Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi luovat ihmiset ovat hajamielisempiä kuin mielikuvituksettomat?

Vierailija

Ainakin itse olen huomannut, että luovuuteen tuntuu kuuluvan jatkuva unohtelu ja hajamielisyys. Sen sijaan ihmiset, joiden mielikuvitus on heikko tai olematon, sitä vastoin tuntuvat olevan hyvin pedantteja ja hyvämuistisia.

Kommentit (3)

Vierailija

Olen hyvin mielikuvitusrikas ja luova. Siitä on niin monet muutkin sanoneet, ihan psykologeista lähtien, ettei ole vain omaa illusorista hohdettani, kuitenkin on samaan aikaan tunnollinen ja muistan asiat, ilman muistiin kirjoittamista.

Minulla on hyvä muisti, kun pitää muistaa joku tärkeä asia. Opin nopeasti ja helposti.

Masennus ja ahdistus kyllä ovat riesanani, ja jos on vaikea masennusjakso, niin silloin en muista mitä olen edellispäivänä tehnyt, tai toissapäivänä tai mikä tapahtuma oli minäkin päivänä. Tapahtumat muistan, mutten oliko eilen, toissapäivänä vai sitä edellisenä päivänä.

Olen tässä vasta viimeaikoina havahtunut siihen järkyttävään tosi asiaan, että monet ihmiset eivät omista juuri minkään näköistä mielikuvitusta tai luovuutta.

Kamalaa kun taideopiskelijana seuraa toisia oppilaita joiden täytyy internetistä etsiä ideansa, ja sieltäkään ei osata mitään erikoista etsiä. Se geneerisin ja mitään sanomattomin juttu kopioidaa mitään kyseenalaistamatta.

Ne samat mielukuvituksettomat ja epäluovat yksilöt omaavat myös huonomman muistin kuin minä. Eivät muista simppeleitä juttuja, jotka minulle ovat itsestään selviä.

Sori kun kehuin itseäni, mutta so what?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat