Huuto.netissä joku käyttää nimimerkkinä harvinaista sukunimeä
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä olen siellä Salli Nieminen, vaikka oikeasti nimeni on Jenni Salminen. Se on nimimerkki, ei mitään muuta.
Oletko aivan varma vastauksestasi.
Jonkun toisen sukunimen voi rekisteröidä omaksi nimimerkikseen, kunhan ko. nimi ei ole vakiintunut kaupallisiin tarkoituksiin tyyliin Fazer tai Ingman.
Mun mielestä on vähintään moraalisesti väärin esiintyä toisen nimellä, katsoisin jopa rikolliseksi toiminnaksi.
Mutta kun sun mielipiteellä tai katsannollasi ei ole mitään merkitystä asian oikeellisuuteen tai vielä vähemmän laillisuuteen.
Oletko aivan varma vastauksestasi?
Tämä ei ole mikään Haluatko miljonääriksi -ohjelma, vaan vauva-palsta.
Ajattelepa nyt omalle kohdallesi. Saat tietää, että joku häirikkö on esiintynyt somessa sun nimelläsi erilaisilla palstoilla ja jopa käynyt kauppaa. Ja nyt ois laskun maksun aika. "En se minä ollut...
Ajattele niin, että se olikin nimimerkki ihan niin kuin palstalla muillakin! Vai oikeastiko uskot, että jonkun nimi on Honeybabe96?
Mä tarkoitan lähinnä tunnistettavia sukunimiä Suomessa.
Niin? Missä on kielletty sukunimiä muistuttavat nimimerkit? Huomaa - sama kirjoitusasu ei tee sanasta sukunimeä, se on edelleen nimimerkki, vaikka se jollekin on sukunimi.
no sekaannuksen välttämiseksi voisi kirjoittaa sen pienellä
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko te uskotte, että jos laitan nimimerkikseni Bernadotte, niin olen joku Ruotsin kuningasperheestä? Tai jos nimimerkkini on NWahlroos, niin olen rikas suomalainen mies?
No ei. Tarkoitin lähinnä, että ei ole hyvä esiintyä Virtasen Jaskana, jos ei sitä oikeasti ole.
Ihan ok, jos se harvinainen nimi on OMA sukunimi (eikä toimillaan tahraa koko pientä sukunimeä kantavaa joukkoa).
Jos jonkun muun, äärettömän noloa toimintaa. Eikä tietenkään ok!
Minun sukuni jäseniä on 22 ja miehen myös 22. Aivan sama jos joku noita sukunimiä käyttää. Tosin miehen exä yritti pitää sukunimensä mutta muutti mielensä pikku keskustelun jälkeen.
Eli sukunimesi on jotain tyyliin von Wusselbussel ja et halua että joku käyttää roskasakki ''aatelista'' nimeäsi netissä?
Mun nikki netissä oli joskus teini-iässä Eminem. So?
Vierailija kirjoitti:
Minun sukuni jäseniä on 22 ja miehen myös 22. Aivan sama jos joku noita sukunimiä käyttää. Tosin miehen exä yritti pitää sukunimensä mutta muutti mielensä pikku keskustelun jälkeen.
Mikä keskustelu? Miksi ex ei voisi pitää?
Siis selvennetään vielä vähän - jos se harvinainen sukunimi on tyyliä Merivirtanen, ei ole ok koska tuollaiseen sanaan ei törmää kovin usein muuten kuin juuri siinä sukunimimuodossa. Jos se nimi on tyyliä Pulu, ei minusta ole mitään ongelmaa kenen tahansa käyttää sitä nimimerkkinä koska ensimmäinen (eikä vielä varmaan viideskään) mielleyhtymä ole siihen nimenomaiseen pieneen sukuun.
-24
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tietoisesti harhaanjohtaa toisia esiintymällä jonkun toisen nimellä niin kyllä se mun mielestä on väärin.
Miksi nettihuutokaupan nimimerkillä olisi väliä? Ihmisillä nyt on muutenkin samoja nimiä. En varsinaisesti näe järkeä esiintyä Salli Niemisenä, jos oikea nimi on Jenni Salminen, varsinkin kun maksaessa nimi taitaa tulla kuitenkin ilmi, ja yhtä hyvin voisi olla nimimerkillä höpönassu5, mutta ei siinä mielestäni ketään huijata. Huijaus on kyseessä sitten, jos ei saa maksamaansa tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
No joku käyttää siellä nimimerkkinä mun nimeä, etu- ja sukunimeä siis.
Eikä nimi ole mikään maijavirtanen.
Mulla on siis omat tunnukset ja joku kyseli, että olenko ostanut sulta aiemmin ja vastasin, että et. Mutta sitten selvisi, että jollain on nikki, joka on mun nimi...
Mistä tiedät, ettei se ole myös tuon käyttäjän oma nimi?
Vierailija kirjoitti:
Eli sukunimesi on jotain tyyliin von Wusselbussel ja et halua että joku käyttää roskasakki ''aatelista'' nimeäsi netissä?
Mun nikki netissä oli joskus teini-iässä Eminem. So?
Sä ymmärrät kuitenkin asian pointin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MInä olen siellä Salli Nieminen, vaikka oikeasti nimeni on Jenni Salminen. Se on nimimerkki, ei mitään muuta.
Oletko aivan varma vastauksestasi.
Jonkun toisen sukunimen voi rekisteröidä omaksi nimimerkikseen, kunhan ko. nimi ei ole vakiintunut kaupallisiin tarkoituksiin tyyliin Fazer tai Ingman.
Mun mielestä on vähintään moraalisesti väärin esiintyä toisen nimellä, katsoisin jopa rikolliseksi toiminnaksi.
Nimimerkki ei ole nimi. Jos esiintyy nimimerkillä, esiintyy nimimerkillä. Ei nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito voisi asettaa tunnuksen käyttökieltoon. On todella väärin esiintyä toisen nimellä.
Ensin puhut tunnuksesta, sitten nimestä. Yritä jo päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito voisi asettaa tunnuksen käyttökieltoon. On todella väärin esiintyä toisen nimellä.
Oletko typerä? Miten ylläpito voisi asettaa nimen käyttökieltoon? Kuten jokainen normaalijärkinen ymmärtää se käyttökielto täytyy asettaa sille ihmiselle joka on väärän nimen takana, eli sulkea hänen tunnuksensa.
En ole ylimmän kommentin kirjoittaja, mutta idiotismi pistää niin silmään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joku käyttää siellä nimimerkkinä mun nimeä, etu- ja sukunimeä siis.
Eikä nimi ole mikään maijavirtanen.
Mulla on siis omat tunnukset ja joku kyseli, että olenko ostanut sulta aiemmin ja vastasin, että et. Mutta sitten selvisi, että jollain on nikki, joka on mun nimi...
Mistä tiedät, ettei se ole myös tuon käyttäjän oma nimi?
Koska mulla on vain yksi etunimi-sukunimi-kaima ja se asuu huomattavasti pohjoisempana kuin se, jolla tuo nikki on.
Jos joku mun nimellä esiintyisi niin kyllä pahastuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko typerä? Miten ylläpito voisi asettaa nimen käyttökieltoon? Kuten jokainen normaalijärkinen ymmärtää se käyttökielto täytyy asettaa sille ihmiselle joka on väärän nimen takana, eli sulkea hänen tunnuksensa.
En ole ylimmän kommentin kirjoittaja, mutta idiotismi pistää niin silmään...
Toisen nimellä "ratsastaminen" on väärin. Kukin esiintyköön omalla nimellään tai olkoon osallistumatta, ketään ei saa pakottaa.
Minulla taas on niin tavallinen nimi, että saman nimisiä oli kerran samassa sairaalassa neljä, armeijassa kolme, melkein naapurissakin asui yksi. Ei minua ainakaan haittaisi vaikka joku käyttäisi tuota nimeä nimimerkkinään enkä ymmärrä mitä eroa sillä olisi jos minun nimisiä olisikin maailmassa vain kaksi. Vai onko harvinainen nimi jotenkin arvokkaampi kuin yleisempi nimi?
Vierailija kirjoitti:
Vai onko harvinainen nimi jotenkin arvokkaampi kuin yleisempi nimi?
On? Ainakin tuossa mielessä. Jos tietty nimi voi viitata vaikka 20 eri ihmiseen, ei se viittaa heistä kehenkään erityisesti. Jos mahdollisuuksia on vain yksi, on asia aivan täysin eri sfääreissä.
Mä hoksasin muuten just nyt, että olen joskus käyttänyt jossain palstoilla nimimerkkiä Annikuusi, kun oma nimeni on Anni Kuusimäki. Nimi muutettu tietysti. Tuostakin voisi oikea Anni Kuusi pahastua.
Siis oikeastiko te uskotte, että jos laitan nimimerkikseni Bernadotte, niin olen joku Ruotsin kuningasperheestä? Tai jos nimimerkkini on NWahlroos, niin olen rikas suomalainen mies?