Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vertaileeko teidän mies (kotityöt)

Vierailija

Jos pyydät miestäsi tekemään jonkin kotityön (esim. Imurointi tms) sanooko hän koskaan että anna mun nyt hetki istua, töissä on niin rankkaa, plaa plaa plaa? Tai ottaako hän vertaukseksi jos sanot itse olevasi myös väsynyt töistä ja että haluaisit kotitöitä vähän jaettavan, sen että alatko sinä vaihtamaan autoon renkaat tai tekemään jotkut muut "miesten" työt. Että kyllä hän voi vaihtaa ruoanlaiton ja lapsen perään katsomiset (plus lelujen siivous) jos sinä hoidat puutyöt, autonkorjauksen jne.

Kyllä ärsyttää. Meillä nimittäin näin on. Mieheni mielestä hän ei saa istua ollenkaan töiden jälkeen vaan nalkutan hänelle kotitöistä...lue: Pyysin siivoamaan lapsen lelut sillä välin kun minä laitan pyykit kuivumaan.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Eli sinulla meni tähän mieheesi kohdistuvaan katkeruuteen ja viestin kirjoittamiseen huomattavasti pidempi aika kuin muutaman lelun noukkiminen lattialta?

Kuulostat unelmapuolisolta.

Vierailija

Ei vertaile eikä valita. Sen mielestä on täysin itsestäänselvää, että kun molemmat ollaan töiden jälkeen kotona, molemmat tekee siellä kaikkia mahdollisia töitä mitä eteen tulee. Jos näkee sotkua, siivoaa sen, jos lapsi huutaa auttamaan, menee, jos pyykkikone pysähtyy, ripustaa pyykit kuivumaan. Meillä ei jaeta hommia, eikä kumpikaan yritä vältellä niiden tekemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla meni tähän mieheesi kohdistuvaan katkeruuteen ja viestin kirjoittamiseen huomattavasti pidempi aika kuin muutaman lelun noukkiminen lattialta?

Kuulostat unelmapuolisolta.

Minä noukin lelut lattialta, laitoin pyykit kuivumaan ja järjestin keittiön. Enkä nalkuttanut, vaan kysyin ennen kaikkia näitä kamalia tehtäviä voisiko hän noukkia ne lelut sillä välin. Muuta en pyytänyt, enkä nalkuttanut. Seksiäkin ehdotin, että kamala olen juu..

Ap

Vierailija

Sano ens kerralla että mielelläsi menet puita tekemään. Suosittelen, se on todella kivaa vaihtelua ainaisen siivoamisen ja kokkaamisen tilalle.

Tee selväksi, että tämä on yhteinen koti joka hoidetaan yhdessä. Anna levätä töiden jälkeen vaikka puoli tuntia pötkötellen sängyssä ja pläräten kännykkäänsä (suo sama vapaus myös itsellesi), mutta aikuinen ihminen kyllä sen jälkeen jaksaa arjen askareita tehdä.
Toinen vaihtoehto on, että jos mies pitää tiukasti kiinni "töitten jälkeen väsyttää" tekosyystään, niin tehkää sellainen työnjako, että sinä hoidat kotityöt arkena, mies viikonloppuna. Jälkimmäinen järjestely on huonompi, mutta minkäs teet. Ei miehellä ole oikeutta luikerrella kotitöistä.

Vierailija

No pian näkee mieskin mitä oikeasti tein päivässä kun olin äitiyslomalla, ja teen edelleen vaikka olen töissä, sillä hän jää pian isyyslomalle..katsotaan uskooko sitten että nainenkin voi väsyä.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No pian näkee mieskin mitä oikeasti tein päivässä kun olin äitiyslomalla, ja teen edelleen vaikka olen töissä, sillä hän jää pian isyyslomalle..katsotaan uskooko sitten että nainenkin voi väsyä.

Ap

Muista, että miehesi tekee tasan niin vähän kotitöitä, kuin sallit. Tehkää vaikka ihan lista seinään, mihin merkkaatte kuka tekee mitäkin ja minä päivänä. Ei tämä ole rakettitiedettä.
Jos miehesi arvostaa perinteisiä rooleja (vaimo tekee kaikki kotityöt ja hoitaa lapset), niin hoitakoot myös yksin koko perheen elättämisen + sulle shoppailurahat.

Vierailija

Kyllä! Mieheni, jonka ainoat kotityöt ovat astiapesukoneen tyhjentäminen, renkaanvaihto ja ruohonleikkaus, on mestari tuossa. Makaa sohvalla ja antaa minulle ohjeita mitä tehdä esim. sulla on se pesukone (eli märät pyykit koneessa). Jos valitan, huomauttaa, että on minulla aikaa koneella roikkua.

Lisäksi hänellä on hyvä taktiikka välttää töitä, joita pyydän joskus tekemään
1. Teeskentele, että et kuullut pyyntöä. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa pyynnön tai tekee itse.
2. Jos pyyntö toistetaan, vetkuttele. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa asian tai tekee itse.
3. Et jää kiinni vetkuttelusta, kun sanot unohtaneesi asian. Vetkuttele edelleen. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa asian tai tekee itse
4. Jos joudut lopulta hoitamaan homman, tee se niin huolimattomasti, että kukaan täysjärkinen ei toistamiseen pyydä sinua tekemään samaa juttua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Mieheni, jonka ainoat kotityöt ovat astiapesukoneen tyhjentäminen, renkaanvaihto ja ruohonleikkaus, on mestari tuossa. Makaa sohvalla ja antaa minulle ohjeita mitä tehdä esim. sulla on se pesukone (eli märät pyykit koneessa). Jos valitan, huomauttaa, että on minulla aikaa koneella roikkua.

Lisäksi hänellä on hyvä taktiikka välttää töitä, joita pyydän joskus tekemään
1. Teeskentele, että et kuullut pyyntöä. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa pyynnön tai tekee itse.
2. Jos pyyntö toistetaan, vetkuttele. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa asian tai tekee itse.
3. Et jää kiinni vetkuttelusta, kun sanot unohtaneesi asian. Vetkuttele edelleen. Hyvässä tapauksessa vaimo unohtaa asian tai tekee itse
4. Jos joudut lopulta hoitamaan homman, tee se niin huolimattomasti, että kukaan täysjärkinen ei toistamiseen pyydä sinua tekemään samaa juttua.

Oi tuota se on meilläkin! "teen sen kohta" eli minä teen kun en jaksa odotella koko päivää. Mies myös jaksaa kysellä miksen ole pessyt jotain tiettyä vaatetta tai olenko nähnyt joitain housuja jossain. Laittaisi itse pois jos minä muka hukkaan kaiken. Mieheni kyllä jaksaa mulle valittaa kupista pöydällä jos olen sen siihen jättänyt, mutta asia ei olekaan sama jos sanon hänelle jostain vastaavasta..

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ehdotitvseksiä? Käytkö kauppaa: seksiä kotitöitä vastaan?

en tee kauppaa. Halusin seksiö jota en myöskään juuri koskaan saa.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos pyydät miestäsi tekemään jonkin kotityön (esim. Imurointi tms) sanooko hän koskaan että anna mun nyt hetki istua, töissä on niin rankkaa, plaa plaa plaa? Tai ottaako hän vertaukseksi jos sanot itse olevasi myös väsynyt töistä ja että haluaisit kotitöitä vähän jaettavan, sen että alatko sinä vaihtamaan autoon renkaat tai tekemään jotkut muut "miesten" työt. Että kyllä hän voi vaihtaa ruoanlaiton ja lapsen perään katsomiset (plus lelujen siivous) jos sinä hoidat puutyöt, autonkorjauksen jne.

Kyllä ärsyttää. Meillä nimittäin näin on. Mieheni mielestä hän ei saa istua ollenkaan töiden jälkeen vaan nalkutan hänelle kotitöistä...lue: Pyysin siivoamaan lapsen lelut sillä välin kun minä laitan pyykit kuivumaan.

Just. Ensi kerralla jätät hommat hoitamatta, vedät vaan leviäksi sohvalle/sänkyyn ja ilmoitat, että sinuakin itse asiassa väsyttää aika tavalla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat