut koskaan sukupuolisensitiivisyydestä. Eikä ollut käsitettä unisex. Kukaan ollut koskaan nähnytkään mitään vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Kenelläkään ei ollut ongelmaa, että joku olisi pojan näköinen tai joku tytön näköinen, ja onkin sitten päinvastaiset vehkeet housuissa.

Mulla on on ollut vaatteissa keltaista, vihreää, sinistä, punaista, mustaa, oranssia, valkoista, harmaata, ruskeaa, beigee... Miten ihmiset pärjäs, kun vaatteiden väreistä ei voinut mukamas päätellä sukupuolta?

Oi että, kyllä oli 70-luvulla ja 80-luvulla mahtavaa. Täysin unisexiä ilman että kukaan tiesi sen olevan unisex. Ei tarvinut mitenkään korostaa aihetta, joten ei tarvinut myöskään nimitellä toisia femakkorunkkarilesbomaistereiksi, jotka tekee turhaa duunia miettimällä tätäkin asiaa, ja valtio maksaa.

Terv. insinööri

Sama mulla ja sisaruksilla eikä tullut muuten mieleenkään, että barbie olisi jotenkin epäsopiva ja anoreksiaaan yllyttävä. Ihmisistä on tullut niin heikkoja kaiken holhouksen alla.

Vierailija

Unisex-asut oli olemassa jo 60-luvulla...

Tosin 80-luvulla äidit oli äitejä ja isät isiä. Ei silloin mietitty, sopiiko naisen nikkaroida pöytiä. Jos siltä tuntui, niin nikkaroitiin eikä ihasteltu, että minä äiti tässä nyt pöydän tein. Jostain syystä 2010-luvulla etenkin miesten tekemät "naisten työt" on nostettu superihailtuna esille. Että mies on lapsen kanssa leikkipuistossa, onpa ihanaa. 80-luvun lapsi oli isän kanssa autotallissa korjaamassa autoa, sukupuolesta riippumatta.

Vierailija

Tuo on muuten jotain, mitä olen viime aikoina ihmetellyt. Nykypäivänä tuntuu olevan JYRKEMPI jako sukupuolten välillä kuin silloin, kun minä olin lapsi 80-luvulla. Tytöt puettiin hörhelöihin jossain perhejuhlissa, mutta muuten me kyllä mellastettiin pihalla ihan missä väreissä tahansa. Ja leikittiin ihan kaikella, autoista nukkeihin. Usein ei tarvittu mitään leluja vaan mielikuvitus riitti...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Unisex-asut oli olemassa jo 60-luvulla...

Tosin 80-luvulla äidit oli äitejä ja isät isiä. Ei silloin mietitty, sopiiko naisen nikkaroida pöytiä. Jos siltä tuntui, niin nikkaroitiin eikä ihasteltu, että minä äiti tässä nyt pöydän tein. Jostain syystä 2010-luvulla etenkin miesten tekemät "naisten työt" on nostettu superihailtuna esille. Että mies on lapsen kanssa leikkipuistossa, onpa ihanaa. 80-luvun lapsi oli isän kanssa autotallissa korjaamassa autoa, sukupuolesta riippumatta.

Mutta ehkä unisex-pukeutumista ja naisia tekemässä "miesten töitä"/miehiä tekemässä "naisten töitä" on 2010-luvulla vähän syytäkin korostaa? Kun jotenkin tuntuu, että on monella tapaa taannuttu.

Vierailija

Eikö tämä Anttila jauhaminen riitä jo? Miten tästä jaksetaan vetää kokonainen hernepalko nenuun? Koko päivä jauhettu tätä yhtä ja samaa. Minua ainoastaan nauratti tuollainen aivopieru/mediatemppu. Nyt ihmiset eteenpäin! Keksikää niitä provoja mieluummin. Tylsistyy tässä jo vähemmästäkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat