Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäänkö nyt kokonaan ilman sähköjä? Apua!

Vierailija
19.11.2015 |

Olen ollut jo pitkään masentunut. Hoitoon pääsy julkisella puolella kesti kauan eikä tähän mennessä kokeillut masennuslääkkeet ole toiminut mulla lainkaan. Olen jättänyt laskuja avaamatta jo pidemmän aikaa, kun se on tuntunut henkisesti niin raskaalta. Eikä mulla olisi ollut rahaakaan maksaa mitään, kun rahani on kulunut mm. eineksiin saadakseni jotain syötävää (en jaksa laittaa ruokaa).

Eilen kännykkäni lakkasi toimimasta maksamattomien laskujen takia. Se masensi mutta sain siitä voimaa käydä avaamattomien laskujen kimppuun. Sain selville, että sähkötkin katkeaa ensi keskiviikkona jos en maksa siihen mennessä yli 300 euroa. Kysyin mahdollisuutta osamaksuun mutta kaikki pitäisi maksaa kerralla. Tililläni ei ole edes satasta ja sillä pitäisi selvitä loppukuun muistakin menoista (ruuat ym.). Luottotiedot on mennyt jo eikä mulla ole yhtään kaveria tai ketään muutakaan jolta voisin pyytää rahaa lainaan. Voiko sossu auttaa näin nopeasti tai saanko apua jostain muualta? En tiedä mitä tapahtuu jos jään ilman sähköjä. Olen muutenkin masentunut ja itsetuhoinen. Elämä tuntuu niin turhalta ja raskaalta vaikka sähköt toimii. Miten pärjään jos sähköt katkaistaan?

Älkää pliis tulko sanomaan että oma on vikani ja sitä saa mitä tilaa... Tiedän että olen mokannut kaiken, en kaipaa enää yhtään lisää haukkuja. Tahdon vaan tietää voiko tästä paskasta selvitä jotenkin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys, mikset ole töissä?

Joskus ihmisen täytyy osua pohjaan noustakseen taas. Oliks sun pohja nyt tässä? Mitä sä aiot tehdä kun saat sähkölaskuun rahat, ostaa jotain kivaa?

Ryhtiä nyt.

Vierailija
22/25 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu ei välttämättä auta, jos tulot on sellaiset että niillä pitäisi pärjätä. Ja vaikka auttaisi, se voi vaatia melkoisen paperisodan ja pitkän odottelun... On se vaan hienoa, kuinka Suomessa jätetään omia kansalaisia pulaan samalla kun turvapaikanhakijoille taataan vastikkeetta kaikki tarpeellinen ja vielä diskorahaa päälle. :(

Toivottavasti talossasi ei ole sähkölämmitystä. Jos on, huolehdi siitä että saat paljon lämmintä ylle.

Kuinka se sossu on nyt ap:n pulaan jättänyt kun ei edes tiedä ap:n pulasta? Vai pitääkö niiden kiertää joka kuukausi kaikki kunnan asukkaat läpi ja tarkistaa että näillä on kaikki ok ja sähkölaskut maksettu?

Kyllä ihmisen on lopulta tehtävä jotain itsekin, ei kaikkea voi sysätä jonkun muun viaksi. On joko hoidettava asiansa itse tai edes pyydettävä sitä apua. Ei se nyt niin mene, että kaiken voi sysätä muiden harteille ja syyksi.

Älä vedä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Sossu ei välttämättä jätä juuri ap:tä pulaan, mutta muita se on jättänyt. Joidenkin sähköjen on annettu katketa, vaikka talossa on sähkölämmitys ja ulkona pakkassäät.

Niin, ei kaikkea voi sysätä veronmaksajien harteille. Silti niillekin turvapaikanhakijoille, joiden hakemus on ilmiselvästi perusteeton, annetaan ilmaiseksi katto pään päälle, sähköt, ruokaa ym. diskorahaa unohtamatta. Miksi järjestelmää röyhkeästi väärinkäyttäville ulkomaalaisille elintasosurffareille annetaan parempi elämä kuin Suomen kansalaisille, joilta sairaus on vienyt kyvyn toimia järkevästi?

Mitä helvetin "diskorahaa"? Sossu ei todellakaan auta, jos on palkkatulot ja tulisi niiden perusteella suoriutua sähkölaskuista itse! Sellaista elämä on, että kaikki kynnelle kykenevät maksavat itse laskunsa, katsos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu ei välttämättä auta, jos tulot on sellaiset että niillä pitäisi pärjätä. Ja vaikka auttaisi, se voi vaatia melkoisen paperisodan ja pitkän odottelun... On se vaan hienoa, kuinka Suomessa jätetään omia kansalaisia pulaan samalla kun turvapaikanhakijoille taataan vastikkeetta kaikki tarpeellinen ja vielä diskorahaa päälle. :(

Toivottavasti talossasi ei ole sähkölämmitystä. Jos on, huolehdi siitä että saat paljon lämmintä ylle.

Kuinka se sossu on nyt ap:n pulaan jättänyt kun ei edes tiedä ap:n pulasta? Vai pitääkö niiden kiertää joka kuukausi kaikki kunnan asukkaat läpi ja tarkistaa että näillä on kaikki ok ja sähkölaskut maksettu?

Kyllä ihmisen on lopulta tehtävä jotain itsekin, ei kaikkea voi sysätä jonkun muun viaksi. On joko hoidettava asiansa itse tai edes pyydettävä sitä apua. Ei se nyt niin mene, että kaiken voi sysätä muiden harteille ja syyksi.

Älä vedä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Sossu ei välttämättä jätä juuri ap:tä pulaan, mutta muita se on jättänyt. Joidenkin sähköjen on annettu katketa, vaikka talossa on sähkölämmitys ja ulkona pakkassäät.

Niin, ei kaikkea voi sysätä veronmaksajien harteille. Silti niillekin turvapaikanhakijoille, joiden hakemus on ilmiselvästi perusteeton, annetaan ilmaiseksi katto pään päälle, sähköt, ruokaa ym. diskorahaa unohtamatta. Miksi järjestelmää röyhkeästi väärinkäyttäville ulkomaalaisille elintasosurffareille annetaan parempi elämä kuin Suomen kansalaisille, joilta sairaus on vienyt kyvyn toimia järkevästi?

Mitä helvetin "diskorahaa"? Sossu ei todellakaan auta, jos on palkkatulot ja tulisi niiden perusteella suoriutua sähkölaskuista itse! Sellaista elämä on, että kaikki kynnelle kykenevät maksavat itse laskunsa, katsos.

Diskoraha tarkoittaa ylimääräistä käyttörahaa. Esim. yksin asuva turvapaikanhakija, joka saa kaiken tarvitsemansa ruuan vastaanottokeskuksesta, saa melkein satasen kuussa käteen. Täysin riippumatta siitä kuinka paljon sillä on varallisuutta. Joillekin kaikki on siis puhdasta diskorahaa.

Tietysti jokainen on itse vastuussa laskuistaan. Mutta eikö olisi oikein ja kohtuullista, että sairauden takia mokanneille suomalaisille tarjotaan edes sama kuin ulkomaalaisille elintasosurffareille? Eli mahdollisuus tilapäiseen ylläpitoon jossain vastaanottokeskuksen tasoisessa paikassa ja vähän käyttörahaa?

Vierailija
24/25 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisille kuuluu vähintään sama mikä ulkomaalaisillekin.

Vierailija
25/25 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä suomalaisille kuuluu vähintään sama mikä ulkomaalaisillekin.

Niin kuuluisi, mutta nyt se ei toteudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän