Teettekö te mitään kivaa teinien kanssa?

Vierailija

Hetki sitten vielä kaikilla oli hyvät välit ja saatettiin istua keittiön pöydän ääressä juttelemassa ja nauramassa.
Nyt tuntuu, että kaikki kolme eri-ikäistä lasta, ovat saaneet jonkun "uhmaiän". Pelkkää tappelua koko ajan. Lapset tappelevat keskenään, mä kun pyydän laittamaan astian astikseen tai siivoamaan kerran viikossa huoneensa, syttyy suurin piirtein maailmansota.

Ja olen kasvattanut heitä ihan pienestä pitäen kotitöihin, ottamaan muut huomioon jne.
Musta tuntuu, että me kaivattaisiin jotain kivaa tekemisistä, mutta tosi vaikea keksiä mitään. Lasten ollessa pieniä jo metsäretkellä oli hauskaa, nyt heitä ei saa sinne millään.
Mitä te teette teinienne kanssa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

15-v. tytön kanssa nyt keksii välillä kaikkea. Tykkää leipoa, askarrella (itse kyllä inhoan askartelua), shoppailla yms. 17-v. poika on sitten jo haasteellisempi tapaus. Ei oikeastaan tee muuta kanssani, kuin lähtee pakollisille vaateostoksille. Eli olen lompakko... :) No, näinhän se menee, alkavat irrottautua äitimammasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leivotaan ja askarrellaan, mistä nyt kukakin tykkää.

Minkä ikäisiä teinejä sulla on?

13 ja 15. Nuorempi on erittäin innostunut leipomisesta ja ruoanlaitosta, vanhemman saa harvemmin houkuteltua mutta joskus kuitenkin.
Vanhemman kanssa sitten yritellään jotain muuta, tosin pitkäjänteisyyttä hänellä ei kovin paljon ole saattaa hommia loppuun.
Saas nähdä, nyt olisi mielenkiinnon kohteena nuket ja niiden vaatteet, joten niitä sitten aletaan yhdessä väsäämään.

Vierailija

Olisin halunnut tehdä vanhempieni kanssa asioita mutta eipä heitä kiinnostanut. Pikkuveljen takia tosin äiti joutui tulla kerran elokuviin mutta sen jälkeen sainkin toimia lapsenlikkana että se siitä kivasta perheajasta sitten. Ei äitillä tullut mieleen että halusin lähtä teininä katsomaan lasten elokuvia että saan viettää hänenkin kanssaan aikaa. No eipä tarvinnut äitin minua enää kauaa katsella kun viikko 18v syntymäpäivieni jälkeen pakkasin kamani ja muutin toisellepuolelle suomea heippaa sanomatta. Kumpa minullakin olisi ollut ap:n kaltainen äiti joka välittää.. Toivottavasti lapsesi osaavat arvostaa sinua kun pahin teini kiukuttelu on ohitse.

Vierailija

Mun poika ei edes suostu ostoksille kuin pakottamalla. Tykkää kyllä uusista vaatteista ja on tarkka maku. Nyt kun kasvaa koko ajan, niin nettikauppojakaan ei voi hyödyntävää kuin harvoin.

Meillä on oikein askarteluhuone, siellä ollaan tehty vaikka mitä. Enää ei lapsia kiinnosta.
Leipovat välillä, mutta eivät halua enää mua mukaan. Ovat tosin kehittyneet siinä aika taitaviksi.
Ymmärrän sen ettei äitiä tarvita enää, mutta olen lopen kyllästynyt ainaiseen riitelyyn. Ennen yhteinen (tai jokaisen lapsen kanssa erikseen) auttoi tosi paljon tuomaan positiivisuutta kaikille, mutta nyt kun tosiaan kukaan ei halua tehdä mitään mun kanssa.
Tai no tytöt tykkää tietysti shoppailla mun kanssa, mutta ei sitäkään voi usein tehdä.

Ap

Vierailija

Kiitos harkitsevan luonteeni en ole hankkinut lapsia, niin ei ole tätä ongelmaa. Töissä teen teinien kanssa kivoja asioita joka päivä, ja se riittää enemmän kuin hyvin.

Vierailija

Shoppaillaan, katsellaan animea ja Uutta Sherlockia, pelataan videopelejä, ommellaan cosplay-asuja, käydään keikoilla, sirkuksessa, laivamatkoilla...

Vierailija

Mulla 16v poika. Kaupungilla vain pakolliset, hiihtää 5 metriä edessäni kun on niin noloa olla äitin kans liikkeellä 😈, uimaan ei, yleisille paikoille ei.

Mutta käymme metsäpoluilla yhdessä lenkillä, tykätään kokata yhdessä ja naapurikaupunkiin kelpaan jopa kaupunkiseuraksi 😆

Vierailija

Juttelemme, käymme matkoilla, elokuvissa, teatterissa, käyn katsomassa heidän pelejään ja esityksiään, syömme, shoppailemme, katsomme telkkaria - ei ole teini-ikä vienyt tätä kahden teinin kanssa, kaksi on vielä alle teini-ikäisiä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat