Kokemuksia itsensä uudelleen löytämisestä kun on hukkunut äitiyteen?

Vierailija

Kuuntelen pitkästä aikaan artistia, jota kuuntelin yläasteella kokoajan. Koulussa tunnit ja välitunnit ja kotona makailin sängyllä tai meikkailin kuunnellen samaa musiikkia ja koko elämä pyöri sen ympärillä. Nyt sitä alkaa miettimään millainen oli silloin, ilman nettiä ja aivan erilaisessa elämäntilanteessa. Pikkuhiljaa sitä on vaan kasvanut ja elämä muuttunut.

Nyt kun miettii niin ei tunnista edes itseään enää. On täynnä stressiä, äitiyttä, kotitöitä ja jatkuvaa pakkopullaa joka paikassa. Kaikki on muuttunut ja sitä havahtuu huomaamaan, ettei muista milloin olisi viimeksi edes vain ollut ja kuunnellut sitä musiikkia, jota ilman joskus ei osannut elää.

Joskus aiemminkin olen miettinyt, miten löytää se sama ihminen joka oli ennen lapsia? Miten yhdistää se nykyisyyteen? Nyt tuntuu. että intohimo elämään ja musiikkiin ja haaveet on kaikonneet. En ole enää se tyttö joka pyöritti poikia sormensa ympärille ja teki mitä tahtoi. Omisti vahvat mielipiteet ja uskoi tulevaisuuteen. Sen tytön tilalle on kasvanut nainen, joka on unohtanut naiseutensa äitiyden myötä. Nainen, joka tekee kuten odotetaan ja pyydetään. Nainen joka ei enää edes itse tunnista mielipiteitään, koska asiat ei ole enää niin mustasukkaisia. Nainen, joka ei nää tulevaisuutta vaan sen saman arjen päivästä toiseen.

Tottakai ihminen muuttuu, eikä pointtini ole, että haluaisin olla kuten ennen, mutta miten yhistää se entinen tyttö ja nykyinen nainen? Miten itsestään voi kadottaa niin suuren osan?

Kommentit (1)

Vierailija

Se tulee sieltä ajan kanssa kun lapset kasvaa. Mulle kävi niin. Ja huomasin että olen paljon kivempi tyyppi nykyään. Olin ennen sellainen että joka asiasta oli mielipide ja usein aika jyrkkäkin. Arvioin ihmisiä usein pelkkien ulkoisten asioiden pohjalta, enkä todella arvostanut ja kunnioittanut sitä, että ihminen ylipäänsä yrittää jotenkin selvitä elämässään, vaikeuksistaan ja suruistaan. 

En haluaisi enää olla se ihminen joka silloin olin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat