Onko totta, ettei asiakaspalvelutyö sovi autistille/Aspergerille?

Vierailija

Vai onko tuo pelkkä myytti?

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä se aika pitkälti pitää paikkaansa, yleensä Autismin kirjolaiset ovat parhaimmillaan sellaisissa töissä, joita saa tehdä mahdollisimman paljon itsekseen.

Vierailija

Ai jos on ongelmana päästä toisen "mielen sisään", vaikeus ymmärtää ilmeitä, äänenpainoja jne. :D Vaikea kuvitella stressaavampaa työtä kuin asiakaspalvelu. Joskin näitä ihmisiä on yllättäen moneen lähtöön ja esim. oma as-poikani pärjää joissain sos. tilanteissa tosi hyvin, mutta ei kyllä ole synnynnäinen kaupparatsu (tai ellei kauppaa tuotetta, josta on intohimoisen innostunut) tai palautteen kuuntelija.

Vierailija

Olen asperger ja huomasin kyllä etten sopinut kassatyöhön. Sain huonoa palautettakin eräältä asiakkaalta jolle vastasin töykeästi. Myöhemmin kyllä kadutti. Jouduin siitå puhutteluunkin. Mutta olen hyvä selviämään vastaavista tilanteista - olen hyvä selittelemään.
Asiakaspalvelu on henkisesti ihan liian raskasta. Oma psyyke ei kestäisi enää uutta yritystä kassahihnan takana.

Vierailija

Ei ole ehdoton totuus, mutta useimmat aspergerit ja autistit eivät itse halua tehdä sellaista työtä. Minulla on as-diagnoosi, ja pystyisin tarvittaessa tekemään ihan hyvin asiakaspalvelutyötä. Nuorena olen tehnytkin. Mutta se kyllä kuormittaa minua kauheasti, minulla kun ei mitkään vaistot sano miten kuuluu käyttäytyä vaan kun palvelen asiakkaita, jouduin koko ajan miettimään millaisia ilmeitä kuuluu tehdä, miten vastata, mitä toisen ilmeestä voi päätellä. Se on aika raskasta 8 tuntia päivässä. Siksi olen kouluttautunut alalle, jossa saan nypertää tietokoneiden kanssa ihan itsekseni, eikä tarvi miettiä ihmisten aikeita ja tunteita.

Vierailija

Saattavat kyetä, mutta eivät yleensä suostu mielellään tekemään sellaista työtä, koska eivät viihdy isoissa ihmisjoukoissa tai ainakin se kuormittaa ihan hirveästi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat