Kaikki hyvät miehet jo varattuja = sinkkunaisen ongelma
Tukea erityisesti toisilta sinkkunaisilta, tiedätte hyvin mistä puhun... Ikääni en tarkenna, mutta se aika kun sitoutumiskykyiset miehet ovat jo vakiintuneissa parisuhteissa olleet hyvin pitkään niin halutessaan.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jonkun kolmevitosen naisen pitäisi saada sellainen harvinainen "hyvä mies"? Eihän tämä itsekään ole yleensä mitään priimaa enää, jos on koskaan ollutkaan.
Epävarma hissukkamies on naisten silmissä yleensä paskaa, joten paras naistenkin hyväksyä että ovat paskaa jos ei löydy virheetöntä ihoa, symmetrisiä kasvoja ja kireää persettä.
Joo ihan turha on väittää, että kovinkin laadukas nainen ei löytäisi hyvää miestä. Kyllä siinä on vikaa vähintään ulkonäössä ja yleensä luonteessakin. Nainen ei välttämättä ole miesten mielestä kummoinen, vaikkei nyt olisikaan mikään kauhea läski, koko ajan kännissä/aineissa ja eläisi sossun rahoilla.
Miten ollakaan ne aiemmat sinkkunaiset joista puhuin ja jotka eivät miestä ole löytäneet ovat nättejä, normaalipainoisia ja urheilevia. Naisellinen ulkonäkö ja vaatetus.
Kyllä se on luonteessa se vika, jos ei hyvää miestä saa. Sanon tämän sillä kokemuksella, että en ole ikinä ollut nätti/kaunis/hoikka/huoliteltu/pyntätty tai mitään muutakaan kuin pörrötukkainen peikko. Eikä ole ikinä ollut hyvistä miehistä pulaa. Tarpeeksi viriileistä ehkä, mutta sekin ongelma ratkesi jo 23 vuotiaana.
N32v
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi jankkaaja voisi etsiä itselleen sen sossupummi-naisen ja hyväksyä sen tosiasian, että tämä yhteiskunta nyt vain pyörii verovaroilla ja useimmat työssäkäyvät vaativat myös kumppaniltaan sitä, että he kantavat vastuullisesti kortensa kekoon tämän yhteiskunnan hyväksi. Myös se, että kykenee osallistumaan mahdollisen tulevan perheen elättämiseen, on iso plussa. Kaikki nyt eivät vain voi olla sossupummeja.
Nyt ei kysytty sun ahneita tekosyitä miehen työssäkäyntivaatimukselle.
Haluan tietää, mitkä ovat topikin aloittajan kriteerit miehelle, jos niihin ei oikeasti vaikuta lainkaan raha ja työ? Toivon totisesti, että ap oikeasti tarkoittaa mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan viitannut tulotasoon tai koulutukseen.
No hyvä on. Vaaditko, että mies käy töissä tai ainakin hakee töitä?
Ei kiinnosta.
Nyt alkoi kiinnostamaan. Jos mies saa siis olla tahallaan työtön, mitkä on sun kriteerit ovat kunnon miehille? Ne meinaan on naiselle poikkeukselliset.
Jos puhut totta, syön kyllä sanani ja pyydän nöyrästi anteeksi.
Kunnon mies: hyvännäköinen, hyvä vartalo (lihaksikas), liikkuu paljon, hyvä mielenterveys, ei itsetunto-ongelmia, fiksu, sivistynyt, yhteiskunnallisesti valveutunut, kiinnostunut eri asioista, hänellä on harrastuksia ja sosiaalisia, merkityksellisiä ihmissuhteita elämässään. Juo alkoholia maltillisesti ja harvoin, ei tupakoi. Persoonaltaan luotettava, turvallinen, vakaa, jämäkkä, huumorintajuinen, toiset huomioon ottava, ei taipumusta melankoliaan tai apaattisuuteen, ei katkera. Tulevaisuudessa haluaa mahdollisesti lapsia ja arvostaa parisuhde-elämää.
Toki jos nuo kriteerit täyttävä mies olisi elämäntapatyötön, niin ok. Olen itsekin ollut joitain aikoja työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni nainen ymmärtää, että sanoessaan kaikkien hyvien miesten olevan varattuja, hän samalla solvaa sinkkumiehiä? Tällaista piilotettua miesvihaa on yhteiskuntamme täynnä.
Kai sinä olet tietoinen miten miehetön nainen on yhteiskunnassa edelleen kauhistus? Toki sitä kuvaa on yritetty nostaa Sinkkuelämää-sarjoilla ja vastaavilla toimilla, mutta miehille sinkkunaisessa on jotain vikaa ja ennen mm. vanhapiikuus oli kauhistuttava kohtalo naiselle.
Onhan tässäkin ketjussa aloittajaa nimitelty, haukuttu ja kyseenalaistettu parisuhdemateriaaliksi. Etkö vain halua nähdä tätä seikkaa?
Minä näen tuon seikan, mutta oikeuttaako se mielestäsi sinkkumiesten haukkumisen? Jos ei oikeuta, niin miksi vetoat siihen? Kaksi vääryyttä tuottaa yhden oikeuden on tunnettu argumentointivirhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää yrittämästä varattua miestä? Ei minua ainakaan mikään. Ihmiset eivät omista toisiaan.
Varmaan sellaiset pienet seikat kuten itsekunnioitus ja moraali.
Ei omista ei, mutta itse en ainakaan tahtoisi miestä itselleni tuollaisella keinolla, koska se mies voi tehdä sen saman ihan yhtä hyvin minullekin myöhemmin.
Tuollaisella on isompi potentiaali pettää myöhemminkin. Miksi olisin juuri se ah niin ihana nainen, jonka kanssa mies kesyyntyy ja pysyykin omana?
Sepä se kun se ei ole minusta ja täydellisyydestä kiinni vaan siitä miehen moraalista eli ei auta.
Typeriä akkoja on näemmä paljon. Mun eksä lähti sillain ja taitaa olla nyt jo sitten 5. perheen perustaminen aluillaan. Jokainen kuvitellut olevansa juuri se ihanin eli siis pettäen on jokainen uusi parisuhde alkanut ja heti muutto yhteen ja vauva kehiin. Lapsia alkaa olla miehellä jo liuta. Minä onneksi olin se ainoa kenen kanssa meni naimisiin ja ensimmäinen kenen kanssa muutti yhteen ja arvatkaas 5 kertaa onko vuosien saatossa vinkunut jokaisen naisen kohdalla minulle haikeuttaan ja vaikeuttaan sekä yrittänyt saada piparia ja olisi varmana tullut takaisin jokaisesta perheleikistä jos olisin vaan pyytänyt. Jokainen nainen on nyt lapsineen yh. Että sellainen kultakimpale voi osua kohdalle jos tuollaiseen leikkiin lähtee.
Kerran katsottu ja huonoksi havaittu niin enpäs ota takaisin, vaikka maksettaisiin. ;) Menköön kiertoon taas kun se aika koittaa!
Itse olen viihtyny hyvin sinkkuna ja minulle on ainakin ollut tarjolla vaihtoehtoja. Yleensä aina minua hiukan nuorempia ja lapsettomia, itsenäisiä miehiä, jotka olisivat tahtoneet ihan vakavaan suhteeseen mihin kuuluu myöhemmin perheen perustaminen.
Eli nuo miehet on vielä puhtaita eksistään kun ei ole lapsia ja muutenkin ok. Ihan vaan vielä en ole ollut valmis uuteen vauvaan ajatuksena niin en ole seurusteluakaan aloittanut.
Toivottavasti joku vastaava on tarjolla yhä kun se alkaa tuntumaan hyvältä, mutta ap:lle sanoisin, että kannattaa olla avoimin mielin, saattaahan olla, että joku nuorempi kaveri kiinnostuisi sinustakin tai on kiinnostunut. Ei kannata vetää liian tiukkia kriteereitä eikä aina nuorempi mies ole lapsellinen. Vanhoissakin ukoissa löytyy ja monta kertaa ihan tolloja on tullut omalla kohdalla vastaan.
Joku ehdotti petettyä miestä. Mutta miksiköhän miestä on petetty? Aina ei syy ole pelkästään naisen kuten ei päinvastoinkaan.
Eli en nyt tuotakaan purematta nielisi.
Jospa ap olet liian kaunis tai täydellinen eikä sinua siksi uskalleta lähestyä? Koita tehdä se helpommaksi vastapuolelle. Osaatko erottaa flirtin? Itse olen surkea huomaamaan miehen kiinnostusta näin ellei ole sitä sanonut ensin.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon mies: hyvännäköinen, hyvä vartalo (lihaksikas), liikkuu paljon, hyvä mielenterveys, ei itsetunto-ongelmia, fiksu, sivistynyt, yhteiskunnallisesti valveutunut, kiinnostunut eri asioista, hänellä on harrastuksia ja sosiaalisia, merkityksellisiä ihmissuhteita elämässään. Juo alkoholia maltillisesti ja harvoin, ei tupakoi. Persoonaltaan luotettava, turvallinen, vakaa, jämäkkä, huumorintajuinen, toiset huomioon ottava, ei taipumusta melankoliaan tai apaattisuuteen, ei katkera. Tulevaisuudessa haluaa mahdollisesti lapsia ja arvostaa parisuhde-elämää.
Toki jos nuo kriteerit täyttävä mies olisi elämäntapatyötön, niin ok. Olen itsekin ollut joitain aikoja työtön.
En ole valitettavasti sun baana, etä sä mun. Toki siltikin on sanottava, että on nämä kriteerit huomattavasti mielekkäämmät ja puhtaammat kuin 99% palstan naisista, jotka laskevat törkeästi miehen rahallista arvoa. Eipä näistä mitään valittamista löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tuo yksi jankkaaja voisi etsiä itselleen sen sossupummi-naisen.
Tarkennettuna sellaisen, joka hyväksyy saman mieheltä. Sehän ei ole itsestään selvyys, vaan työtön nainen saattaa silti hakea varakasta miestä kustantamaan kaikki naisen huvitukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää yrittämästä varattua miestä? Ei minua ainakaan mikään. Ihmiset eivät omista toisiaan.
Varmaan sellaiset pienet seikat kuten itsekunnioitus ja moraali.
Ei omista ei, mutta itse en ainakaan tahtoisi miestä itselleni tuollaisella keinolla, koska se mies voi tehdä sen saman ihan yhtä hyvin minullekin myöhemmin.
Tuollaisella on isompi potentiaali pettää myöhemminkin. Miksi olisin juuri se ah niin ihana nainen, jonka kanssa mies kesyyntyy ja pysyykin omana?
Sepä se kun se ei ole minusta ja täydellisyydestä kiinni vaan siitä miehen moraalista eli ei auta.
Typeriä akkoja on näemmä paljon. Mun eksä lähti sillain ja taitaa olla nyt jo sitten 5. perheen perustaminen aluillaan. Jokainen kuvitellut olevansa juuri se ihanin eli siis pettäen on jokainen uusi parisuhde alkanut ja heti muutto yhteen ja vauva kehiin. Lapsia alkaa olla miehellä jo liuta. Minä onneksi olin se ainoa kenen kanssa meni naimisiin ja ensimmäinen kenen kanssa muutti yhteen ja arvatkaas 5 kertaa onko vuosien saatossa vinkunut jokaisen naisen kohdalla minulle haikeuttaan ja vaikeuttaan sekä yrittänyt saada piparia ja olisi varmana tullut takaisin jokaisesta perheleikistä jos olisin vaan pyytänyt. Jokainen nainen on nyt lapsineen yh. Että sellainen kultakimpale voi osua kohdalle jos tuollaiseen leikkiin lähtee.
Kerran katsottu ja huonoksi havaittu niin enpäs ota takaisin, vaikka maksettaisiin. ;) Menköön kiertoon taas kun se aika koittaa!Itse olen viihtyny hyvin sinkkuna ja minulle on ainakin ollut tarjolla vaihtoehtoja. Yleensä aina minua hiukan nuorempia ja lapsettomia, itsenäisiä miehiä, jotka olisivat tahtoneet ihan vakavaan suhteeseen mihin kuuluu myöhemmin perheen perustaminen.
Eli nuo miehet on vielä puhtaita eksistään kun ei ole lapsia ja muutenkin ok. Ihan vaan vielä en ole ollut valmis uuteen vauvaan ajatuksena niin en ole seurusteluakaan aloittanut.
Toivottavasti joku vastaava on tarjolla yhä kun se alkaa tuntumaan hyvältä, mutta ap:lle sanoisin, että kannattaa olla avoimin mielin, saattaahan olla, että joku nuorempi kaveri kiinnostuisi sinustakin tai on kiinnostunut. Ei kannata vetää liian tiukkia kriteereitä eikä aina nuorempi mies ole lapsellinen. Vanhoissakin ukoissa löytyy ja monta kertaa ihan tolloja on tullut omalla kohdalla vastaan.Joku ehdotti petettyä miestä. Mutta miksiköhän miestä on petetty? Aina ei syy ole pelkästään naisen kuten ei päinvastoinkaan.
Eli en nyt tuotakaan purematta nielisi.Jospa ap olet liian kaunis tai täydellinen eikä sinua siksi uskalleta lähestyä? Koita tehdä se helpommaksi vastapuolelle. Osaatko erottaa flirtin? Itse olen surkea huomaamaan miehen kiinnostusta näin ellei ole sitä sanonut ensin.
Kestity sinäkin nyt vain johonkin muuhun, kun et ole valmis heti lapsia väsäämään niin eihän sitä kannata koko parisuhdettakaan miettiä. Tule sitten aloittajan kanssa itkemään niitä kunnon miesten katoamista, kun koet olevasi "valmis" lisääntymään. Eikö mies ole sinulle muuta kuin vauvan tekoon tarkoitettu siemenlinko?
Mulla oli kaveri, joka valitti vuosia samaa. Sitten varatut miehet alkoivat tehdä aloitteita, ja hän aloitti suhteen varattuun mieheen. Ensin uskoin, että kyseessä oli tosi rakkaus, mutta muutaman kk jälkeen salasuhde päättyi. Sitten tuli seuraava varattu mies ja "suhde" ja lopulta kolmas.
Kaverini on kaunis, ja häntä lähestyivät myös mun mielestäni aivan ihanat sinkkumiehet, mutta hänelle kelpasivat enimmäkseen vain varatut, koska "kaikki hyvät miehet on jo varattuja". Todellisuudessa uskon, että kaverini oli vain niin epävarma ja hukassa itsensä kanssa, että tutustuminen rohkeasti, aidosti ja ennakkoluulottomasti uuteen ihmiseen oli mahdotonta. Vain mies, jonka joku toinen nainen oli kelpuuttanut, kelpasi hänelle (ja varmaan pönkitti samalla itsetuntoa ja jännitystä elämään =kipinä (?), kun sai varatun miehen itselleen). Ja varatut miehet, jotka pettävät ovatkin varsinaisia saaliita *huoh*.
Mä suosittelisin tutustumista itseesi ja selvittämään, miksi vapaat miehet eivät kelpaa. Ehkäpä sä et ole vielä valmis parisuhteeseen tai sulla on ongelmia itsetunnon kanssa? Jos et pysty hyväksymään ja olemaan sinut itsesi kanssa, on vaikeaa antaa toisen yhtä "epätäydellisen" astua omaan elämään.
^ Juurihan sanoin, että vapaita miehiä kun ei missään tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä deittisivustot täynnä.
Olen itse varattu nainen, ollut jo useita vuosia ja haluaisin antaa muutaman vinkin miehen etsintään. Tässä muutamia ajatuksia:
Mieti millaisen miehen haluat, kirjoita vaikka paperille lista asioista, joita etsit miehessä. Mitkä ovat ehdottomia vaatimuksia ja mistä olet valmis joustamaan? Mieti missä unelmiesi mies todennäköisemmin liikkuu tai missä voisit hänet tavata? Itse olen todennut, että jos etsii "kunnollista" mieskandidaattia kannattaa unohtaa baarit ja yökerhot. En sano, ettei niistä voisi löytää potentiaalista kumppania, mutta baareista harvoin ihmiset etsivät pysyvämpää parisuhdetta. Oman ja kavereideni kokemusten mukaan parhaita miehiä on löytynyt ystävien kautta, internetin deittipalstoilta, yhteisistä harrastuksista, opiskeluista, ammatillisesta piireistä tms. Oman kokemukseni mukaan myös monista ujoista miehistä löytyy todellisia helmiä, joten ujoille miehille kannattaa aina antaa ylimääräinen mahdollisuus. Ei kannata deittailla varattuja miehiä, yleensä se ei pääty hyvin. Hyviä miehiä löytyy myös sinkuista (tiedän useita), ne pitää vain löytää. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et näytä käsittävän lainkaan millaisia miehiä siellä on.
Kuinkakohan moni nainen kelpaisi itselleen? Veikkaan että aika moni olisi omaan makuunsa liian neuroottinen ja epävarma. Jos törmäisi itseensä baarissa, kääntäisi katseen saman tien pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian vähän rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No millaisia? Voisin itsekin laittaa profiilin, mutta toistaiseksi olen ollut liian laiska siihen ja tyytynyt tinderiin.
Onko naiset sitten valmiita tutustumaan niihin hyviin miehiin?
Kun mies menee baaritiskillä naiselle juttelemaan niin että pitää yllä heikkoa ja epävarmaa katsekontaktia, puhuu kankeasti ja änkyttäen, kyselee vähän liikaa sen sijaan että keskustelisi, niin annatteko te tälle miehelle mahdollisuuden? Aivan. Te ette usein edes huomaa niitä hyviä miehiä ja sitten valitatte. Moni kunnollinen mies valittaa että ei vaan saa mitään aikaiseksi naisten kanssa. Te samat naiset olette usein niitä, jotka ette anna heille mahdollisuuksia. Monesti ne rauhallista ja säntillistä elämää viettäneet eivät ole sosiaalisilta taidoiltaan ja itsevarmuudeltaan parhaasta päästä.
En sano että pitäisi tykätä epävarmasta miehestä, vaan että kyllä niitä hyviä miehiä on aika paljon enemmän kuin väitetään. Osa heistä ei edes uskalla tehdä aloitteita. Naisen on helppo sanoa että eihän niitä miehiä ole, mutta oletko itse tehnyt aloitteita tutustuaksesi miehiin, jotka eivät uskalla tulla luoksesi? Tai ehkä hyvä mies on sitten liian epävarma sinun makuusi, mutta ei se poista sitä että hän on hyvä mies.
Kyllä minä tajuan ongelman, vaikka mies olenkin. Minäkin olin 29 -vuotiaana sitä mieltä, että irrallaan ovat enää rumat ja hullut, ja kummatkaan eivät oikein miellyttäneet ajatuksena. Nimittäin onhan se niin, että jos nätti nainen on kolmikymppisenä vielä irrallaan ja haku päällä, niin onhan se jos nyt ei muuta, niin ainakin jotenkin levoton tapaus. Epämääräistä elämäntuskaa ja muuta järjetöntä matkustelua aivan kuin se "minä" sieltä jostain kaukomailta löytyisi. En se nyt minäkään tällä luonteella ole tietenkään mikään lottovoitto vaimolle, mutta nuo levottomat vaihtoehdot minä ihan väistelemällä väistelin silloin nuorempana. Tajusin vain jotenkin luonnostaan, etteivät tule natsaamaan eivät niin maan mitenkään.
Aloitetaan niistä perusteista: Onko se mies jotenkin väline, jolla muuttaisit sitä omaa elämääsi, siviilisäätyäsi tai taloudellista olotilaasi? Jos vastaus oli yhteenkään kysymykseen edes puolittainenkaan ehkä, tai jouduit edes ajattelemaan ennen vastaamista, niin ne hyvät miehet katoavat silmänräpäyksessä. Ne tajuavat kyllä. Biologista kelloaan märehtivä naimahaluinen nainen on kuin oranssiksi värjätty alien, vähänkään terävämpi mies ottaa heti Fred Astairemaisen kepeän sivuaskeleen tuollaisen tavoitehakuisen hirviön kohdattuaan. Nämä sitten viettävät lopun elämänsä sitä haaviin jäänyttä hidasälyistä miesparkaansa kiroten. Kaikilla on vain lähinnä paha olla silloin. Hyvä lähtökohta on olla sen miehen kanssa ihan vain siksi, että se mies tuntuu mukavalta, ja että sen kanssa on hyvä olla. Teillä on keskenänne se kaikki maailman aika, kun se oikea osuu kohdalle. Jos homma pitää pistää kiireellä pakettiin, niin taas se on merkki sille miehelle, että hän on vain sen hirviön itse itselleen luoneen tavoitteen pelkkä väline, eikä sen haluamisen varsinainen kohde. Hirviön tavoite voivat olla häät, omakotitalo ja helppo elämä, tai lapset. Taas se fiksu mies lähtee heti kävelemään, koska kukapa sitä punkkia haluaisi kylkeensä verta imemään, jos toisena vaihtoehtona on romanttinen rakkaus naisen kanssa, jonka kanssa on yhdessä kivaa ja seksikin on mukavaa. (koska se vaimokin pitää siitä, eikä käy sillä kauppaa)
Mitkä ovat siis sen miehen hakemisen syvimmät motiivit? Syy epäonnistumiseen voi olla näissä väärissä motiiveissa.
Kilttejä, hyväsydämisiä, luotettavia, mukavia, älykkäitä, hauskoja ja turvallisia sinkkumiehiä, ketkä eivät muita naisia katsele, on vaikka millä mitalla. Ongelma tuntuisi enemmänkin olevan se, että naiset etsivät rinnalleen kovaäänistä maskuliinista alfa-urosta. En näin miehenä oikein ymmärrä miksi naiset pitävät jännämiehistä niin paljon, kai se tuo vaihtelua ja jännitystä arkeen, kun ei koskaan tiedä milloin saa taas nyrkistä tai milloin mies on pistänyt jonkun alaikäisen pissaliisan paksuksi?
-M31 Akateeminen sinkkumies-
Tuo yksi jankkaaja voisi etsiä itselleen sen sossupummi-naisen ja hyväksyä sen tosiasian, että tämä yhteiskunta nyt vain pyörii verovaroilla ja useimmat työssäkäyvät vaativat myös kumppaniltaan sitä, että he kantavat vastuullisesti kortensa kekoon tämän yhteiskunnan hyväksi. Myös se, että kykenee osallistumaan mahdollisen tulevan perheen elättämiseen, on iso plussa. Kaikki nyt eivät vain voi olla sossupummeja.