Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisillä tavallinen hammasharja, miksi?

Vierailija
19.11.2015 |

Eivätkö tiedä vielä sähköhammasharjasta? Käsittämätöntä, että joku vielä voi pestä hampaat tavallisella harjalla, kuten eilisessäkin Vuosia nuoremmaksi-ohjelmassa se Marja pesi. Ja Teri Niitti teki naisesta viisikymppisen näköisen ja Anne Kukkohovista huokui teeskennelty ihailu, joka oli tosiasiassa sääliä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin meille sähköhammasharjan joskus yli 10 vuotta sitten. Se oli hyvä merkki ja aika hintava. Mutta siihen ei saanut vaihtoharjoja kuin netistä tilaamalla. Ne oli järkyn kalliita. Siirryttiin takaisin tavallisiin harjoihin. Ei todella huvita ostaa taas uutta sähköhammasharjaa ja siihen taas uusia vaihtoharjoja jne.jne. Tuntuu isolta rahanmenolta tuo systeemi.

Vierailija
62/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli rasitusvamma käteen sähköhammasharjasta, ei voi mitään.

Voi kamalaa, voiko tehdä käsillä ylipäätään mitään?👅

Voin toki, mutta en voi pitää kädessä isoa, tärisevää mötikkää ja vielä monta kertaa päivässä. Kiitos vittuilusta, toivottavasti tulit hyvälle mielelle, minä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On meillä ollut jo vuosia, mutta ei sitä jaksa kukaan käyttää. En viitsi ostaa montaa masiinaa, vaan jokaisella oli vain oma harja, mutta innostus kesti vain muutaman kuukauden. Reissaamme myös paljon, pojat ovat paljon metsässä öitä ja perinteinen tyyli on ehdottomasti paras tilanteessa kuin tilanteessa. Osaamme myös harjata oikein - sinulla ap se taito taitaa olla hyvin huono? :)

Mä myönnän kyllä että en ilmeisesti osaa pestä tavallisella harjalla, kun olen sähköisellä pessyt 80-luvulta alkaen. Joskus pakon edessä tavallisella harjalla ei tule niin puhtaan tuntuista. Mä myös tykkään siitä että hammasharjassa on se 2min indikaatio, eli tulee aina pestyä vähintään se. Ei oo reikiä, hampaat "liian hyvät" hammaslääkärin mukaan, ikää 37.

Vierailija
64/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että mulla ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa niitä vaihtoharjoja, hyvä että ruokaan ym. _pakolliseen_ edes riittää rahat. Ilomielin ottaisin sähköharjan jos se olis mahdollista. Lapsella siis kyllä on, mutta itsellä ei. 

Vierailija
65/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täytyy hankkia kallis kovaääninen vempain, mikä kuluttaa sähköä, jos ei tarvitse sitä?

Vierailija
66/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä ollut jo vuosia, mutta ei sitä jaksa kukaan käyttää. En viitsi ostaa montaa masiinaa, vaan jokaisella oli vain oma harja, mutta innostus kesti vain muutaman kuukauden. Reissaamme myös paljon, pojat ovat paljon metsässä öitä ja perinteinen tyyli on ehdottomasti paras tilanteessa kuin tilanteessa. Osaamme myös harjata oikein - sinulla ap se taito taitaa olla hyvin huono? :)

Oletko aivan tyhmä? Ainiin, unohdin mainita ammattini: SHG.

Sairaalan huonoin gynekologi?

Vierailija
67/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hammaslääkäri sano viimeksi kun kävin tarkastuksessa (ei reikiä, ei hammaskiveä ja käyn 2 vuoden välein), että hyvin pestyt hampaat. Kysyin pitäiskö vaihtaa sähköhammasharjaan ja onko se tosiaan paljon parempi niin hammaslääkäri sanoi, että riippuu ihmisestä kummalla pesee paremmin. Minä en tavisharjasta luovu. Varsinkin kun colgatelle on taas tullut tosi hyvä harja, jonka harjat onntosi ohuita päästä..

Vierailija
68/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen paljon tarkemmin hampaat normaalilla hammasharjalla. Tulee aivan sileä pinta, eikä plakkia jää, toisin kuin sähköisellä versiolla. Ilmeisesti en sitten osaa käyttää sähköhammasharjaa, mutta miksi tarvitsisikaan, jos normaali riittää puhdistamaan kunnolla.

Vierailija
69/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että ne ovat kaikin puolin halvempia? Haluaisin nähdä jonkun suurperheen vessan jossa on 8sähköhammas harjaa rivissä ja laturien johdot solmussa.

Harjaspään voi vaihtaa, eli jokaisella on oma harja mutta laitteen itse voi jakaa.

Meillä ainakin laitetaan suuhun vaan se harjaspää eikä koko laitetta. Lapset voivat hyvin jakaa vaikka 2 laitetta. 

Sähköhammasharjat muuten on aika halpoja nykyään, ostin lähiaikoina juuri yhden 15e ja toisen 17e kpl ja ihan laatuharjoja.

Nuo halpisharjat on todella huonoja. Jos sähköhammasharjan ostaa niin kannattaa hiukan edes panostaa siihen. Eron huomaa heti kun harjaa vähän kalliimmalla sähköhammasharjalla mm. pyörimisliikkeiden määrä on moninkertainen verrattuna noihin halpoihin harjoihin.

Vierailija
70/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa ostaa kallista hammasharjaa, mielummin käytän nekin pennoset ruokaan :)

On silti varaa ostaa 4x3-4 euroa maksva legosuti kaupasta? Hammasharjahan pitää vaihtaa viimeistään 3kk välein , kunnollinen harja ei irtoa halpahallistakaan alle kolmen euron eli 12 euroa VÄHINTÄÄN elllei enemmänkin harjoihin vuodessa ihan hyvän sähkärin saa komella kympillä ellei halvemmallakin.

Lidlissä Dentaluxin harja (soft) maksaa alle euron, on todella laadukas ja mukava käyttää, hampaat puhdistuvay hyvin. Curaproxin huippuharjoja saa netistä muutamalla eurolla.

Ja hyvää sähköhammasharjaa EI saa alle kolmella kympillä.

Vierailija
71/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sähköhammasharja aiheuttaa mulle aivastuskohtauksia. Kyllä, aivastelen aina käytön jälkeen 20 kertaa putkeen ja tuntuu, että suoni katkeaa päästä.

Vierailija
72/72 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi että ne ovat kaikin puolin halvempia? Haluaisin nähdä jonkun suurperheen vessan jossa on 8sähköhammas harjaa rivissä ja laturien johdot solmussa.

Muuten hauska kuvitelma, mutta harjaosaa ei tarvita kuin se yksi ja vaihtopäät voi jokaisella olla omat, punaiset, keltaiset, vihreät jne.

Niin että 8 henkeä lähmii sitä sitä samaa hammasharjan kahvaa aamuin illoin. Ei kiitos.

t. suurperheen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme