Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.netissä joku käyttää nimimerkkinä harvinaista sukunimeä

Vierailija
21.11.2015 |

Onko oikein?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä olen siellä Salli Nieminen, vaikka oikeasti nimeni on Jenni Salminen. Se on nimimerkki, ei mitään muuta.

Oletko aivan varma vastauksestasi.

Jonkun toisen sukunimen voi rekisteröidä omaksi nimimerkikseen, kunhan ko. nimi ei ole vakiintunut kaupallisiin tarkoituksiin tyyliin Fazer tai Ingman.

Mun mielestä on vähintään moraalisesti väärin esiintyä toisen nimellä, katsoisin jopa rikolliseksi toiminnaksi.

Sinä et määrittele sitä mikä on rikos.

Mutta indentiteettirikos on tulossa, vai peräti tuli jo rikokseksi, joten toisen nimen käyttämisessä on syytä käyttää harkintaa. Aikaisemmin sai sanoa olevansa kuka tahansa, eikä siinä ole ollut mitään laitonta.

Vierailija
42/45 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

linnaan joudut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MInä olen siellä Salli Nieminen, vaikka oikeasti nimeni on Jenni Salminen. Se on nimimerkki, ei mitään muuta.

Oletko aivan varma vastauksestasi.

Jonkun toisen sukunimen voi rekisteröidä omaksi nimimerkikseen, kunhan ko. nimi ei ole vakiintunut kaupallisiin tarkoituksiin tyyliin Fazer tai Ingman.

Mun mielestä on vähintään moraalisesti väärin esiintyä toisen nimellä, katsoisin jopa rikolliseksi toiminnaksi.

Mutta kun sun mielipiteellä tai katsannollasi ei ole mitään merkitystä asian oikeellisuuteen tai vielä vähemmän laillisuuteen.

Oletko aivan varma vastauksestasi?

Tämä ei ole mikään Haluatko miljonääriksi -ohjelma, vaan vauva-palsta.

Ajattelepa nyt omalle kohdallesi. Saat tietää, että joku häirikkö on esiintynyt somessa sun nimelläsi erilaisilla palstoilla ja jopa käynyt kauppaa. Ja nyt ois laskun maksun aika. "En se minä ollut...

No mitä sitten, en se minä ollut. Helppo todistaa.

Vierailija
44/45 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun sukuni jäseniä on 22 ja miehen myös 22. Aivan sama jos joku noita sukunimiä käyttää. Tosin miehen exä yritti pitää sukunimensä mutta muutti mielensä pikku keskustelun jälkeen.

Kuulostaa pelottavalta tämä 'pikku keskustelu', uhkailitteko exää? Kyllä hän olisi saanut pitää nimen.

Vierailija
45/45 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka jonkun tunnus huutiksessa olisi CharlotteWullebrand ja tämä olisi ap:n sikaharvinainen, hieno ja arvokas nimi niin mitä sitten? Siinä vaiheessa kun joku tekee kauppaa nimimerkki CharlotteWullebrandin kanssa niin hän saa myös tietää ko. nimimerkin oikean nimen. Sekaannuksen mahdollisuus on siis minimaalinen ja vaatisi suurta typeryyttä. 

Tunnus/nimimerkki ei ole toisena ihmisenä esiintymistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan