Ihmisillä tavallinen hammasharja, miksi?
Eivätkö tiedä vielä sähköhammasharjasta? Käsittämätöntä, että joku vielä voi pestä hampaat tavallisella harjalla, kuten eilisessäkin Vuosia nuoremmaksi-ohjelmassa se Marja pesi. Ja Teri Niitti teki naisesta viisikymppisen näköisen ja Anne Kukkohovista huokui teeskennelty ihailu, joka oli tosiasiassa sääliä.
Kommentit (72)
Meillä on sähköinenkin, ipana sitä 6-vuotiaana kärtti ja lopulta annoin periksi.
Itse jakoin väkisn 2 kk, sitten totesin saman kuin 80-luvullakin: käsipelillä saa puhtaampaa ja peseminen on mukavampaa.
Lapsi jaksoi pestä sillä 4 kk... sitten ei vain enää siihen koskenut, ei se sitten kai ollutkaan niin kiva.
Mies tuota vielä parin vuoden jälkeen välillä käyttää. On sen verran pihi luonteeltaan, että kun sellanen on hankittu, sitä käytetään.
Haluaako kukaan ostaa 4 pakettia oralin sensitive harjoja ja paketin prinsessaharjoja? Myyn suomenhintoihin nähden puoleen hintaan, tilasin maailmalta.
Koin oikean ahaa -elämyksen kun aloin käyttämään sähköhammasharjaa. Hampaat puhdistuvat PALJON tarkemmin, paremmin ja tehokkaammin kuin tavallisella harjalla. En enää ikinä vaihtaisi tavalliseen. Ihan sama tuleeko sinulle reikiä vai ei, tykkään että hampaat ovat puhtaat. Ja kyllä, pesin tavallisella myös tarkasti, mutta lopputulos on vain paljon parempi sähköhammasharjalla.
Mutta ymmärrän kyllä ettei se kaikille sovi. Miestäni pyörivä harja ilmeisesti kutittaa, joten ei voi käyttää.
Mielestäni sähköhammasharja on pieni investointi.
Hauska.
Meillä on yläkerrassa tavalliset harjat ja alakerrassa sähköhammasharjat. OHO!
Se sähköilee, joka ehtii. Joko odottaa tai vaihtaa kerrosta.
Mulla ei tule puhtaaksi sähköhammasharjalla (=en osaa käyttää sitä). Lisäksi tavallinen on ekologisempi ja hiljaisempi. Mulla on kämppis, joka haluaa nukkua aamuisin. Tavallisella saan hampaat helposti sileiksi minuutissa. Ei ole koskaan ollut reiän reikää. Opettelin heti lapsena pesemään joka puolelta hampaat. Ei se ole niin vaikeaa.
Älkää käsittäkö väärin, jokainen pesee tietty millä tykkää, mutta nää selitykset! Huimaa, päänsärkyä, kutittelua, rasitusvamma ranteessa...!!! Että on näköjään herkkää porukkaa. Joku väitti, ettei saa sillä hampaita puhtaaksi? Miten se on mahdollista? Se harjahan pyörii itsekseen! Ne kaikista halvimmat tosin ovat teholtaan niin huonoja, että sellaisen kanssa se voi tietty olla mahdollistakin... Ja ihan turha väittää, että suurperheessä ei ole tilaa - siellähän on kaikkea yhtä paljon (pyyhkeitä, kenkiä jne.), joten organisointia vaatii ihan kaikkien tavaroiden säilyttäminen. Luulis kylppäreitäkin olevan silloin enemmän, kuin yksi. En siis välitä, jos joku pesee tavallisella harjalla hampaansa, mutta nää selitykset jotenkin kummastuttaa...
Kovasti isäni kritisoi, hammaslääkäri kun on, mutta itse harjaan perusharjalla! Teinivuosina oli sähköhammasharja käytössä, mutta se oli niin kamalaa hommaa, että vaihdoin takaisin perusharjaan!
Ei taida ap olla kovin pätevä työssään... Kyllä sinun pitäisi tietää, ettei sähköhammasharja kaikille sovi, vaikka se suositus onkin. Sinun työhösi kuuluu kotihoidonohjaus harjalla kuin harjalla. Eikä päivittely siitä miten kukanenkin asiansa hoitaa!
No mä vastaan miksi mulla on tavallinen harja: käyn hammaslääkärissä tarkastuksessa vuoden välein. Noin vuoden välein myös hammaspuhdistuksessa. Mulle sanotaan joka kerran, miten erinomaisessa kunnossa mun hampaat ja ikenet on. Ei edes hammaskiveä ole ollut. Miksi muuttaisin siis mitään? Muutan, jos tarvetta tulee ja silloin voin hankkia sähköhammasharjan, en sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän hammaslääkäri ei maksakaan paljon, kun ei kalustosta voi pitää niin hyvää huolta?
Miksi oletat että tulee reikiä jos pesee huolellisesti normaalilla harjalla? Kuinka sitä onkaan ennen selvitty ilman reikiä :D
T. 50v normiharjaa käyttänyt ja yksi reikä elämäni aikana
http://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-sairaudet-ja-tapa…
reikiintyminen on yksilöllistä se että sinun turpasi bakteerit eivät reikkiinnytä hampaitasi ei tee säsköhammasharjasta huonoa ostosta
Mä olen 40 v, pesen hampaani aamuin illoin ihan tavallisella harjalla ja hampaani ovat hyvässä kunnossa. Kysyin hammaslääkäriltä viime tarkastuksen yhteydessä että olisiko sähköhammasharja parempi. Hän vastasi että ei ole tarvetta vaihtaa siihen koska hampaani ovat hyvät ja toisaalta, sähköhammasharjan käyttö vaatii harjoittelua että joka paikka puhdistuu. En koe mitään tarvetta vaihtaa sähköhammasharjaan, en varsinkaan siksi että täällä paheksutaan tavallisen harjan käyttämistä. Enköhän osaa ihan itse tehdä omat päätökseni :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ostaa kallista hammasharjaa, mielummin käytän nekin pennoset ruokaan :)
On silti varaa ostaa 4x3-4 euroa maksva legosuti kaupasta? Hammasharjahan pitää vaihtaa viimeistään 3kk välein , kunnollinen harja ei irtoa halpahallistakaan alle kolmen euron eli 12 euroa VÄHINTÄÄN elllei enemmänkin harjoihin vuodessa ihan hyvän sähkärin saa komella kympillä ellei halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 40 v, pesen hampaani aamuin illoin ihan tavallisella harjalla ja hampaani ovat hyvässä kunnossa. Kysyin hammaslääkäriltä viime tarkastuksen yhteydessä että olisiko sähköhammasharja parempi. Hän vastasi että ei ole tarvetta vaihtaa siihen koska hampaani ovat hyvät ja toisaalta, sähköhammasharjan käyttö vaatii harjoittelua että joka paikka puhdistuu. En koe mitään tarvetta vaihtaa sähköhammasharjaan, en varsinkaan siksi että täällä paheksutaan tavallisen harjan käyttämistä. Enköhän osaa ihan itse tehdä omat päätökseni :D
Ihan samalla tavalla sitä käytetään =D LOL näitä joidenkin " perusteluja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa ostaa kallista hammasharjaa, mielummin käytän nekin pennoset ruokaan :)
On silti varaa ostaa 4x3-4 euroa maksva legosuti kaupasta? Hammasharjahan pitää vaihtaa viimeistään 3kk välein , kunnollinen harja ei irtoa halpahallistakaan alle kolmen euron eli 12 euroa VÄHINTÄÄN elllei enemmänkin harjoihin vuodessa ihan hyvän sähkärin saa komella kympillä ellei halvemmallakin.
Sähkäriin ei tarvikaan ostaa harjoja?
Miksi pitäisi ostaa taas yksi uusi sähkövempain talouteensa, kun hammaslääkäri on täysin tyytyväinen hampaisiin, ikeniin? Mä olen kyllästynyt käyttämään konetta suunnilleen joka toiseen toimintoon elämässä. Edes yksi kone pois ja se on sähköhammasharja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan käytetä! Tavallisella harjalla "hangataan" mutta sähköhammasharjalla ei todellakaan tehdä niin. Olen mä sentään nähnyt sellaista käytettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköhammasharja on maailman turhin keksintö, kas kun ei ole keksitty sähköistä käsienpesijää tai sähköistä hiusharjaa.
sähkösuihku olis aika jees. Toisaalta ainahan sitä voi autopesulan läpi kävellä..
Reissussa näkee näitä sähköllä toimivia vedenlämmittäjiä suihkuissa, sähkösuihkuiksi ollaan sanottu niitä
http://www.ebay.com.au/itm/Freely-Adjust-Water-Temp-Instant-Shower-Elec…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan käytetä! Tavallisella harjalla "hangataan" mutta sähköhammasharjalla ei todellakaan tehdä niin. Olen mä sentään nähnyt sellaista käytettävän.
LOL nyt se veti herneen nenän kautta pimppiin nauran vielä lujempaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkäriin ei tarvikaan ostaa harjoja?
Älä alapeukuta, vaan vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli rasitusvamma käteen sähköhammasharjasta, ei voi mitään.
Voi kamalaa, voiko tehdä käsillä ylipäätään mitään?👅
Olet vain mainosten uhri :(