Mikä näitä bussiautisteja oikeasti vaivaa?

Vierailija

Siis ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja julkisissa kulkuneuvoissa eikä kykyä yksinkertaisimpaankaan vuorovaikutukseen.

Tapaus 1: Olen nousemassa bussiin vaunujen kanssa, keskiosassa on jo valmiiksi yhdet vaunut - ei haittaa, koska niitä mahtuu bussiin kolmet. Kyseisellä äidillä on vaunut poikittain, eikä siinäkään mitään, vievät vähemmän tilaa niin silloin kun kyydissä ovat vain yhdet kärryt. Nousen bussiin vaunut edellä ja tuo jo valmiiksi bussissa oleva äiti katsoo minua silmiinkin jne. Ei kuitenkaan tee elettäkään kääntääkseen vaunuja niin että mekin mahdumme, kunnes totean, että "siirtyisitkö vähän, että muutkin mahtuvat". Nainen mulkaisee, siirtää kyllä vaunujaan eikä sano mitään.

Tapaus 2: Nousen kyytiin suht täyteen bussiin keskusta-alueella, jossa pysäkkejä on tiuhaan. Menee hetki, ennen kuin pääsen vapaalle penkille bussin takaosaan, otan repun pois selästä ja asetun istumaan. Ehdin n. 5 sekuntia istua paikallani, kun vieressä oleva toteaa, että hänen pitää jäädä pois. OKEI, et sitten tiennyt sitä n. 10 sekuntia sitten, jolloin oltaisiin molemmat säästytty ylimääräiseltä säädöltä, jos olisit voinut siitä minulle heti sanoa?

Tapaus 3: Ihmiset, jotka eivät sano olevansa lähdössä vaan tunkevat vain pois pylly nenääni vasten, parhaimmassa tapauksessa kengille tallaten ja repullaan lyöden. Kiitti hei.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

Mun lemppari on kyllä mummo, joka mulkoili vihaisesti etuosassa istuvia nuoria ja sitten kun yksi nousi tarjoamaan paikkaansa, niin tuli aivan tolkuton raivari siitä, kuinka hän ei nyt ihan niin vanha ole kuitenkaan ja opettelisitte käytöstapoja ettekä mummottelisi. 

Vierailija

Tapaus 3:sta sen verran, etten hermostu asiasta jos kyseessä on lapsi tai nuori ihminen. Nuoret varsinkin ovat usein vielä niin sykkyrällä itsensä kanssa, että kontaktin ottaminen ventovieraaseen tuntuu liian isolta askeleelta. Pelkäävät siis jotenkin mokaavansa, vaikka olisivat saaneet hyvän kotikasvatuksen. Ulospäin suuntautuneille nuorille 'anteeksi" ja hymy  ei ole vaikeaa, mutta introverteille voi olla.

Aikuiset ihmiset ovat sitten asia erikseen. Heidänkin kohdallakin on ymmärrettävää jos ei ole saanut hyvää kotikasvatusta. En siis vedä pultteja, vaikka tapakulttuurin rappeutuminen ärsyttäisikin hetkellisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tapaus 3:sta sen verran, etten hermostu asiasta jos kyseessä on lapsi tai nuori ihminen. Nuoret varsinkin ovat usein vielä niin sykkyrällä itsensä kanssa, että kontaktin ottaminen ventovieraaseen tuntuu liian isolta askeleelta. Pelkäävät siis jotenkin mokaavansa, vaikka olisivat saaneet hyvän kotikasvatuksen. Ulospäin suuntautuneille nuorille 'anteeksi" ja hymy  ei ole vaikeaa, mutta introverteille voi olla.

Aikuiset ihmiset ovat sitten asia erikseen. Heidänkin kohdallakin on ymmärrettävää jos ei ole saanut hyvää kotikasvatusta. En siis vedä pultteja, vaikka tapakulttuurin rappeutuminen ärsyttäisikin hetkellisesti.

Luulisi, että on nolompaa/isompi juttu kiipeillä vieraan ihmisen sylissä kuin sanoa tälle, että "sori, mä jään tässä pois". Mutta enpä minä enää nuorison aivoituksista tiedä :p

Vierailija

Kiteytitpä juuri ne syyt miksi en busseja käytä. Autisteja koko auto täynnä. Tai muuten vaan väärällä lääkityksellä olevia.

Vierailija

No kyllä tuota kakkoskohtaa voi tapahtua ihan helpostikin, kun istuu ajatuksissaan, eikä kokoajan seuraa ihmisiä bussissa. Sitten yhtäkkiä havahtuu, että on oman pysäkin kohdalla. Minusta nuo tapaukset on ihan ymmärrettäviä. Ja kun kerroit, että toinen vielä sanoo, että pitää jäädä pois niin ihan kohteliashan se ihminen oli.

Vierailija

Älä unohda niitä, jotka jäävät tukkimaan keskiosan, jos vapaita paikkoja ei enää ole. Mikseivät mene taakse?? Huvittava näky aina ruuhkabussissa kun keskiosasta etuosaan täynnä seisovia, mutta takaosa aivan tyhjä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä unohda niitä, jotka jäävät tukkimaan keskiosan, jos vapaita paikkoja ei enää ole. Mikseivät mene taakse?? Huvittava näky aina ruuhkabussissa kun keskiosasta etuosaan täynnä seisovia, mutta takaosa aivan tyhjä.
Jos takaosa on sellainen korkealle nouseva, niin en mene sinne. Päästän kuitenkin sinut ohitseni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minulla tulee siellä bussin ihan takimmaisilla penkeillä huono olo. Pitää nähdä eteen. Olisiko heilläkin kyse tästä?

Vierailija

Miksi pitäisi sanoa että on kohta jäämässä pois? Mikä siinä olisi tarkoituksena, että itse menen käytävälle seisomaan kunnes oma pysäkkini tulee? Vai että se toinen seisoo siinä repun kanssa siihen asti? Ei ole mikään kohtuuton vaiva terveelle ihmiselle nousta sen viiden sekunnin jälkeen pikku hetkeksi. En jaksa kytätä koko ajan onko joku nyt istumassa viereeni kun oma pysäkkini on lähellä.

Vierailija

Missä keskustassa on bussipysäkkejä tiuhaan??? Ja tuoko tarkoittaa, että sen ihmisen olisikin pitänyt jäädä sitte seuraavalla pysäkillä pois, että sinä olisit saanut istua 30 sekuntia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos takaosa on sellainen korkealle nouseva, niin en mene sinne. Päästän kuitenkin sinut ohitseni.

Mikset? Monesti bussikuski huutaa niille keskiosan tukkijoille, että ei siellä takaosassakaan kukaan pure. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikös ne aina ole korkealle nousevia? Ok ymmärrän kyllä jos tulee huono olo, mutta usein siihen jäävät eivät edes yritä väistää ellei sano anteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi sanoa että on kohta jäämässä pois? Mikä siinä olisi tarkoituksena, että itse menen käytävälle seisomaan kunnes oma pysäkkini tulee? Vai että se toinen seisoo siinä repun kanssa siihen asti? Ei ole mikään kohtuuton vaiva terveelle ihmiselle nousta sen viiden sekunnin jälkeen pikku hetkeksi. En jaksa kytätä koko ajan onko joku nyt istumassa viereeni kun oma pysäkkini on lähellä.

Hän olisi voinut todeta, että "mä jäänkin tuossa seuraavalla, tule sä tähän ikkunapaikalle". Ei siinä seistä tarvitse. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eilen ilahduin bussissa kun olin menossa istumaan ja fiksu nuori nainen katsoi silmiin ja sanoi että pääset tähän, hän jää seuraavalla pysäkillä pois. Siis päästi mut ikkunapaikalle ja jäi itse käytävän puolelle istumaan. On niin mukava kun maailmassa on huomaavaisia ja ajattelevaisia ihmisiä myös.

Vierailija

Jaahas, no sinäpä se varsin fiksu olet kun käytät autisti sanaa haukkumasanana. Minusta tuo on paljon pahempaa kuin ihminen, joka on hiljaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat