Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä voi saada ihmisen haisemaan koko ajan pahalle?

Vierailija
20.11.2015 |

Siis vaikka peseytyy ja on puhtaat vaatteet? Joku sairaus?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tapailemani mies haisi voimakkaasti hieltä. Ja valitettavasti aina. En päässyt siitä yli. Onneksi nyt ei ollut aivan täydellinen kumppani muutenkaan, mutta jouduin kyllä pohtimaan, kuinka suuri juttu kumppanin epämiellyttävä tuoksu on ja kyllä se on liian suuri juttu. Mulle tuli sellainen käsitys, että hänellä taisi olla puutteita hygieniassa, eikä hän tainnut käyttää dödöä lainkaan. Se hienhaju oli sellainen, että haistoin sen tyynyliinasta vielä pesun jälkeenkin.

Vierailija
62/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hyvin sukupuolisidonnainen juttu. Toki jotkut naisetkin haisevat, mutta miehillä se on hämmästyttävän yleistä. Eivätkä nämä ole ollenkaan kaikki mitään pultsareita, vaan ihan siistinkin näköisissä miehissä heitä on. Jokin ongelmahan heillä on hygienian hoidossa. Voi olla esimerkiksi niin, että pestään kyllä itseä, mutta ei vaatteita. Tai suuhygienia laiminlyödään. Myös hyvin likaisessa asunnossa eläminen saa ihmisen haisemaan vaikka hän itse peseytyisi. Eilen oli täällä aloitus, jossa kysyttiin miksi todella moni mies haisee pahalta, eltaantuneelta, ummehtuneelta. On kuvaavaa, että se poistui vikkelään, palstan miehet eivät kestä mitään kritiikkiä miehiä kohtaan, mutta aivan järkyttävät väkivaltaiset naisvihakirjoitukset saavat kyllä täällä olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppi kolmoselle. Oletko varma, että muiden tulkinta hajusta on sama?

Mistä haju tulee, hengityksestä, vaatteista, ihosta?

Paha sanoa syistä enempää, kun et kerro tarkemmin. Yleisellä tasolla kolmonen luetteli hyvin syitä hajuun. Lisäisin stressin ja hormonimuutokset, jotka lisäävät hieneritystä. 

Työkaverista kyse. Osa muista haistaa, osa ei. Haju on hengityksessä ja iholla, päänahassa. Ei ole tavallinen hienhaju.

Ai tämä olikin tällainen työpaikkakiusaustapaus. Eli te mustamaalaatte yhtä työkaveria ja ihmettelette miksi hän hikoilee seurassanne? Eiköhän syy silloin löydy teistä itsestänne.

<

Peukuta sinä haisunäätä vielä lisää omia kommenttejasi. Jotkut ihmiset nyt vaan haisevat oikeasti pahalle. Joko eivät osaa peseytyä tai sitten vika on jossain muualla. En minä yhtään työkaveria ole sen käryn takia kiusannut.

Vierailija
64/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua siitä, että ihminen ei peseydy kunnolla. Tai vaatteet pestään liian alhaisessa lämpötilassa. Tai kotona on likaista ja nukutaan likaissa lakanoissa. Tai lemmikkikoti, joka on likainen. Ihmisen joku tulehdus tila voi aiheuttaa hajua.

Vierailija
65/67 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille haisee ihminen, jolla on diabetes?

makealle

Vierailija
66/67 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalanhajutauti, eli Trimetyyliaminuria, jos on tuo harvinainen aineenvaihduntasairaus, niin se voi selittää vaikka miten monta pahaa hajua.

Googletin "Trimetyyliaminuria (kalanhajuoireyhtymä) on harvinainen aineenvaihduntasairaus, jossa elimistö ei pysty hajottamaan koliinipitoisten ruoka-aineiden aineenvaihdunnassa syntyvää trimetyyliamiinia (TMA), mikä aiheuttaa voimakkaan, mätänevän kalan kaltaisen hajun erittymistä hikeen, virtsaan, hengitysilmaan ja muihin kehon nesteisiin. Sairaus johtuu usein maksan FMO3-entsyymin puutteesta tai toimintahäiriöstä, ja sen tärkein hoito on rajoittava ruokavalio sekä hajusteettomien ja tarkoin valittujen hygieniatuotteiden käyttö". 

Vierailija
67/67 |
08.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mahdollisuus on että on alkoholin suurkuluttaja. Olen itse sellainen, ja tiedostan että minusta on parin vuoden ajan lähtenyt outoa hajua. En tarkoita vanhan viinan hajua, joka tulisi pääosin hengityksestä, vaan sellaista koko kropasta erittyvää imelänhapanta hajua. Tämän hajun erittyminen jatkuu vaikka olisi jokusen päivän täysin juomattakin. 

Tupakoin harvoin satunnaisesti, kun käyn viihteellä. Olen huomannut pari päivää sen jälkeen, että ihosta ja etenkin sormien päistä tulee kummallinen haju. Kuin joku tupakan ainesosa poistuisi sormien kautta. Sellainen haju vähän kuin olisi auringossa palanut iho. Kuulostaa oudolta, mutta tällaisen olen pannut merkille.